mellotronsounds op yamaha plg kaart?

vanalles

Ingeburgerd
Weet iemand of er mellotronsounds op de yamaha PLG 150AN kaart zitten?
Heb een motif 7 gehaald en heb nog een alesis nanopiano module (gaat weg) en een roland vintagekeysmodule (mvs1) welke ik voor de mellotronsounds gebruik.
Alvast dank

Nee, de 150AN is een echte VA synth kaart en bevat geen samples. Je kunt er hooguit Mellotron-achtige sounds mee benaderen maar dat zal niet meevallen. Die in je Vintage Keys module zullen altijd beter zijn.

Ik begrijp dat ik de module dus beter kan houden; Een externe hd eraan zou kunnen, maar ik ben niet zo'n techneut (ben eigenlijk drummer die voor opnames op een makkelijke manier veel geluiden beschikbaar wil hebben).
Bedankt voor de tips, greetz

Origineel geplaatst door Carnivore
Motif heeft toch USB?

Waarom geen externe HD eraan met die Mellotron library van G-Media en daarmee een performances presetje maken in de eigen Motif sampler?

Toch even uitkijken want ... een Motif 6/7/8 heeft slechts 1 USB aansluiting en deze kan enkel als MIDI-interface gebruikt worden . Op een Motif ES 6/7/8 heb je 2 USB-aansluitingen: één daarvan is bedoeld om externe opslagmedia te gebruiken (USB-CD-speler, USB harde schijf, USB stick,...).

Een Motif 6/7/8 heeft wel een SCSI-aansluiting om externe opslagmedia te gebruiken.

Ik ken de Mellotron library niet maar om deze te gebruiken in een Motif moet deze library wel in een voor de Motif leesbaar formaat beschikbaar zijn.

Origineel geplaatst door vinnieq
Nee, de 150AN is een echte VA synth kaart en bevat geen samples. Je kunt er hooguit Mellotron-achtige sounds mee benaderen maar dat zal niet meevallen. Die in je Vintage Keys module zullen altijd beter zijn.

En nog lijken die eigenlijk nergens op. Zowel bij emu als roland. Beste blijft gewoon een samplertje met wat tron geluiden...

Origineel geplaatst door Hover
Toch even uitkijken want ... een Motif 6/7/8 heeft slechts 1 USB aansluiting en deze kan enkel als MIDI-interface gebruikt worden . Op een Motif ES 6/7/8 heb je 2 USB-aansluitingen: één daarvan is bedoeld om externe opslagmedia te gebruiken (USB-CD-speler, USB harde schijf, USB stick,...).

Een Motif 6/7/8 heeft wel een SCSI-aansluiting om externe opslagmedia te gebruiken.

Ik ken de Mellotron library niet maar om deze te gebruiken in een Motif moet deze library wel in een voor de Motif leesbaar formaat beschikbaar zijn.

Ik ben eigenlijk een beetje uitgegaan van de XS serie eerlijk gezegd; daar zit 2x USB op (1x host, 1x device) en een ethernet aansluiting.

De sampler in de XS leest wav, aiff en eigen formaat (wat EXS24 is volgens mij), moet geen probleem zijn :)

Back