chinees klinkende Synth muziek

Even uit m'n blote hoofd meen ik me te herinneren dat de muziek van de chinese films 'Crouching Tiger, Hidden Dragon" en "Hero" erg mooi was. Componist: Tan Dun.

:eureka:

Ik zou zeggen probeer soundtrackcd 's van oude of nieuwe chinese kung-fu films, zoals die van crouching tiger hidden dragon zoals hierboven al genoemd, te verkrijgen :)

Origineel geplaatst door Hanz
Even uit m'n blote hoofd meen ik me te herinneren dat de muziek van de chinese films 'Crouching Tiger, Hidden Dragon" en "Hero" erg mooi was. Componist: Tan Dun.

:eureka:

:halleluja :halleluja ... en ik maar denken dat ik de enige was.

Origineel geplaatst door Bartology
:halleluja :halleluja ... en ik maar denken dat ik de enige was.

Nou ja, Bart, de enige...

2001 Grammy® Awards
Winner: * Best Score Soundtrack Album For A Motion Picture, Television Or Other Visual Media

Naar aanleiding van CTHD ben ik eens naar een concert geweest van Yo-Yo Ma, hij was toenertijd actief met het Silk Road project; allemaal Aziatische wereldmuziek.
Vond ik erg interessant en mooi om mee te maken.

Van "Silk Road" zijn ook 2 cd's verschenen, die vast erg de moeite waard zijn, misschien ook wel voor topicstarter? :)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Nerve
Ja ik dacht ook aan een nummer uit een Vietnam film, zeer mooi. Ik kan alleen niet op de titel vd film komen gvd. Gaat over een Amerikaanse journalist met een Vietnamese sidekick tijdens de vietnam oorlog. Hij dateert van voor de Platoonrage. Vind de film en het nummer zal ook snel gevonden worden :-) Was echt wel bekend in die tijd dus moet niet zo moeilijk zijn :stupid

is dat niet gewoon the killing fields met muziek van mike oldfield?

Origineel geplaatst door bazziman
Haha...ik heb zelf een (geadopteerd) Chinees nichtje (dat ook ons schattige bruidsmeisje was) en nadat mijn vrouw haar dat truukje op de piano heeft laten zien noemt ze de witte toetsen steevast de Nederlandse en de zwarte de Chinese toetsen... ;)

Overigens zou ik ook eens kijken naar Vietnamese (pop-)muziek; klinkt ook bijzonder Chinees.

gaat imho nergens over. Iedereen roept dat zwarte toetsen oosters zijn maar het is gewoon het spelen met 5des (inverted) wat het chinese tintje geeft (volgens onze perceptie...).

tip:

pat metheny group - imaginairy day. Thema stukje is letterlijk het chinese dingetje (en zijn toevallig witte toetsen... geen een zwarte, pas veel later verschuift alles) al is de track zelf erg gamalan geinspireerd.

een beroemd chinees liedje is ' Het Kleine, Verdrietige meisje'. Ik heb m wel op bladmuziek voor je?

Ik vond in m'n archief een aantal Soundfonts (*.sf2) met chinese instrumenten, maar omdat ik geen MIDI gebruik, heb ik geen ervaring hoe daar iets mee te doen : Ba, Bangdi, Bianzhong, Datangu, DYluo, Erhu, Gaohu, Pipa, Zheng.
Indien gewenst, kan ik die wel downloadable maken.
(Naar aanleiding daarvan vond ik een sample generator VST-plugin die Soundfonts kan laden : Fantasize)

Verder bracht m'n broer na een trip naar China de CD "Taste Zen in Tea" van Zhang Wei-liang voor me mee.
Die gebruikt daarop instrumenten als bamboe fluit, gu-zheng en er-hu, maar ook strings en MIDI.
Uitgebracht door Wind Records in Taiwan.
Track 5 Both are forgotten lijkt me wel bruikbaar.
Om gezeik met de Brein-cops te voorkomen, is de track reversed.

Thanks. Zal er eens naar kijken als ik weer thuis ben.

Back