Hanz
Anonieme Analogist
Even uit m'n blote hoofd meen ik me te herinneren dat de muziek van de chinese films 'Crouching Tiger, Hidden Dragon" en "Hero" erg mooi was. Componist: Tan Dun.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door Hanz
Even uit m'n blote hoofd meen ik me te herinneren dat de muziek van de chinese films 'Crouching Tiger, Hidden Dragon" en "Hero" erg mooi was. Componist: Tan Dun.
![]()
... en ik maar denken dat ik de enige was.Origineel geplaatst door Bartology
![]()
... en ik maar denken dat ik de enige was.
2001 Grammy® Awards
Winner: * Best Score Soundtrack Album For A Motion Picture, Television Or Other Visual Media

Origineel geplaatst door Nerve
Ja ik dacht ook aan een nummer uit een Vietnam film, zeer mooi. Ik kan alleen niet op de titel vd film komen gvd. Gaat over een Amerikaanse journalist met een Vietnamese sidekick tijdens de vietnam oorlog. Hij dateert van voor de Platoonrage. Vind de film en het nummer zal ook snel gevonden worden :-) Was echt wel bekend in die tijd dus moet niet zo moeilijk zijn![]()
Origineel geplaatst door bazziman
Haha...ik heb zelf een (geadopteerd) Chinees nichtje (dat ook ons schattige bruidsmeisje was) en nadat mijn vrouw haar dat truukje op de piano heeft laten zien noemt ze de witte toetsen steevast de Nederlandse en de zwarte de Chinese toetsen...
Overigens zou ik ook eens kijken naar Vietnamese (pop-)muziek; klinkt ook bijzonder Chinees.