murc
herintreder
U heeft gelijk, maar er waren toch IN het heetst van de strijd t ook wel aardige antwoorden, bedoeld om ook dit forumlid de juiste weg te wijzen..(:>>
Met vrolijke groet
Murc
Met vrolijke groet
Murc
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kijk dat is dus echt modereren..
mijn grote waardering daarvoor.|
Bericht door een moderator:
|
|
|

Origineel geplaatst door Marsman
Ik heb nu van enkele gehoord dat ik eventueel beter door kan sparen voor een MC-909,
ik zal het nog eens door mijn koppie laten malen de komende weken.
Als iemand verder nog een nuttige bijdrage heeft, met betrekking tot de MC-505 of
de 909, graag.en
Kan je daar bijvoorbeeld ook eigen drumsounds opzetten en die vervolgens gebruiken in het bakkie

Origineel geplaatst door murc
U heeft gelijk, maar er waren toch IN het heetst van de strijd t ook wel aardige antwoorden, bedoeld om ook dit forumlid de juiste weg te wijzen..(:>>
Met vrolijke groet
Murc

Origineel geplaatst door Lytheon
Ik heb onlangs ook een mc505 gescoord, interessante bak is het maar kwa sequencer wel wennen tov. een rm1x.
Tot nog toe de handleiding nog niet hoeven te gebruiken dus de basis valt wel mee.
De samples in de 505 klinken prima, effect erover en je bent klaar om te gaan!![]()
Maar als ik zou moeten kiezen dan ging ik voor een rm1x + externe TG ipv een mc505, gelukkig hoef ik niet te kiezen want heb ze allebij![]()

Nou en of ik op deze stellingen reageer!Origineel geplaatst door murc
Zowel de RM1x als de 505 en al dat soort ander prut apparaten..zijn geen muziekinstrumenten ,maar eigenlijk..
gewoon ingeblikte deuntjes die de gebruiker het gevoel geven dat hij muziek aan het maken is..
Is een DJ een muzikant NEEN.hij draait plaatjes in de disco met een efectje soms erbij..
..zo is de bezitter van genoemde HIPPE grooveboxen dat in mijn ogen ook niet..
U mag reageren op deze stellingen..(:>>
:Origineel geplaatst door murc
U mag reageren op deze stellingen..(:>>
Goed behoeft NIET duur te zijn..[/B]
Zowel de RM1x als de 505 en al dat soort ander prut apparaten..zijn geen muziekinstrumenten ,maar eigenlijk..
gewoon ingeblikte deuntjes die de gebruiker het gevoel geven dat hij muziek aan het maken is..
Jij hebt geen flauw idee wat een rm1x/rs7000 kan zie ik.
). Tuurlijk, niet alle geluiden zijn even goed te gebruiken, maar je kunt er enorm veel inspiratie mee opdoen en er ideaal snel iets van sratch op uitdenken.. 
quoteZowel de RM1x als de 505 en al dat soort ander prut apparaten..zijn geen muziekinstrumenten ,maar eigenlijk../quote
Hee Murc........getuigt niet echt van liefhebberij van jouw kant. Weet best dat je van de bommetjes leggen bent maar je hebt duidelijk niet onder knie wat je met grooveboxen allemaal wel kan. Eeen DJ kan idd alleen plaatjes draaien maar ik heb dj's dingen horen doen......bijna kunst......
Point is: jij bent vast meer hardware geil dan muzikaal en daarom is het jammer dat je liefhebbers van grooveboxen probeert te dissen!
Ik heb een 505 en een 909 en ik vind het fantastische apparaten en het gaat vooral om het spelen ipv alleen maar softwarematig te zitten programmeren.
En je zult versteld staan van tracks die op grooveboxen van wat van merk dan ook gemaakt zijn....als ze maar in de juiste handen zijnJe hebt ze vast wel eens gehoord zonder dat je het wist......................
Pallas