Mc-505

Bericht door een moderator:
Ik zal in de loop van de dag de zinvolle bijdragen terugplaatsen. Vrolijke groet terug. :)

:halleluja Kijk dat is dus echt modereren..:smeris: mijn grote waardering daarvoor.

Oh ja en ik zou van de starter deze draad, weleens willen weten wat er nu mis is aan:
de MC307..of de EMU MP7//XL7 .t.o.v. de zo "bewonderde MC 505....

Murc

Bericht door een moderator:
pfff, nog maar een keer dan... Beste murc en Marsman, als jullie elkaar niet zo aardig vinden, regel dat dan even per pb ofzo (iig niet in deze tread graag). Je zou er ook voor kunnen kiezen om niet meer te reageren. :eureka:

Ik heb ook inderdaad dit topic niet aangemaakt voor zulke posts, bedankt Hazes.

Ik heb nu van enkele gehoord dat ik eventueel beter door kan sparen voor een MC-909,
ik zal het nog eens door mijn koppie laten malen de komende weken.
Als iemand verder nog een nuttige bijdrage heeft, met betrekking tot de MC-505 of
de 909, graag. ;)

nuttige bijdrage MC-909

nuttige bijdrage MC-909

Origineel geplaatst door Marsman
Ik heb nu van enkele gehoord dat ik eventueel beter door kan sparen voor een MC-909,
ik zal het nog eens door mijn koppie laten malen de komende weken.
Als iemand verder nog een nuttige bijdrage heeft, met betrekking tot de MC-505 of
de 909, graag. ;) en

Kan je daar bijvoorbeeld ook eigen drumsounds opzetten en die vervolgens gebruiken in het bakkie

Omdat je nu op een PC werkt, misschien dit voor de duidelijkheid: Met de MC-909 kun je via de usb Wave/Aiff-samples en SMF sequence-data importeren en exporteren. De samples kun je in je 16mb flashgeheugen of op een smartmediakaart opslaan.

Het is jammer dat je zo ver weg woont, anders had je beide apparaten bij mij kunnen testen.

Bedankt voor de extra uitleg, ik had al zoiets verwacht wat betreft
het overzetten van samples. :)

Vooralsnog ziet het er naar uit dat ik de 505 koop. Als ik nu een
baantje had gehad had ik misschien gezegd van "Kom, laat ik
doorsparen voor een 909". Helaas staan de zaken er nu niet zo voor.
Ik denk dat in het komende schooljaar enkele zaken zullen veranderen,
zodat ik tegen die tijd wel kan gaan voor een MC-909.

Bedankt voor je info wat betreft de MC-909, daar zal ik in de toekomst ook nog
wat aan hebben! :biertje:

Misschien kom ik in de tussentijd nog wel iemand anders tegen die in de
buurt woont met een MC-909, bij wie ik hem dan ook uit zou kunnen proberen. :)

Ik heb onlangs ook een mc505 gescoord, interessante bak is het maar kwa sequencer wel wennen tov. een rm1x.
Tot nog toe de handleiding nog niet hoeven te gebruiken dus de basis valt wel mee.
De samples in de 505 klinken prima, effect erover en je bent klaar om te gaan! *D
Maar als ik zou moeten kiezen dan ging ik voor een rm1x + externe TG ipv een mc505, gelukkig hoef ik niet te kiezen want heb ze allebij :peukie:

MC505 of..........

MC505 of..........

Hee Marsman!

Ben overgestapt van een 505 naar een 909 en ik kan je vertellen: Wat een verschil!!!!!!
Zowel gebruiksmogeleijkheden alswel de sounds !!!!
505 heeft gedateerde sounds van begin jaren 90 terwijl de 909 zwaar geupdated is naar begin 2000. De sequence in de 909 is absoluut de bom en zeer toegankelijk waar de 505 nog weleens wat laat liggen.
Zo kan je op de 909 progameren als in een softwarepakket en natuurlijk realtime recorden!
De absolute feature in de 909 is toch ook wel de sampler en de mogelijkheid om wav en midi tegelijk te kunnen afspelen.

OK, ik kan nog wel doorgaan zo en dan heb ik het nog niet over de zeer overzichtelijke interface gehad!

Strekking: 505 is perfect voor begin jaren 90 sound (tenzij je natuurlijk andere midi eraan gaat hangen).

Weet niet wat je wilt uitgeven maar op het forum woordt een 909 aangeboden voor 650,-

Doe je ding! Keep them headz bangin'!

Ik heb nog een mc505 te koop staan voor het schamele bedrag van 200 euro *D

Origineel geplaatst door murc
U heeft gelijk, maar er waren toch IN het heetst van de strijd t ook wel aardige antwoorden, bedoeld om ook dit forumlid de juiste weg te wijzen..(:>>

Met vrolijke groet

Murc

Wie niet lezen wil moet het maar het maarvoelen dan..

...er staat dus een MC505 te koop op deze marktplaats.

en ik had je nog zo gewaarschuwd..leuke alternatieven aangebracht etc etc...en dn blijjkt het na aanschaf toch verkeerd te zijn.......tsjah...

:geslaagd:

Origineel geplaatst door Lytheon
Ik heb onlangs ook een mc505 gescoord, interessante bak is het maar kwa sequencer wel wennen tov. een rm1x.
Tot nog toe de handleiding nog niet hoeven te gebruiken dus de basis valt wel mee.
De samples in de 505 klinken prima, effect erover en je bent klaar om te gaan! *D
Maar als ik zou moeten kiezen dan ging ik voor een rm1x + externe TG ipv een mc505, gelukkig hoef ik niet te kiezen want heb ze allebij :peukie:

Zowel de RM1x als de 505 en al dat soort ander prut apparaten..zijn geen muziekinstrumenten ,maar eigenlijk..
gewoon ingeblikte deuntjes die de gebruiker het gevoel geven dat hij muziek aan het maken is..

Is een DJ een muzikant NEEN.hij draait plaatjes in de disco met een efectje soms erbij..
..zo is de bezitter van genoemde HIPPE grooveboxen dat in mijn ogen ook niet..

U mag reageren op deze stellingen..(:>>

Gelukkig is de in deze draad besproken 505 na gekocht te zijn..gereserveert.
..waarschijnlijk een forumlid met heel veel geld..die dit apparaat gewoon gaat storten om de wereld te helpen..
\
Murc

: :walker:

Zowel de RM1x als de 505 en al dat soort ander prut apparaten..zijn geen muziekinstrumenten ,maar eigenlijk..
gewoon ingeblikte deuntjes die de gebruiker het gevoel geven dat hij muziek aan het maken is..

Is een DJ een muzikant NEEN.hij draait plaatjes in de disco met een efectje soms erbij..
..zo is de bezitter van genoemde HIPPE grooveboxen dat in mijn ogen ook niet..

Nou en of ik op deze stellingen reageer!
Ik hou van prut apparaten. Als je van die te geweldige apparaten hebt ga je niet je best doen om er het beste uit te halen. Je gaat dan met presets werken, en klinkt dan net als iedereen.
Je moet wel de beperkingen van het apparaat kennen, natuurlijk. Ik heb zo'n Rm1x. Ik hoor vaak mensen klagen over de interne geluiden. Ok je kunt geen super totaal mix van een song ermee maken, maar wie doet dat al heb je een goed workstation? Maar de geluiden in dat ding zijn best op te krikken tot een paar lekkere geluiden. Beperking van Rm1x: maar 1 stereo-uitgang en heeft de neiging gecomprimeerd te klinken bij gebruik van teveel instrumenten tegelijkertijd. Gebruik dan minder tegelijkertijd interne geluiden.

Weet je hoeveel inspiratie zo'n groefdoos soms niet brengt? Het is net als naar andermans plaatjes luisteren. En wees nou eerlijk: zoveel verschillende ritme patroontjes en accoord progressies zijn er toch niet? Enige variaties die er zijn heeft met timing te maken.
Hardware rules!

Duidelijk geval van " je MOET goeie, dure gear hebben anders KAN je geen goede muziek maken", die murc.. :gaap:

Enfin, met de 505 kan je heus wel redelijk wat, maar heeft gewoon beperkingen. Weet zo gauw geen apparaten die dat niet hebben..

Goed behoeft NIET duur te zijn..

KOrg Mirrokorg...E-mu spulletjes, drumdoosjes van boss, maar vooral een mengtafel (tje) en wat effecten..
en dat mogen ook een dj mixertje + gitaarpedaaltjes zijn...en wat kost dat...?

Maar zover zijn deze mensen nog niet zo te horen..
.en maar verder dromen over het ultieme apparaat dat ze niet kunen betalen...en dat de schuld krijgt dat ze nog geen hit hebben gemaakt..

Maar goed je hebt gelijk..ik heb ook wat duurdere spulletjes staan...

Murc :walker::

Ik moet toch even reageren...

Kun je een (prut?) apparaat noemen die als sequencer minstens dezelfde functionaliteiten/prestaties heeft als een rm1x voor hetzelfde geld? Ik denk het niet en omdat een sequencer een middel is om muziek mee te maken kun je concluderen dat het wel degelijk een muziekinstrument is voor zowel hobby als professioneel gebruik. Het lijkt mij dat diegene die erachter zit meer bepalend is of dat hij als muzikant beschouwd kan worden.

Ik neem aan dat je stellingen uitsluitend bedoeld zijn om reacties uit te lokken en dat je er zelf eigenlijk niet eens achter staat en/of om je ik-zei-het-toch uitspatting te ontkrachten? Ben wel benieuwd naar je beweeg redenen eigenlijk, mogelijk heb je zelf nog een mc-303 staan waar je door nostalgische redenen maar geen afstand van kunt doen :duivels:

Goed behoeft NIET duur te zijn..[/B]

Duurder maakt het wel leuker! Zeker als je apparaten koopt en samenstelt die het beste bij je werkwijze passen.

:Z Jij hebt geen flauw idee wat een rm1x/rs7000 kan zie ik.
Misschien zijn er mensen die de presets gebruiken maar het gebruik van de (step) sequencer is een moeilijker kunstje
dan het inkleuren van melodietjes en ritmes in Cubase/Fruity, etc...
Als je daarnaast de interne voices nog interessant kunt laten klinken ben je naar mijn mening helemaal goed bezig!

Ik heb sinds kort zo'n Groovebox.. (Thanx Lytheon ;) ). Tuurlijk, niet alle geluiden zijn even goed te gebruiken, maar je kunt er enorm veel inspiratie mee opdoen en er ideaal snel iets van sratch op uitdenken..

De sounds kun je in je totale productie best gebruiken. Dus die afzeik modus is niet nodig. Het gaat niet om de kwaliteit van de spullen, maar wat je er mee kan!

Enne, het is gewoon gaaf om er mee te rommelen als een prutprogramma op TV is.. :D

quoteZowel de RM1x als de 505 en al dat soort ander prut apparaten..zijn geen muziekinstrumenten ,maar eigenlijk../quote

Hee Murc........getuigt niet echt van liefhebberij van jouw kant. Weet best dat je van de bommetjes leggen bent maar je hebt duidelijk niet onder knie wat je met grooveboxen allemaal wel kan. Eeen DJ kan idd alleen plaatjes draaien maar ik heb dj's dingen horen doen......bijna kunst......
Point is: jij bent vast meer hardware geil dan muzikaal en daarom is het jammer dat je liefhebbers van grooveboxen probeert te dissen!

Ik heb een 505 en een 909 en ik vind het fantastische apparaten en het gaat vooral om het spelen ipv alleen maar softwarematig te zitten programmeren.

En je zult versteld staan van tracks die op grooveboxen van wat van merk dan ook gemaakt zijn....als ze maar in de juiste handen zijn:) Je hebt ze vast wel eens gehoord zonder dat je het wist......................

Pallas

Back