Motu 828 MK 2 firmware update (hoe doe je dat)

Havelock

I Love Synthesizer Sound!
Bij het opstarten van mij motu 828 vraagt hij om een firmware update.
Als ik aan een knop aan raak en dan aanzet doet hij het gewoon weer met deze versie 1.01
Hoe kan je van de motu 828 MK 2 versie firmware updaten.
Ik kan er zelf er niks over vinden op de motu site.

Wie kan mij hier verder helpen.

Sebastian

Gokje:

I need a software update and I can't find the Downloads library.

You can find downloads on our new web site by clicking on Downloads in the navigation bar across the top of the page. This will take you to the downloads index. A MOTU.com account is required to access the downloads index.

Origineel geplaatst door OnAcid
Gokje:

wat jij zegt klopt wel alleen word de 828 niet op genoemd dat is rare er van.

Alleen van ultralite en traveler die firmware kunnen gedownload worden en geen 828 ?

Oh, ok.

Ik heb geen MOTU, maar hier een post van iemand met hetzelfde probleem:

http://www.postforum.com/forums/read.php?f=94&i=337&t=337

Currently using v1.01

If your having problems this may help you. Chances are your here because you bought one of these wonderful, and at times miserable interfaces. I dont know if what I'm telling you is right, but it seems to have helped me.

When you boot your 828 mkII, it displays what version of firmware the unit is using. I originally had a unit with v1.00, that never worked right from the day I bought it. I tried various computers, firewire cards, but I had a problem with random recording errors, usually brief dropouts (using drivers 3.01 3.02 3.20).

100 bucks in phone bills and numerous tech support emails later, they shipped me a new unit with firmware v1.01. That was 3 weeks ago and it worked great until today.

The LCD screen of the unit started displying random characters, and I then lost control of all functions of the units interface (I just about blew my ears out and my monitors when the main out volume just decided to max out). I rebooted and power cycled the unit, but no luck. I then quickly unplugged the firewire and other connections, and tried the unit in stand alone operation (this is what tech support told me to do if I had a problem), This didn't work either. Now I was quite angry, as the unit had been rendered useless, and thats what lead me to this forum.

I read in an older thread about upgrading the firmware... that if you held Cursor when you power cycled you were given an option to upgrade. So I spent about a day looking for a way to upgrade this. I had no luck or response from Motu. If you figure this out PLEASE post.

But, I then tried holding in other buttons while power cycling, and found that holding Volume seemed to reboot the Motu (or atleast it fixed the problem), and the unit is again functioning perfectly.

2 quick questions:
Why doesn't Motu post firmware upgrades on their site?
Why isn't there any mention of this type of problem on their site?

I hope this helps somebody.

Er bestaat geen firmware update voorbij v1.01 voor de 828mkII.

Origineel geplaatst door Hanz
Er bestaat geen firmware update voorbij v1.01 voor de 828mkII.

En waarom krijg ik zoon sherm in het begin als ik hem aan zet(af en toe), dat zou ik graag willen weten.

Nooit een oplossing voor gekomen.. ik ben ook sinds een aantal maanden in bezit van dezelfde Motu, met.. hetzelfde gemekker om die FW upgrade.

Inmiddels al iemand die hier iets meer over kan zeggen ? hoe te fixen ??

Soms dan moet ik 'm 3 / 4 keer uit en aan zetten, wil ik weer geluid hebben.. of hij blijft maar terugkomen met die "Firmware Upgrade" :(

wat is dit voor iets belachelijks, en nergens iets te vinden op de Motu site.. echt slecht eigenlijk
Zelfs downgraden is geen optie, die zijn ook niet te vinden.

Vreemd zeg! Ik heb ook een 828 FW, nooit last van gehad. Het werkt allemaal als een zonnetje en regelmatig zijn er nog upgrades.

Op Motu.com kun je na registratie gewoon de laatste versie van de drivers halen, dat zou het wel moeten dekken.

Het enige dat ik mezelf kan voorstellen is dat je opeens een andere firewire poot hebt genomen...

Bedankt voor die oude drivers! gisteren paar keer gezocht naar ze, maar ze zijn moeilijk te vinden.
De nieuwste drivers doen sinds instalatie ook raar bij mij. ASIO drivers die niet of half worden herkent in Reason bijv. Met die oude had ik nooit ergens last van

Gentz, heb ook de oude drivers geïnstalleerd maar helaas =(

Echt bizar, donderdag avond had ik vrij genomen om eens een avondje aan-een-stuk door muziek te maken, had er zin in..

Maar bij aanzetten van de Motu weer dat verrekte "Firmware Upgrade" in het scherm.

Werkelijk alles geprobeerd, FW-kabel erin / eruit, 80X uit/aan gezet, 110/220 switch heen en weer (slaat ook werkelijk nergens op maar goed) .. maar geen beweging in te krijgen, hij bleef maar met die melding komen ; uitzetten is de enige optie.

Aanzetten + toetscombinaties om z'n firmware te upgraden ? (volume + aanzetten bijv.) no way! alle combinaties gehad maar geen sjoege.

Na 1 uur kloten en proberen wilde ik een topic openen, of deze aanvullen.. ik had m'n bericht af en dacht "laat ik het nog 1x proberen" en ja hoor :o: toen was het bericht weg en werkte die weer, alsof de duvel ermee speelt.

V/d week nog een aantal keren die melding gehad, maar die verdween gelukkig na uit/aan zetten.
Ik krijg er alleen behoorlijk de sch*t van intussen.

Wat kan ik nu nog doen??

Ben echt boos op Motu dat ze zo'n product zo laten, zonder nieuwe versie, zonder oplossing, zonder vermelding op hun site, zonder reactie van hun kant... schandalig! veel fora berichten over deze foutmelding, en allemaal claimen gedupeerden dat ze bij Motu een dovemansoor vinden, geen hulp.. dat kan toch eigenlijk niet van zo'n merk?

motu 828 mk2 asio problem in programs

motu 828 mk2 asio problem in programs

ik heb een motu 828 mk2 gekocht, het is aangesloten met firewire en ik gebruik windows xp, de geluidskaart op het moederbord is gedisabled, en ik kan bijvoorbeeld een mp3 beluisteren op mijn pc met mijn toestel, de drivers zijn geinstalleerd ect... maar in mijn muziek programmas, bijvoorbeeld propellerhead reason en ableton --} bij preferences audio card driver, kan ik met mijn dx main out 1 en 2 werken, maar als ik (asio motu audio asio) selecteer krijg ik er geen geluid uit.... en dat is hetgeen ik moet hebben.... mijn asio werkt dus niet... heeft er iemand dat probleem al gehad ?

Bij de mk3 op Mac geen last van.. erg vreemd dat ze dat neit eerst uit de wereld helpen voor de mk2.

Op de MAc heeft Motu sowieso VEEL minder problemen gehad. Ik heb zelf met een MKII onder windows alleen maar wat probleempjes gehad met een ADAT uitbreiding, verder alles prima.

Heb het weer helemaal gehad met Motu.. afgelopen dagen veel problemen met datzelfde gezeik waar ik nu al zo lang mee zit (zie m'n post van 10 februari, toen al).

Ik ben echt bang dat mijn unit binnekort de pijp uitgaat, van al het uit/aan/uit/aan zetten.. als dat zo is, dan ga ik persoonlijk langs bij Motu zelf en dan eis ik een nieuwe, stelletje *piep*. Al die zgn. oplossingen die mensen aangeven zijn nonsens, gewoon "lucky shots" tijdens het vele uit/aan zetten en dan denken dat het laatste wat je deed de oplossing is. En de Motu doet het stand-alone ook, dus fire-wire issues zijn voor mij uitgesloten.

Waarom ik geen andere unit koop? principe kwestie (alsof ik 'm nog krijg verkocht na dit topic :P )

Op de motu site uit ellende maar weereens een Tech aangemaakt, of het wat oplevert weet ik niet maar het lucht wel op :

Troubleshooting
The unit starts up displaying "firmware upgrade required" and is inoperatable. After about 50 times powering off/on (litterally 50!!) it just suddenly starts up as it should.
Some say I had to flip the 115/220V switch, but I think that's complete nonsense, it must've been a lucky shot by that particular user, like I said, after power-cycling 10-50 times it will start up normally eventually.

Steps to reproduce
None, there's no logic to be found. Whether the unit is stand-alone or connected, in the morning or in the evening, rain or shine, say a prayer and power the unit on, and hope it will start up normally.

Details
Probably known issue to Motu, but very frequently and lately more regular then exceptional(as in daily), my Motu 828MKII FW starts up displaying "firmware upgrade required".

See my old Tech-record : 35063‏ where I explained in detail what's the case. I've also been in contact with the Dutch motu helpdesk, but that didn't help a bit. I'm still having this annoying issue, and I'm determined not to pay a cent for a fix (as I haven't done anything to cause this, Motu has by providing her users with faulty firmware)

I consider my unit NON-reliable. Please provide us with a decent solution, and if not, then this will definitely be the last Motu product I bought. Flipping power switches, and fiddling buttons just ain't good enough a solution, please treat customers with a little more respect !! Or a fair amount of discount on the new MK3, or a FREE fix.

I can't believe some people paid for a fix, after all the irritation and halted projects they might've experienced due to a fault caused by Motu.

Ik had een 828mk2 usb voor dat leuke ticketsysteem van Motu was opgericht, en mailde voor al mn tech-zooi rechtstreeks met Dave via sales@motu.com

Dave Roberts - MOTU
617 576-2760

Wie weet helpt wat direct contact, ik had toentertijd meestal binnen een dag antwoord van Dave. Je zit overigens wel op motunation? Toen het nog unicornation was heb ik daar ook een hoop aan gehad...

Overigens zie ik wel een aantal topics op motunation waarin bootproblemen gerelateerd worden aan stroomvoorziening, wellicht dat de voltageschakelaar even goed heen en weer halen(zonder dat er stroom op staat uiteraard :) ) nog iets kan opleveren ook. Het blijft mechanisch. Ook zou je uiteraard de Motu op een andere groep oid kunnen aansluiten, je weet maar nooit.

Thx voor de reply, dat voltage-switchen heb ik al tig-duzend keer gedaan en het haalt niks uit.. en al zou het iets uithalen, als ik dat om de X dagen moet doen dan vind ik het nog steeds onacceptabel.

Nogmaals, laatst met een geweldige zangeres thuis, dacht even wat op te gaan nemen en/of het e.e.a te laten horen aan haar, en ja hoor 't was weer zover.. kreeg het niet voor elkaar. Dat wil ik niet nog een keer meemaken, je staat gewoon voor l*l, klaar.

dit dus:
Flipping power switches, and fiddling buttons just ain't good enough a solution, please treat customers with a little more respect

Op Motunation heb ik al veel gelezen, maar het eindigt elke keer hetzelfde --> geen oplossing geboden door Motu, klant met handen in het haar, veel tijd kwijt met helpdesken etc, frustraties, tijdsvertraging projecten, creatieve ideeen down-the-drain

Zal straks je stroom-tip (andere groep) nog proberen, als het lukt ben je de :mega:

Back