Dove buren van het draaien?

DaTinus

I Love Delay
Hello!!

Wist niet zo snel waar ik deze draad moest beginnen, dus t kan zijn dattie verkeerd staat,... Anywayz:

Hele tijd trug heb ik actief gedraaid in een club en kon toen ook zonder problemen oefenen en zo een beetje in 'vorm blijven' zeg maar,.. Kkon de muziek flink hard zetten en doorgaan zonder dat iemand daar echt last van had.:P

Nu zit ik echter al een paar jaar in een flatje. Je raadt t dus al; lekker een beetje thuis draaien is er niet bij.:frons:
Mijn vraag is dan ook; wie van de DJ's op t forum heeft dit ook (gehad) en wat heb je erop verzonnen? Hoe heb je kunnen oefenen zonder dat de buren meteen mee staan te bonken op de deur omdat t zachter moet?:bekdicht:
Dan sta je ook niet lekker te draaien; steeds bang dat je overlast veroorzaakt...:engel:

Kben ondertussen al niet meer zo handig, en dat vind ik jammer.

Ik wil toch graag 'hardop' draaien, met 2 pfl's draaien gaat echt niet lekker.
Ik zat er zelf aan te denken om kleine speakertjes op te hangen bij mn draaitafels die niet veel laag geven en dan ook niet hard hoeven omdat ze vlak bij hangen. Dus alle tips van de thuis dj's zijn welkom hoe ik dit kan oplossen!!:eureka:

Alvast bedankt!!!

Groetjes
:doei:

Dat ga ik ook es proberen *D

Maar je hebt inderdaad gelijk; overdag draaien is niet zo relaxed. Net als dat ik ook pas snachts inspiratie krijg om muziek te maken...

Ik heb al een paar basstraps aan de muren hangen om t een beetje te absorberen, en ik draai meestal als ik weet dat dr niemand thuis is. Kprobeer t volume ook laag te houden, maar dat draait toch anders en als je net lekker in de zone zit dan gaattie toch vanzelf harder :{

Dan maar de bas druit draaien. En natuurlijk altijd :biertje: bij de hand voor het geval dat :peukie:

Nog iemand een goed :dj::eureka:??

je woont ik een huis dat aan andere huizen grenst. hoe dan ook, moet je gewoon niet zoveel lawaai maken zodat de rest er last van heeft. hoofdtelefoon is te proberen, maar niet fijn. huur anders een oefenruimte in de buurt als je nodig echt hard wilt knallen :)

Hoi Elektrovolt!

Dat is ook precies waarom ik dit topic heb gestart; hoe toch lekker draaien zonder dat de buren er last van hebben :kroon: ??

Ik heb gemerkt dat er een bepaald minimaal volume nodig is om te draaien (en er is ook een technisch maximum waarop je nog kan draaien, maar dat is een andere discussie*D) en zoek naar de methode om dat minimun te halen zonder overlast. Kleine boxjes dichtbij de draaitafels kan een idee zijn, maar wil juist ook graag weten hoe de forumleden met dit bijltje hebben gehakt... :eureka:

Ik zie me nog niet met mn decks en koffer vol platen naar n oefenbunker rijden,.. als er al eentje in de buurt is uberhaupt. De dichtstbijzijnde ligt op 20 km :erm: En dan kan ik nog niet lekker thuis draaien...:dj:

Ik denk het ook ja. Gewoon doofheid.. :D

Op zich is zacht draaien natuurlijk minder leuk, maar technisch gezien maakt het geen zak uit, het is IMO zelfs beter (qua precisie mixen).

Origineel geplaatst door smackos
volgens mij ben je gewoon stokdoof

Hmmmm, volgens mij nie echt een antwoord op mijn vraag,... :P

Of ben jij soms mn onderbuurman??:dubbel:

Maar waarschijnlijk bedoel je het als opbouwende kritiek en moet ik gewoon mn gehoorapparaatje wat harder zetten :okdan:

Bij de bouwmarkt verkopen ze schuimrubber geluids isolatie. Ik heb dit zelf ook in mijn studio aan de muur.
Ik bedoel hiermee niet van dat antraciet spul wat je ziet, maar ongeveer 3 cm dikke schuimrubber matten met waar rachels tussen komen (welke meegeleverd worden)
In die rachels zit een strip metaal en het is de bedoeling dat je hier een gipswand tegenaan plaatst.

Mischien is dit een oplossing voor je?

Helaas weet ik op dit moment niet meer hoe dat spul heet maar ik weet nog wel dat het vrij prijzig was.

Hoi Neuromancer!

Thanks voor de top-tip! Ik ga dat spul eens zoeken in de bouwmarkt :biertje:. Klink in ieder geval als een goede isolatie, en dat is natuurlijk altijd praktisch in mn studiootje :okdan:

Groetjes :doei:

Leg 30mm dik machinerubber onder je boxen en stel ze op los van grond en muur of tafels.
Geen contactgeluid maken via hout van je boxen met iets anders.
De rubberen mat net zo groot of iets groter maken dan je box-onderkant.
Uit een stuk en laten snijden.
Speeltuintegels van rubber kunnen ook.
Dan vallen de kinderen niet hard...

Test het maar eens.......dag deel van het sublaag.

Anders wordt het toch.......een koptelefoon!!!

Nee hoor, gewoon je kamer met rubber behangen!
(niet doen hoor!)

Dat wordt wel erg duur. Beter een cursus, net als ik bij Alex Balster of Hidley e.d???
Een grafische eq met veel banden en alles beneden 100 HZ naar beneden schuiven.
Een draadloze koptelefoon(s) dan?
IN-Ear - vergaderingssysteem?
Gewoon doorgaan en over een half jaar Hans Anders bij je buren laten aanbellen?
Een klein FM-zendertje bouwen en al je viste op je House-party een FM-radiootje van 2 e95 geven met oortelefoontjes?
Allemaal I-pods mee! Gelijk starten en playbacken, of zit daar ook een FM-radio in?

Eenzame opsluiting in een grot in Limburg, (paddo's kweken) geluidscabines, verhuizen naar losstaand pand, ver weg van industrie en spoorwegen...
Ik zal maar niet meer doorgaan!

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Ro9
je "skills"(kutwoord:D ).

8) hahaha, daar zullen we maar niet nog een draadje aan besteden he ;)

Maar het is natuurlijk zo dat t niet hard hoef te staan. ik denk dat ik de positie van mn monitors moet aanpassen. Eens kijken of dat beter gaat, dan hoeft t ook niet hard om t goed te horen.:biertje:

Origineel geplaatst door Mixmannetje
je kamer met rubber behangen...
:P
Dat met dat machine rubber heb ik al! :okdan: Had een vriend van me die in de bouw werkt meegenomen. Heb ik ook meteen de boxen in de woonkamer mee gedaan. Een echte aanradert :kroon:
Wel bedankt voor je toffe post! :peukie:

Zoek even op het forum, er zijn namelijk een aantal topics voorbij gekomen over geluidsisolatie.
Het kost wel wat als je het goed wil doen, maar dan heb je ook wat.
En als je al lang een club DJ bent moet je voor de grap gratis eens je oren laten testen bij de audio opticien te vinden in elke stad.

Origineel geplaatst door sander
... moet je voor de grap gratis eens je oren laten testen bij de audio opticien te vinden in elke stad.

Zou ik eigenlijk es moeten doen, maar ja,.. wat niet weet, wat niet deert ;)
Heb eens een test gedaan met een vriend van me. Hebben we een frequency sweep gemaakt en gekeken wie wat nog hoorde. Ik hoorde veel minder hoge frequenties dan hij.;{ Wel zaak om op het volume te letten bij het produceren of het :dj: ... Dat vind ik eigelijk belangrijker dan dat mn buren last hebben van de sound... :engel: Maar ze hebben nog nooit geklaagd hoor... Maar voorkomen is beter dan genezen:biertje:

Hai... Ik ben zelf ook DJ en zou je aanraden om gewoon je kamer te isoleren en zo veel mogelijk bas uit je speakers te draaien. Helemaal in schakelwoningen, schipperswoningen etc, draagt de bas 4 huizen verder. Als ik thuis sta te stampen hoor je echt aan het begin van de straat de muziek/bas nog.... Daarom draai ik niet thuis, maar gewoon live. Als ik thuis draai, draai ik 100% op koptelefoon. (Handig om te kunnen trouwens, omdat het nog wel eens wil voorkomen, dat monitoring die ter plekke geregeld is zo gaar als hell is.)

Maar.. het blijft lastig... lekkerste is om gewoon lekker hard te beuken, maar dat gaan de buren eigenlijk altijd wel horen denk ik...

Hoi Vret!

Je hebt gelijk, denk ik,.. Alleen een vrijstaand huis is een echte oplossing. 8) Op dit moment heb ik flink wat acoustiek-correctie gedaan omdat ik ook in dezelfde ruimte produceer, dus dat is nu wel in orde. Ik ga idd t wat anders aanpakken. Kga andere speakers erbij hangen en dan zo dat ze dichter bij staan en meer gericht zijn... :geslaagd:

Met 2 pfls draaien doe ik idd ook wel es...gaat op zich ook! :dj:

Back