[Modcan] Modular synth

BCA303

Ouwe rot
Is er misschien hier op het forum die bekend is met de Modcan modulaire syntesizer? Is er misschien iemand met modules of heeft er wel eens iemand mee gewerkt? Ik heb mp3's gehoord of de Modcan site (www.modcan.com), maar ik wil meer weten. Als je wat weet, vertel het me dan (ervaringen, sound, etc.).

Attachments

• modcan.jpg
    modcan.jpg
    83 KB · Bekeken: 109
Ik vind het formaat van de modules helemaal niet tof.
Er kunnen maar 5 modules naast elkaar in een 19" rack en dan heb je een hele grote grijze balk rond je modules. Dat is simpelweg lelijk!

Ik ben wel erg onder de indruk van de sound. De samples van de VCOs zijn formidaal! Echt heel duidelijk en zuiver. Verder het diode filter natuurlijk.. Wat rockt dat! Maar goed, opstart kosten, formaat zijn momenteel minpunten. Pluspunten: Bananenstekkers, design, geluid en vooral Cynthia modules.

Persoonlijk ervaringen heb ik helaas nog niet..

Klopt niet helemaal wat je zegt hoor. Er gaan 7 modules in een 19" rack. Het "basissysteem" bestaat uit 7 modules en is in 1 19" unit geplaatst. Als je goed naar die foto's kijkt zie je dat ook, namelijk 5 modules die een enkele plek innemen en 1 module die 2 plaatsen inneemt en dat is samen 7 ;)

Ik vind het er persoonlijk niet echt lelijk uitzien verder ofzo. Mooier vind ik op zich wel modules die gewoon de volledige 19" hoogte bestrijken, maar dit kan er mee door evengoed. Kwestie van smaak. Die soundsamples klinken in ieder geval super. Die samples van de Cynthia modules ook trouwens.

Ik denk verder dat er weinig tot geen mensen hier op het forum zijn die ervaring met de Modcan hebben. Sterker nog, ik hoorde van Bruce Duncan, de persoon die de Modcan bouwt, dat hij nog nooit een Modcan systeem naar Nederland verstuurd heeft, dus ja..... Wie wordt de eerste hier????

Inderdaad... sorry... 7 units inderdaad.

Ik vind ze verre van lelijk. Vind ze ook veel mooier dan MOTM's en synthesizers.com's, maar dat is inderdaad een kwestie van smaak. Ze lijken ook veel op mijn Bohm modules.

Ik ben benieuwd of ik ze een keertje in nederland mag bewonderen.

Die synthesizer.com modulars lijken me ook te gek, maar doen me toch wat lomp aan of de één of andere manier. Het gaat natuurlijk om de sound, maar ik heb al diverse modules heel duidelijk op een foto zien staan en daar zitten bijvoorbeeld de in- en uitgangen die recht op één lijn horen te staan, gewoon niet recht ten opzichte van elkaar. Zo'n net-niet gevoel krijg ik daarbij. Maargoed, het is evengoed een mooi systeem.

Voordeel van die Modcan is ook het patchen met bananenstekkers. Ik zit er sterk aan te denken om volgend jaar met een modular te gaan beginnen en voorlopig kwijl ik het meest van de Modcan. Een modular op de pc is leuk, maar het kickt (volgens mij) lang zo hard niet als hardware knoppen.

Misschien m'n Nordlead 2 volgend jaar ook maar de deur uitzetten en gaan voor een modular........ De Modcan lijkt voorlopig optie No.1 :L

Back