DJ-70 mkII vs. Zip-drive // problemen !!

pjeut

Ouwe rot
Hallo allemaal,

Ik heb me onlangs een roland DJ-70 mkII aangeschaft, en nou probeer ik daar een iomega zip-drive aan te koppelen. Goede SCSI-kabel er tussen, ID op 6 en termination on. Vervolgens moet je op de DJ-70 door dat drive-menu heen gaan om je drive te kiezen. In dat menu zo'n hele trits SCSI-ID's, 1 tm. 8, en als laatste de floppydrive. Het gekke is dan dat hij op géén van de SCSI-ID's iets ziet. Als ik dan stug in het menu de ID-6 kies, zegt hij dat er geen communication is, SCSI-error en meer van die ongein. Je ziet ook aan het lichtje van de zip-drive dat hij deze niet eens bekijkt (het lichtje "lezen/schrijven" gaat niet aan, en het schuifje op de zipschijf wordt niet opzij geschoven).
Ook kun je in het menu kiezen voor scannen (dan gaat 'ie blijkbaar alle SCSI-ID's bij langs om te kijken of er wat aanhangt) en ook dat levert niks op.

Ik heb het idee dat het een probleem is in de DJ-70, want, zoals ik al zei, er vindt helemaal geen interactie met die zip-drive plaats. Iemand enig idee wat dit kan zijn, of wat ik er aan kan doen?

Ik heb dus de manual van de mkI, en niet van de mkII. Dus in de handleiding vind ik niks over SCSI. Wel heb ik iets van internet gehaald, maar dat helpt me ook niet verder.

Dus.....H E L P !!!

Groeten,
Pjeut.

Probeer eens het SCSI ID te wisselen, ik heb dat ding 7 jaar geleden ook gehad en herrinner me dat dit idd niet altijd even soepel liep.

Heb ik wel...

Heb ik wel...

...geprobeerd, helpt niets. Je ziet ook dat de DJ-70 helemaal niet naar die ZIP-drive kijkt. Het lichtje voorop gaat helemaal niet knipperen. Nee, het zit hem dacht ik toch echtin de DJ-70. Er moet iets anders ingesteld worden, of zo. Misschien heeft iemand de echte mkII handleiding waar meer in staat.

Bedankt,
Pjeut.

Ahaaa..........

Ahaaa..........

Van de "RolandSamplers" Yahoo-group:

Hi,

From the Roland comp guide:

The Iomega Zip and Jaz drives should have system 2.24 for the S-760
and 2.25 for the S-770/750 samplers. The SP-700 will need the 1.12
EEPROM update to support the newer ZIP drives. * The JS-30 needs ROM
version 1.03 to work with Zip 100 drives. The DJ-70MkII needs
Operating System 1.02 to work with Iomega Jaz drives.
The SP-808 can use both Zip 100 & 250 drives, but can only use the
100Mb disks. We have also been able to use the Zip 250 with the S-550
and W-30 samplers which can format up to 80MB of each cartridge.

Don't know if it helps you any.
I only ever used CD, HD, 44/88MB Cart with my SP-700. I have since
upgraded to two XV-5080s.

David

Dus een ander operating system.

Dat betekent een andere vraag. Nou weet ik niet wat ik nou voor een o.s. heb, maar ik weet wel dat op die site waar al die samplers te downloaden zij, je daar ook andere o.s. versies kunt krijgen. Maar betekent dit dat ik in het vervolg eerst de DJ-70 een ander o.s. moet laten laden voordat ik ermee aan de gang kan? Of parkeert/brandt hij dat nieuwe o.s. meteen op een eprom (vast niet).

Met andere woorden: wie heeft er ervaring met het installeren van een nieuw o.s. op een DJ-70 mkI of mkII?

Groeten,
Pjeut.

Nou zie ik...

Nou zie ik...

...ineens dat dit geldt voor Iomega jazz-drives, maar ik neem aan dat het ook geldt voor zip-drives.

Of toch niet?

Het zal toch niet zo zijn...

Het zal toch niet zo zijn...

...dat ik er dan een andere eprom in moet stoppen? Ik heb gelezen dat de ondersteuning van roland voor de DJ-70 nihil is (men schijnt het apparaat het liefst te vergeten).

Ik probeer dus ook uit alle macht...

Ik probeer dus ook uit alle macht...

...om op Rolandus de manual te pakken te krijgen, maar m'n inschrijving lukt maar niet. je moet een telefoonnummer opgeven, maar welk nummer ik ook intik, het voldoet nooit.

iemand ervaring hoe je dit wel voor mekaar kan krijgen?

Thanx

Thanx

Buddy.:biertje:

hey Onacid

hey Onacid

Origineel geplaatst door OnAcid
En nog een betere versie:

http://www.acid.nl/dj70/DJ70MKII-versie2.pdf

Deze kende ik al. Toch bedankt.

Helaas, in beiden kan ik niks vinden dat m'n probleem zal oplossen. Er wordt ook niet gesproken over het operating systeem.

Iemand ervaring met deze zaken?

Is die terminator wel OK?

Trek 'm dr anders even af en kijk wat dr gebeurd. Ik herrinner me ook iets met het ID van de floppy... weet alleen niet meer hoe of wat.

Het OS van je DJ70 mk2 updaten kan een oplossing zijn. Maar ik zou he echt als laatste proberen, ga niet lukraak lopen stoeien met zoiets..

Via een toetscombi kon je volgens mij achter je huidige versie komen.

ik dacht dat je eerst de bak uit moest zetten. UP pijl ingedrukt houden en weer aanzetten. Da komt ie in test mode.

Resource PDF

[edit1 staat niet in manual]
[edit2 opgezocht met Google...]

Hoi...

Hoi...

Die terminator is gewoon een schuifje op zo'n Iomega. Maar je merkt ook gewoon dat de zip-drive gewoon niet gelezen wordt, helemaal niks. Dus het kan hem gewoon niet in die zip-drive zitten. Er is iets niet goed aan die DJ-70.

Wat die o.s. betreft: weet jij of dit inderdaad met een andere eprom moet, of kan het ook met een floppy?

Even een tip van mij: stuur Roland ff een mail met je probleem. Leg daar wel expleciet uit welk OS je hebt en óf je dan moet upgraden.

Vooralsnog ben ik bang dat Google je enige vriend nog is...

Wat kan ik dan...

Wat kan ik dan...

...het beste doen. Roland Nederland/België ? Heb jij daar toevallig een e-mail adres van?

Nee...

Nee...

Origineel geplaatst door mikemix
Hi :D
had je je huidige OS al gechecked?

...om eerlijk te zijn niet, ga 'k vanavond doen. Maar klopt het op zich wel dat de o.s.-versie kan bepalen of 'tie Iomega zipdrives kan lezen? En weet jij ook hoe een o.s.-upgrade bij zo'n DJ-70 gaat? Moet er een nieuwe eprom in, of gaat dat met floppy disk?

Het gaat om de ondersteuning van het OS, ten aanzien van randapparatuur.
Als het oude OS geen Zip ondersteund, dan houdt het gauw op.
Checken dus.

Lijkt me toch raar

Lijkt me toch raar

bij een apparaat met een SCSI-uitgang. Maar goed, dus vanaf versie 1.02 moet het lukken.
Maar weet jij wat een os-upgrade bij zo'n Roland DJ-70 inhoudt? Nieuwe chip er in, of iets met een floppy?

Origineel geplaatst door mikemix
Het gaat om de ondersteuning van het OS, ten aanzien van randapparatuur.
Als het oude OS geen Zip ondersteund, dan houdt het gauw op.
Checken dus.

Back