mpc2000xl -> emu xl-7

jikbeh

Stamgast
hoi

ik wil graag mijn emu xl-7 syncen aan mijn mpc. opzich is dat niet echt moeilijk. midi out van mpc naar midi in van emu xl-7. als ik op de playtoets druk starten beide machines. tot zover gaat het goed. maar de midi informatie word ook doorgestuurd. dus de emu slaat noten aan die bedoeld zijn voor andere machines. hoe omzeil ik dit probleem. of betekend het syncen dat ik meteen 16 kanelen van de mpc midi out kwijt ben.

sync

sync

ik snap je niet helemaal. ik wil ze alleen gesynchroniseert laten lopen. verder gebruik ik bijna allle kananlen van mijn mpc voor andere apparaten. en kan er best een missen, maar om nou 16 kanalen op te offeren om ze alleen tegelijk te laten lopen vind ik vreemd. ik wil ook niet via de mpc kanalen aansturen op de xl-7. alleen laten meelopen. dus enkel start stop commando.

bvd

inderdaad stom van me. heb het met midi sync gedaan. hij doet het alleen wel via midisync maar niet als ik mmc aanzet in mpc. ik ga nu even zoeken in emu xl-7 waar mmc zit. iig bedankt laat nog wel even weten als het gelukt is

Origineel geplaatst door jikbeh
inderdaad stom van me. heb het met midi sync gedaan. hij doet het alleen wel via midisync maar niet als ik mmc aanzet in mpc. ik ga nu even zoeken in emu xl-7 waar mmc zit. iig bedankt laat nog wel even weten als het gelukt is
volgens mij kon die alleen midi clock of mtc

kan je niet je midi out uitzetten
in de vorm van dat ie noten uitstuurd

ik wil ook geen kanalen aansturen. ik wil alleen start/stop commando ontvangen. de rest wil ik niet ontvangen. is er niet een midifilter voor.

Origineel geplaatst door jikbeh
ik wil ook geen kanalen aansturen. ik wil alleen start/stop commando ontvangen. de rest wil ik niet ontvangen. is er niet een midifilter voor.

edit: zag dit te laat

ik neem aan dat je ook midifilter bedoeld:
kan je niet je midi out uitzetten

misschien heb ik het al. ik kan mijn midi in mergen via 2 van mijn midi out op mijn xl-7 betekend wel dat ik lekker al mijn midikabels kan omgooien en apparaten in andere volgorde moet neerzetten, maar misschien lukt dit wel. ik ga het even uizoeken. iig nogmaals bedankt

ik had je even verkeerd begrepen.

voordat je al je midizooi gaat omgooien, heb je al de opties uitgeprobeerd van de midi afdeling op de emu? (drukknop direkt naast de grote value knop zeg maar) ik kan me herinneren dat daar ook een hoop mogelijk is. heb helaas geen tijd om het zelf even te checken.

succes ermee iig!

als je dat doet (omdraaien) zorg dan dat je op je EMU de kanalen enkel instelt op local (dus dat ze hun midi info niet uitsturen op out a en b -zoals default het geval is)

(volgens mij moet dit ook in je mpc mogelijk zijn trouwens)

ja ik heb het midi menu nu open staan.

een van de opties is: "external song start/stop": accepted uiteraard en werkt ook.

je kan dan ook nog midikanalen enablen per kanaal, alleen als je ze disabled kan je intern in de emu ook niet meer spelen. dus heb ik ook niet veel aan.

ik vrees dat er niet veel anders op zit dan de andere kanalen te mergen alleen zal die dan allebei bespelen dus volgensmij ook geen optie. moet ik alleen nog even proberen

ik heb inderdaad geen zin alles om te gooien eigenlijk dus ik ga toch nog even zoeken. de manual zegt in ieder geval niet veel over het synchroniseren met andere apparaten.

ik moet er wel bij zeggen dat dit ook mijn eerste keer is dat ik twee sequencers aan elkaar koppelen dus ben wel een leek op het gebied van synchronisatie. ik ga dus nog even kijken in het midi menuutje

iig dank weer

je hoeft geen midikanalen niet te disablen, je moet ervoor zorgen dat noot informatie vanop je (16) tracks enkel intern word afgespeeld en niet naar buiten word gestuurd op je MPC .
Ik doe dit met n RS7000 : die speelt zn noten enkel intern en stuurt midiclock uit (géén midinoten) . RS7000+EMU erachteraan, geen enkel probleem dus moet met MPC ook lukken.

en volgens mij kan je't perfect doen zoals bij mij :

1) midi out van je MPC stuurt enkel midi sync uit (geen noten) en daar hang je je emu aan
2) de andere midi out van je mpc, daar hang je al de rest aan en daar stuur je je noten op uit (en indien nodig ook sync )

ja dat zou kunnen alleen word dan de emu de master. op de mpc moet ik namelijk wel de 32 kanalen kunnen gebruiken. dat is wel jammer omdat ik liever de mpc als master heb. iin ieder geval weer bedankt

midi out van je MPC stuurt enkel midi sync uit

dat kan dus niet omdat ik de 2 midi outs al gebruik dus dacht ik dus aan een filter o.i.d.
als het echt niet anders kan betekend het alles omgooien. heel vervelend maarja heb je met hardware he ;)

sorry, bij mij is mn RS7000 master
en ik zie niet in waarom jouw MPC de master niet zou kunnen zijn ??

je hoeft géén instellingen op je EMU te wijzigen, enkel op je MPC ! die mag géén noten uitsturen naar je EMU, da's al

ja ik snap het maar dat betekend dat als ik geen noten uitzend via bv. midi out 1 dat ik die dus niet meer kan gebruiken voor mijn andere apparaten. mijn songs die ik met mpc heb gemaakt zijn zo ingesteld dat ik de 32 tracks gebruik. dus er hangen meerdere apparaten aan beide midipoorten. die dus ook allebei noten versturen. ik link bij midi out 1 een aantal apparaten aan elkaar via midi thru. op midi out 2 hetzelfde geval + daarachter de emu die dus alle noten ontvangt van de 16 kanalen. ik had het idee dat je wel midinoten kon filteren en enkel het start/stop commando door kon laten gaan en sync dan.ik kan niet een midi out opofferen behalve als dit de enige manier is. (en dat zal vast de enige manier zijn) maar dan wel 16 kanalen kwijt

ah ok, dat kan wel kloppen dan...tja, er zijn limieten he
je kan misschien een paar bakjes sequencen vanuit je EMU (kan je ook 2*16 kanalen mee uitsturen)

ik zit nu even te kijken naar midi inkomst van de emu maar ik snap hem niet helemaal. ik route de midi in van xl-7 naar midi-b terwijl ik de interne tracks op midi-a laat. je zou toch zeggen dat hij het dan moet doen. vreemd is dat als ik dat doe de geluiden wel anders worden dus hij speelt op andere tracks maar de geluiden blijven. ik blijf proberen

en even een vraag seiko. hoe kom jij aan 2x16 tracks. de emu is toch een 16 track sequencer. hij heeft wel 2 midi out maar geen 32 tracks. als dat zo was had ik nl. de 16 tracks die hij bespeelt via mijn mpc lekker laten spelen en de andere 16 gebruikt om echt uit te sturen naar de mixer.

Back