mpc2000xl -> emu xl-7

elk van de 16 tracks kan je zowel op A als B laten buitenkomen = 32 tracks (maar ik snap wat je bedoelt , zijn er wel maar 16 'verschillende'...)
Heb je in een MPC 32 verschillende tracks ? (in EMU en RS7000 eigenlijk maar 16 maar je kan hen wel via twee outputs uitsturen)

ja in de mpc 32 tracks toewijsbaar op 2 outs.

ik ben er iig nog niet uit waarom ik als ik de midi in route naar midi-b die toch blijft spelen. weet jij dat toevallig ik heb al mijn 16 tracks in de emu geroute naar midi-a 1-16 intern. zou je toch zeggen dat die niet meer mpc noten zou moeten spelen.

nou ik heb het eindelijk door. ik heb de midi in geroute naar midi-b alle midi-b kanalen gedisabled
op midi-a doe ik de interne tracks van de emu. dit werkt wel. hij loopt alleen niet helemaal gesynchroniseert na een aantal loops. kijken of ik daar nog wat aan kan doen. dank voor alle hulp

wellicht stuur je met je MPC enkel start/stop door, je moet midi clock uitsturen dan zou hij netjes in tempo moeten blijven (het midi IN lampje op je EMU moet bijna constant blijven branden van de MIDI Clock signalen).
als je twee sequencers (hard soft) op XXX BPM zet en ze allebei exact op't zelfde moment start, gaan ze sowieso na een paar maten uit sync...je moet sync clock sturen om gesynct te blijven

Ik raad je aan om de mpc master te maken. De mpc heeft een hele strakke sequencer, dus de ultieme master. Heb je ook geen last van zulke shit...

uiteraard wat Seiko zegt moet je wel de midi clock uit sturen en die is van de mpc erg strak zoals ik al zei..Dus de mpc master maken is zeer aan te raden. Succes!

ja dat weet ik en mijn mpc stuurt ook midiclock signaal. lampje staat nagenoeg de hele tijd aan. maar toch loop hij na paar rondes niet meer helemaal vlekkeloos.

edit: denk trouwens toch dat jullie gelijk hebben. als ik de xl-7 op 130 zet en de mpc op 136 dan
gaat hij ook niet op 136 dus zal nog wel iets mis zijn. nog even door de manual.

en is inderdaad nu gesynced. moest even bpm op nul zetten zodat hij extern word aangestuurd

dank voor alle hulp. nu weer muziek maken

zo zie je maar hoe strak die MPC is ;-)
met mn RS7000 blijft alles in sync...

ja inderdaad erg strak. ook een van de redenen dat ik van pc naar hardware ben overgestapt is de strakheid. heb nou iig niet meer te klagen. nog paar kleine dingetjes oplossen want heb nu in zoveel menuutjes in synths en workstation parameters veranderd maar dat komt wel goed denk ik.

idd, om extern te syncen moet je die EMU tempo op 0=extern zetten !

zo, effe n paar uurtjes gezocht maar eens gesynced, altijd gesynced ;-)

veel plezier

@ jikbeh

Je kan op je XL-7 meerdere Multisetups saven zodat je verschillende systeem setings kan laden op momenten dat je die nodig hebt.

seiko: je al veel eerder het goede antwoord gegeven. het is inderdaad local control die je moet gebruiken. mijn manier is zeer omslachtig. iig werkt het nu allemaal perfect.

Rocka: multisetup saven zal ik ook eens naar kijken is wel zo makkelijk.

dank aan allen

:mega:

nog even een edit gezien ik het verkeerde las in de manual. het is niet in controller menu. het is eigenlijk de optie rechannelize input in het midi menu. werkt nu als een trein.

Laatst gewijzigd:
Back