oordopjes

isnieZot

HAKKEUH!!!!!
ik ben opzoek naar oordopjes die geschikt zijn om te slapen. volledige (of toch voor een groot deel) noise cancelation dus.

ik heb al wat zitten googlen, maar er zijn toch heel wat merken en mogelijkheden. welke zijn nu de beste?

volledige cancellation kun je wel schudden. geluid komt ook via neus etc binnen. bij de drogist kun je over het algemeen 2 merken kopen.
herriestoppers; schuimrubber, makkelijk in't gebruik maar (veels) te duur.
ohropax; wassen dopjes, moet je zelf kneden voor gebruik dus wat lastiger. redelijk geprijsd.

qua geluid-doorlating hoor ik weinig verschil tussen de twee. misschien dat ohropax iets beter is maar die willen tijdens het slapen, doordat je op je oor ligt, nog weleens half losraken.

Als iemand betere tips heeft hoor ik ze ook graag want de honden van de buren blaffen overal doorheen.

Ik zou die van de drogist ff proberen. Heb zelf plugs op maat laten maken, zijn -15 dB en prima om mee te draaien maar wel erg prijzig en ruk om mee te slapen omdat ze niet echt meegeven. Die schuimrubberen dingetjes van de drogist doen dat weer wel en dan krijg je weinig geluid meer binnen.

Lijken me twee heel verschillende toepassingen: oordoppen om gehoorschade te voorkomen bij draaien/optredens/etc. en oordoppen om goed te kunnen slapen.

Die eerste moeten wel behoorlijk dempen maar verder zo vlak mogelijk zijn en de tweede moeten vooral zo weinig mogelijk doorlaten, zonder op een frequentieresponse te letten. In mijn ervaring zijn het gewoon echt verschillende doppen. Zelf gebruik ik Alpine voor de eerste en Ohropax voor de tweede en dat bevalt vrij goed. Next step is oroplastieken met drivers ;)

Ik zou deze nemen of ze nu goed of niet zijn:

06_Heartech_tn.jpg

ik heb sinds een paar dagen alpine-sleepsoft
alleen ,voor mij voldoen ze niet
ik heb zeer luidruchtige bovenburen.
de overlast(s,nachts)is niet muziek,maar komt van :
gedreun van houten vloeren
denderende wasmachines en centrifuges(dit zijn bromtonen en aanhoudende lage frequenties)
nou zag ik :Alpine MusicSafe
weet iemand hier wat van af(is dit wat voor mijn specifiek probleem?)
Hoe blokkeer ik die lage dreunen? (80-150 Hz)

Ga je proberen op Lowlands te slapen? :D

Origineel geplaatst door Meinte37
Lijken me twee heel verschillende toepassingen: oordoppen om gehoorschade te voorkomen bij draaien/optredens/etc. en oordoppen om goed te kunnen slapen.

een DJ met oordoppen die zo hard gaat dat het publiek oorbeschadigingen krijgt omdat de DJ alles harder wil om het door de oordoppen het geluid nog te kunnen horen?? common als de DJ oordoppen nodig heeft dan het publiek ook !
zet dan die muziek op een beter nivo

De Alpine MusicSafe heb ik zelf, de oude versie nog, met 2 filters (M'n vriendin heeft er onlangs gekocht, dat was de nieuwe versie met 3 filters). Zeer degelijke oordopjes, en je kan ze wat bijwerken zodat ze beter in je gehoorgang passen.

De zwaarste demping in't laag is (voor de mijne) 18,8 dB op 125 Hz.
In het gebied 2000 Hz - 4000 Hz geven ze maximum ongeveer 28 dB demping.

De nieuwe versie is interessanter omdat hij ook een 'licht' filter heeft, gemiddeld 10 dB over heel het frequentiespectrum.
Voor als je zelf wilt optreden en toch nog iets wilt horen door de monitor, maar het direct-in-je-oor-blazen liever vermijdt.

Origineel geplaatst door Space
ik heb sinds een paar dagen alpine-sleepsoft
alleen ,voor mij voldoen ze niet
ik heb zeer luidruchtige bovenburen.
de overlast(s,nachts)is niet muziek,maar komt van :
gedreun van houten vloeren
denderende wasmachines en centrifuges(dit zijn bromtonen en aanhoudende lage frequenties)

Je kan het ook ff aankaarten bij je buren!

Origineel geplaatst door metatron
Je kan het ook ff aankaarten bij je buren!
Inderdaad, wasmachine 's nachts aanzetten is not done en argumenten als "nachtstroom is goedkoper" helpen daar helemaal niks bij. De meeste (alle?) gemeenten hebben een APV die verordonneert dat je na 22:30 geen (geluids-)overlast mag veroorzaken, waaronder ook wasmachines e.d.

Dus: aankaarten en als dat geen resultaat oplevert, dan de politie bellen.

ja,ik had al een brief gestuurd naar de woning-stichting
zij willen een brief sturen naar mijn bovenbuur,
maar ik heb het tegengehouden
ik ga eerst zelf proberen,om een soort van communicatie op te zetten
ikzelf zet altijd een hoofdtelefoon op,na 22.00
als hij nu aggresief gaat reageren ,of niet mee wil werken,
schakel ik alsnog de woning-stichting in

Origineel geplaatst door mr space
een DJ met oordoppen die zo hard gaat dat het publiek oorbeschadigingen krijgt omdat de DJ alles harder wil om het door de oordoppen het geluid nog te kunnen horen?? common als de DJ oordoppen nodig heeft dan het publiek ook !
zet dan die muziek op een beter nivo

Wat is dit nou weer voor een onzin :P
Als dj beschadig je je oren omdat je een lange tijd met een koptelefoon op hoog volume op je porem zit
Oordoppen is dan echt geen overbodige luxe en je pfl level heeft dan verder niets te maken met het geluid in de zaal.
Als je zorgt dat je niet in het rood draait dan is het volume van de zaal niet jou pakkie an, maar dat van de sound technician.

Anyways, ik draai tegenwoordig altijd met oordoppen in en dit scheelt me een hoop gepiep na het draaien.
En ook als ik niet draai trouwens, heb ze gewoon altijd in op feestjes
Tis toch mn brood, als mn oren kapoet zijn kan ik niet meer produceren hehe

Origineel geplaatst door Meinte37
Inderdaad, wasmachine 's nachts aanzetten is not done en argumenten als "nachtstroom is goedkoper" helpen daar helemaal niks bij.
vaag, alsof dat heel veel uitmaakt qua stroomkosten... zal wel dan... kunnen ze er zelf wel van slapen dan? :confused:
valt een wasmachine (geluid) onder overlast na 22:00 uur eigenlijk? een w.c. doorspoelen maakt meer lawaai volgens mij.

Back