mc-202 programmeren

CptCRxCK

Ouwe rot
hallowa gister 202 gescoord maar ik ik moet even weten hoe je patterns cleard en hoe je accenten programeerd de rest lukt opzich wel :)

pattern clear is: shift + meas back (del)

als je 1 keer op edit drukt zit je in pitchmode. Hier ram je wat op je toetsen en heb je de noten ingevoerd.
Vervolgens druk je nog een keer op edit en dan kom je in stepmode, hier geef je de grootte van de stappen aan.
Nogmaals op edit en je zit in gate mode, hier geef je de gate waarden aan en kan je accenten en slides aangeven.

Als je een beetje gevoel hebt voor noten lezen (en horen), dan kan je redelijk snel leuke sequences maken, omdat je de gate en step waarden met de witte toetsen (als zijnde lengte van noten) en de zwarte toetsen (als zijnde intervallen) kunt invoeren.
Een beetje oefenen en het gaat redelijk snel.

Leuke bak hoor de 202. Beetje tapedelay en wat galm en het begint helemaal te leven!!

...

...

ok dan super ga gelijk aan de slag hij is idd erg vetjes en het programmeren valt tot dus ver nog reuze mee... hij draaid nu samen met mn 606 door analoog delaytje erg vetjes....
de 202 komt trouwen van franko & grimm :P oude mellow house producers kraakt hier en daar nog een beetje maar et word al minder

Origineel geplaatst door klausito
Ik ben toevallig bezig met een youtube "howto" van een MC202: http://www.youtube.com/watch?v=jRPD1SL-9tQ
Ik hoop dat je er iets aan hebt.

woohoo...net wat ik zocht...202 gratis (!) gekregen....Snapte re alleen geen fuck van hoe dat ding te proggen....thanx voor de youtube-file.....

Acieeeed!!!!

...

...

mja helemaal mee eens viel me echt zo mee die seq en eigenlijk vind het ontbreken van geheugen ook niet zo erg... ist teminste steeds wa anders. hij kan echt lekker bizzar bliepen en slijden :)...
kdacht dat ik een goeie diel had voor 175... maar gratis :) das wel heel relax natuurlijk

...

...

mja ik weet het maar ben er nog niet aan toe gekomen heb ook nog niet echt de behoefte gehad maar gaat het cker eens proberen

ja 'tape opslaan' werkt erg goed, ook met b.v. een mp3 speler als de Edirol R09... zo kun je je sequences netjes in je projectmapje opslaan:biertje:

Origineel geplaatst door c20h25n3o
....thanx voor de youtube-file.....

Welkom!

...

...

owja ook wel handig om te weten :) hoe gooi ik alles weer uit de sequencer??? meestal zet ik hem nu even aan uit maar da kan vast makkelijker

...

...

Origineel geplaatst door 6 trak
MC-202 lijkt mij aanzienlijk interessanter dan een 303, gezien de redelijke mogelijkheden tot synthese... een SH-101 desktop module... maar ja, die geweldig handig te bedienen sequencer weer he... :erm:
ik vreesde ook voor de sequencer maar het valt echt reuze mee wat mij betreft echt geen rede om er geen te kopen

Origineel geplaatst door gerrie79
Heb jij ook al zo'n kraakstoel :D

jaja...:halleluja

Leuk dat je deze howto's maakt.
Ja, als ik meer tijd heb maak ik er meer, met wat meer geadvanceerd sequencer gebruik (slides en accents en zo).

wel een extreme ruisbak die mc-202 van jouw, heeft de mijne geen last van :D
Het eerste (grootste) gedeelte is met de mic van de cam opgenomen, dat ruist inderdaad behoorlijk, later schakel ik over naar audio in van geluidskaart (wanneer de drums erin komen), volgens mij is het daar minder, zoniet weg.

Back