Sh-201

techno

Stamgast
Ik heb lang geleden wat muziek gemaakt thuis met wat oude spullen, korg X5, sampler akai S950, een roland dance module, yamaha RS7000 sequencer (dit is nie bepaald oud) spijtig genoeg tijdje geleden alles verkocht, nu heb ik enkele vrienden die wat gitaar en drum spelen( wel meestal harde rock maarja kan gecombineerd worden) en ik dacht, hey... waarom koop ik niet terug een keyboard, weliswaar niet te duur beetje prijs kwaliteit, nu heb ik toch enkele vraagjes over die SH-201.

wat als je die aanstuurt via MIDI met een sequencer, heb je dan gewoon 1 kanaal? dus geen 16 timbres die je kon aansturen, want je hebt op die SH-201 wel een upper en lower bank, je kan je keyboard ook splitsen zodat je links en rechts verschillende klanken hebt.Maar ik veronderstel dus dat die niet gaat werken via een sequencer en dat je dan maar 1 kanaal aanstuurt?dus eigenlijk is dit keyboard beste geschikt voor wat live deuntjes te spelen of wat achtegrond effekten????

die usb poort doet die nog iets meer dan alleen via bijgeleverde software klanken veranderen en opslaan?

je hebt 4 banken die onderverdeelt zijn in 8 presets of hoe het ook noemt... dit betekent dat je eigenlijk 32 klanken hebt die je volledig analoog kan aansturen en eventueel kan opslaan onder een user pattern, lijkt me precies weinig, natuurlijk heb je genoeg edit mogelijkheden uiteraard.

Ik ga hier nu nie zeveren over het feit wat ik moet kopen want weet ook dat iedereen voor zichzelf dit moet uitmaken, maar ik ben tegenwoordig niet echt meer thuis in de laatste nieuwe ontwikkelingen het enige dat me te binne schiet is een korg radias, mikrokorg, roland juno G (ook wel interesse voor maar duurder)

Voordat je je aankoop doet kan je de manual downloaden van de website www.rolandus.com (onder support ==> Product manuals) en eens rustig doorlezen. Zo weet je meteen welk vlees je in de kuip hebt. Je moet je wel eerst inschrijven, maar dat is louter een formaliteit (gewoon zever invullen behalve je mailadres en als ik me niet vergis moet je een Amerikaans postnummer opgeven -kwestie van ff een vlug op internet op te zoeken:)

Wel ik heb de Sh201 ook eerst overwogen, maar heb dan toch uiteindelijk de microKORG gekocht.

Ben der ook zeer tevreden over, ik heb hem 2dehands voor 275€ op de kop kunnen tikken, niet mis die prijs. Bij musicstorekoeln kost ie nieuw 375€ (microkorg)

BOM SYNTH!
Naar mijn weten meer mogelijkheden, meer geluiden en meer edit-features! Als je echt harde synth-riffs wil spelen, overweeg toch om der dan een midicontroller bij te kopen, want die kleine toetsjes kan ik me wel indenken dat het niet zo handig is als je live gaat, en killer-riffs gaat spelen =)

Re: Sh-201

Origineel geplaatst door techno
Ik ga hier nu nie zeveren over het feit wat ik moet kopen want weet ook dat iedereen voor zichzelf dit moet uitmaken, maar ik ben tegenwoordig niet echt meer thuis in de laatste nieuwe ontwikkelingen het enige dat me te binne schiet is een korg radias, mikrokorg, roland juno G (ook wel interesse voor maar duurder)
tussen de sh201 de radias microkorg en juno g zitten grote verschillen

zo is de radias zwaarder

de microkorg wat meer basic

en de juno g is toch een workstation?

Ik heb m een tijdje gehad en het grote voordeel aan de SH-201 vond ik dat ie net als de Virus TI als een vst-synth gebruikt kan worden. Je patches hoef je niet in de synth zelf op te slaan maar worden ingeladen als je een project in je sequencer opent(hij heeft ook maar weinig opslagruimte idd). Hij is geloof ik niet multitimbraal, maar je kan wel 2 patches stapelen, dus heb je 4 oscillators. Ik vond het best een leuk ding voor dat geld, leuk voor erbij...

Bij nader inzien (en luisteren) vind ik het best een leuk ding. Programmeer mogelijkheden genoeg. Hij doet me een beetje denken aan de klank van de JX3p, maar dan wat killer. En dat voor EUR 499 bij Feedback.

Ik zou dit een ideale synth voor live vinden.

Origineel geplaatst door The Unholy
Ik heb m een tijdje gehad en het grote voordeel aan de SH-201 vond ik dat ie net als de Virus TI als een vst-synth gebruikt kan worden. Je patches hoef je niet in de synth zelf op te slaan maar worden ingeladen als je een project in je sequencer opent(hij heeft ook maar weinig opslagruimte idd). Hij is geloof ik niet multitimbraal, maar je kan wel 2 patches stapelen, dus heb je 4 oscillators. Ik vond het best een leuk ding voor dat geld, leuk voor erbij...

ik heb gehoord dat je deze synth inderdaad als vst kan gebruiken, maar dan moet je wel de SH-201 instellen als asio-device (als geluidskaart dus) op je pc.

Is dit zo?

+ werkt het zoals bij de TI, dus audio en midi door 1 usb kabel, of is het enkel de midi?

Back