niet hoorbare limiter

Een niet hoorbare limiter bestaat niet. Wat bedoel je hiermee?
Ik vermoed dat je iets in de buurt van een mastering limiter bedoeld?
Dan is UAD precision limiter wel een leuke tip voor de Mac.
(moet je wel een UAD kaart hebben natuulk)

Ik vind de Logic standaard limiter toch behoorlijk kleurloos en onhoorbaar als je hem niet teveel laten werken (0,5- 1,5 db ofzo) moet je wel een hele korte release tijd nemen.

Voor mastering idd .
Wat die starplugs beweren ....e en limiter die je niet hoort en die niet kleurt ed .
Weet niet of dat onmogelijk is .. maar dat beweren ze wel .
Ik gebruikte de limiter uit de tc native bundle altijd .
Die hoorde je met de juiste instellingen ook bijna niet .

Ik ga voorlopig nog geen uad aanschaffen .
Mischien suggesties voor gewoon een goede limiter dan ?
Die Sonnox vond ik wel mooi maar zo duur .

Ik geloof dat ik het zaterdag tegen je vertelde (was niet helemaal nuchter.. :mega: ) maar als limiter is de ozone3 erg goed moet ik zeggen, heb ook een en ander aan tests gelezen waarin ze hem vergeleken met de waves etc en dan kwam hij er beter uit.
Net als de dithering (mbit+) trouwens, die word door iedereen als de beste op de markt zijnde dithering beschreven.
Volgens mij heb jij die ozone plug toch ook? :frons:

Wilde ook Ozone opgeven, werkt heel goed, en kost niet te veel.

Voor het zwaardere werk (van je eindmix een dichtgeslibte blok maken) is de Waves L3 nog steeds een van de betere, is wel wat duur.

Fuse: de eerste twee die je opgeeft: SSL en Digitalfishphones kleuren juist heel erg :confused:

Ja .. hebben we het nog overgehad ja :biertje: ik heb Ozone ook .
Maar ik vind dat toch meer een maximizer .
Mischien bedoel ik dan meer een peak limiter .
Ik ben een van de weinige ( denk ik ) die helemaal geen fan van Waves is .
Die SSL is lekker subtiel ;)

Ik moet er mischien even bij zeggen dat ik op Macintel werk .

Origineel geplaatst door da goose
Ik geloof dat ik het zaterdag tegen je vertelde (was niet helemaal nuchter.. :mega: ) maar als limiter is de ozone3 erg goed moet ik zeggen, heb ook een en ander aan tests gelezen waarin ze hem vergeleken met de waves etc en dan kwam hij er beter uit.
Net als de dithering (mbit+) trouwens, die word door iedereen als de beste op de markt zijnde dithering beschreven.
Volgens mij heb jij die ozone plug toch ook? :frons:

Origineel geplaatst door Septic
Ik vind de Logic standaard limiter toch behoorlijk kleurloos en onhoorbaar als je hem niet teveel laten werken (0,5- 1,5 db ofzo) moet je wel een hele korte release tijd nemen.

nogmaals dan misschien dat je er overheen gelezen hebt...

Kijk als je een niet hoorbare en kleurloze zoekt dan is bovenstaande ereen..

Die SSL en Digital Fishphones etc, dat zijn juist kleurende, ik snap het effe niet meer.....

...Maar mischien dat het persé geld moet kosten ofzo, dat weet ik niet....
Maar ik zou gewoon lekker die Logic limiter pakken, die staat bij mij ook op me masterbus en ook in waveburner gaat ie er nog een keertje overheen, bij me masters dus.

Of gebruik je geen Logic?

Take care

Back