culture vulture of rupert neve “True Tape"

the perculator

buurman
Hallo allemaal.

Wij zijn aan het rondkijken voor bakken die onze sound net wat meer bite (jeweetweltoch) kunnen geven. Voor "mastering" of gewoon om synths, vocals etc. doorheen te halen.

Ik ben nu aan het kijken naar.

culture vulture
1051610344_2b2ce37079_o.jpg

rupert neve “True Tape” Emulation and Line Driver
1051610330_a21bce26d8_o.jpg
\

Of eventueel de Fatso maar die net weer duurder.

Hebben iemand ervaring met deze bakken en weten mensen nog andere fx units die interessant zijn.
alvast bedankt.:okdan:

Phoenix

Phoenix

Als je dan toch naar Thermionic Culture spul kijkt, neem dan de Phoenix in je overwegingen mee.

Re: Phoenix

Re: Phoenix

Origineel geplaatst door OJS
Als je dan toch naar Thermionic Culture spul kijkt, neem dan de Phoenix in je overwegingen mee.

:P :P Ja wel twee keer zo duur.
Ik heb hem al getest. Super vettebak. Maar gebruik niet super veel hardware comp. Alleen voor tracking de UA 1176.
Dus die dikke compressor komt later.

Over die gearslutz site. Vind het zelf een site waar een stelletje verwende (en verwaande) mensen zich druk maken om wie de duurste en beste spullen heeft.
Soms zitten er wel mensen tussen met een toegevoegde waarde maar dat is eerder de uitzondering.

Origineel geplaatst door fuse
Over die gearslutz site. Vind het zelf een site waar een stelletje verwende (en verwaande) mensen zich druk maken om wie de duurste en beste spullen heeft.
Soms zitten er wel mensen tussen met een toegevoegde waarde maar dat is eerder de uitzondering.

Ja fuse, heb daarom nooit zo'n zin om al die verhalen door te spitten. Onoverzichtelijke site, vindt het hier op het SF veel leuker. :luv:

Helemaal mee eens.

Origineel geplaatst door the perculator
Onoverzichtelijke site, vindt het hier op het SF veel leuker. :luv:

SF is ook niet alles hoor.

Maar meneer de perculator.
Dit soort bakkies komt niet zo vaak voor en als dan nog dan denk ik dat de sound die zo'n ding heeft heel erg sterk smaak afhankelijk is.

Maar als je twijfelt gewoon allebei kopen. :D

SF is ook niet alles hoor.

Maar meneer de perculator.
Dit soort bakkies komt niet zo vaak voor en als dan nog dan denk ik dat de sound die zo'n ding heeft heel erg sterk smaak afhankelijk is.

Maar als je twijfelt gewoon allebei kopen. :D

kom je daar naar 15000 berichten eindelijk achter:dubbel:.
ik vind het best gezellig hier hoor.

Ik weet dat ze erg smaakgevoelig zijn, daarom neem ik ze ook eerst op zicht van m'n high end boer. zo kan je er thuis even een paar dagen mee kutten.
Was gewoon geïnteresseerd in ervaringen. Volgens my zijn er wel paar SF leden met een culture vulture. Ik weet niet of iemand dat rupert neve ding heeft.
Bij the way gaat mijn interesse nu het meeste uit naar dat rupert neve ding.

Vind het echt wel een "waardevolle" site *D Vind dat jouw mening deels overdreven is, je vindt er veel informatie en kennis. Veel gear shootouts wat voor vele Nederlanders interessant kan zijn, aangezien je hier bijna geen high-end dealers hebt, waarbij je Manley, Crane Song, Gyraf, Thermionic Culture op commando kan beluisteren.

Door die gearslutz site heb ik mensen ontmoet die wel die spullen hebben en ik heb een track upgeload, waarop zij hun spullen konden demonstreren etc...

Dus als tegengewicht voor jouw reactie, ik hou van gearslutz ! :biertje:

Origineel geplaatst door the perculator
kom je daar naar 15000 berichten eindelijk achter:dubbel:.
ik vind het best gezellig hier hoor.

Ik weet dat ze erg smaakgevoelig zijn, daarom neem ik ze ook eerst op zicht van m'n high end boer. zo kan je er thuis even een paar dagen mee kutten.
Was gewoon geïnteresseerd in ervaringen. Volgens my zijn er wel paar SF leden met een culture vulture. Ik weet niet of iemand dat rupert neve ding heeft.
Bij the way gaat mijn interesse nu het meeste uit naar dat rupert neve ding.

Je kan ze niet met elkaar vergelijken, die Culture Vulture vind ik echt een overschatte bak. Als je de drive al een beetje open draait, dan gaat alles heel raar klinken en oversturen (duh denk je, want tis toch distortion?), terwijl men erbij zweert dat je het ook als mastering unit kan gebruiken...well my ass. Raar want Thermionic Culture verkoopt echt goede dingen zoals The Phoenix en Early Bird premap.
Tis in mijn ogen gewoon een ordinary distortion. Ken ik wel goedkopere oplossingen...

Die Rubert Neve is een tape simulatie, maar ik vind het geluid een beetje nep klinken. Als je iets soortgelijks zoekt, kan ik je de Crane Song Hedd aanraden, dat is een Rupert Neve "True Tape" on steriods, heeft meer ook opties zoals "buizen simulatie" e.d. ! Plus dat ding heeft super converters, dus geen jittering e.d.
Beetje mastering studio heeft zo'n ding staan.....succes.

Da's idd wel jammer dat er in .nl weinig tot geen high-end dealers zijn.
Alhoewel I4 ook wel Thermionic Culture heeft staan.

Toch heb ik me afgelopen jaar op de Messe prima vermaakt met het leuke 'speelgoed'.
Maar ook daar staat niet alles (helaas). En als iemand anders je toch hier mee wil helpen lijkt mij zeker super.

Een Crane Song Hedd is wel leuk maar is wel meteen het dubbele qua prijs.
En dat bedoel ik nou precies wat er op gearslutz aan de hand is. Het duurste/beste is alleen goed genoeg. Daar ben ik niet zo kapot van eerlijk gezegd.

En ze zijn niet echt snel met op hun email te reageren.

Ik wacht al een half jaar of zo? (Ja ik zou ook kunnen bellen, ik weet. Het gaat om het PRINCIPE!)

Da's idd wel jammer dat er in .nl weinig tot geen high-end dealers zijn.
Alhoewel I4 ook wel Thermionic Culture heeft staan.

Toch heb ik me afgelopen jaar op de Messe prima vermaakt met het leuke 'speelgoed'.
Maar ook daar staat niet alles (helaas). En als iemand anders je toch hier mee wil helpen lijkt mij zeker super.

Een Crane Song Hedd is wel leuk maar is wel meteen het dubbele qua prijs.
En dat bedoel ik nou precies wat er op gearslutz aan de hand is. Het duurste/beste is alleen goed genoeg. Daar ben ik niet zo kapot van eerlijk gezegd.

Valt wel mee hoor, die Hedd is maar iets duurder dan die Culture Vulture, maar de Hedd is wel het dubbele waard in vergelijking met die Culture Vulture :)

Vergeet niet, dat als je een compressor/EG koopt van 3000 of 4000 eruo, je dat ding voor de rest van je leven kan gebruiken. Plus de waarde van zo'n compressor/EQ blijft intact. Ben zelf ook niet gefortuneerd, dus het is voor mij ook frustrerend dat ik heel lang moet sparen, om zoiets te kunnen aanschaffen. Maar het verschil is gewoon echt te horen en ik wil het beste van het beste. Ik heb met alles gewerkt behringer, joemeek, tc electronics, dbx, bellari, fokut rite, tl audio,......name it. Kreeg nooit de sound die ik wilde, met de spullen waar ik nu meer werk wel....

Overigens een Drawmer 1968 is nieuw tussen de 1100 en 1300 euro, wat mij betreft 1 van de beste compressors die er is. Das wel te doen toch ? Anders paar nachten achter het Centraal Station ? :luv:

En ze zijn niet echt snel met op hun email te reageren.

Ik wacht al een half jaar of zo? (Ja ik zou ook kunnen bellen, ik weet. Het gaat om het PRINCIPE!)

Klopt ! Het voordeel is dat men ook niet snel reageert als je 4 maanden nog niet betaald hebt, kan ik je uit zeer betrouwbare bron melden *D
Ik ga zelf meestal naar Morel Muziek in Veenendaal.

Origineel geplaatst door PrinsJan
Je kan ze niet met elkaar vergelijken, die Culture Vulture vind ik echt een overschatte bak. Als je de drive al een beetje open draait, dan gaat alles heel raar klinken en oversturen (duh denk je, want tis toch distortion?), terwijl men erbij zweert dat je het ook als mastering unit kan gebruiken...well my ass. Raar want Thermionic Culture verkoopt echt goede dingen zoals The Phoenix en Early Bird premap.
Tis in mijn ogen gewoon een ordinary distortion. Ken ik wel goedkopere oplossingen...

Die Rubert Neve is een tape simulatie, maar ik vind het geluid een beetje nep klinken. Als je iets soortgelijks zoekt, kan ik je de Crane Song Hedd aanraden, dat is een Rupert Neve "True Tape" on steriods, heeft meer ook opties zoals "buizen simulatie" e.d. ! Plus dat ding heeft super converters, dus geen jittering e.d.
Beetje mastering studio heeft zo'n ding staan.....succes.

Je kan ze niet met elkaar vergelijken, die Culture Vulture vind ik echt een overschatte bak. Als je de drive al een beetje open draait, dan gaat alles heel raar klinken en oversturen (duh denk je, want tis toch distortion?), terwijl men erbij zweert dat je het ook als mastering unit kan gebruiken...well my ass..

ik gebruik m'n Culture Vulture ook als mastering unit hoor..

Je moet gewoon weten hoe je zo'n bak moet gebruiken, dan is hij voor heel veel zaken inzetbaar.

Back