culture vulture of rupert neve “True Tape"

Ik heb die Culture Vulture MV, op het moment staat deze helaas niet in mijn studio omdat deze niet helemaal goed werkte.
Het demo-model, voordat ik deze kocht, was een echte aanvulling op mijn studio. Lekker om digitale synths mee op te warmen of voor bass geluiden en gitaren en zelfs drums. De demo was de normale versie (dus zonder MV), deze was gevoeliger voor ruis door andere apparaten. Qua klank kan ik dus moeilijk bepalen in hoeverre de MV afwijkt van de standaard Culture Vulture, omdat de MV dus vanaf het begin al problemen had.
Het is een beetje irritant dat de controls voor beide kanalen gespiegeld zijn, maar dat went snel. Ook is het grappig dat de drive knoppen tot 11 gaan ipv 10. Ohja als je er eentje koopt, kan je zeggen dat je backlights wilt bij de meters, dit zit er standaard niet op, maar bij Thermionic Culture bouwen ze dit er zonder problemen voor je in.
Ik gebruikte eerst een LPB 2ube ipv de Culture Vulure, ik vond dat echt al heel gaaf klinken, maar de CV is van een heel ander caliber en klinkt vele malen beter.
Ik zou de CV niet zo snel voor mastering doeleinden gebruiken. iK ben het eens met Dione dat een Cranesong Hedd veel beter van pas zou komen.
De mastering versie mag dan wel stepped controls hebben, maar de bias knoppen zijn niet stepped, dus wat dat betreft ben ik wel een beetje teleurgesteld. De bias is trouwens wel aan de hand van de meters erg precies in te stellen, maar toch.

En weer on-topic :

Of inderdaad gaan voor een Cranesong Hedd of (goedkoper) UA 2192...sla je 2 vliegen in 1 klap : supergoede AD/DA en analoge warmte/verzadiging in 1 apparaat...

DIONE: wat zit er op die UA eigelijk voor extra behalve AD-DA. Ik was eigenlijk op zoek naar iets met een verzadiging of distortion.

Even over Theromic C. ik kan me niet voorstellen als die Phoenix zo vet is dat die gast allen maar troep met een mooi frontje maakt voor het geld.:confused:

TRIGG:
deze bas is cs01 door CV
http://trigg.gunslinger.nl/bruut.mp3
Heb je ook het orgineel zodat je het kan vergelijken(ken de cs01 niet, yamaha toch?) Het ging toch om de baslijn, klonk nog een beetje scheetterig. Wel vette track Bytheway.

de track bruut is nog niet af natuurlijk he :D check de nwe boiler, daar komt ie vast op ;)

@madr: de lead dan, zeikerd :D

maar neem van mij aan dat de yammie kaal wel anders klinkt hehe
heb nu al vaker bij trigg shit door de CV gehoord en elke keer schrik ik me echt kapot. tjek het eindje, waar de apocalyps aanvangt, ik zou zo niet weten uit wat voor ander apparaat je die sound haalt
vooral de juno60 dr door is heeeeel dik, dat drukt je schedel in elkaar
vraag me af wat ie met een juup4 bas doet, die neem ik de volgende keer maar mee hehe
maar ook is ie heel goed voor kleuren van sounds, net wat losser in de mix krijgen, hele tracks heb ik er ook door gehoord bij m, is echt een gaaf ding
azijnpissers heb je overal
die moeten maar naar softsynthforum.nl

joh, die hexagon weet niet waar hij over praat... n00b-alert :D

deze bas is cs01 door CV

lol,ik heb het rechtsreeks van reviews in de noob blaadjes die jullie wel ook alemaal lezen.

Een beetje home-made Handcrafted,niet pefect afgewerkt.

En hum bij hoger volume.

Duur voor wat het is,dit komt alemaal uit wat ik gelezen heb..

alsook dat de kerel verschillende zaken heeft willen starten geduren zen carriere ,en dat het nooit is doorgebroken,met dit 'nieuw' merk ligt de input en financiering bij zen colega,dus moet het ding wel gehyped worden om het duur te verkopen ,anders scheuren ze hun broek (dat laatste zeg ik,heb dat niet gelezen,is pure logica)

(ik vraag me juist af of de kerel van de Prodigy de zijne werkelijk gekocht heeft of dat die em gekregen heeft ,ik denk het laatste :D)

Doe jullie centen maar op,en goed luck voor de rest!

Deze discussie begint een hoog onzingehalte te krijgen.
Ga maar eens luisteren naar die bakken en vorm zelf je oordeel. Ik heb de Phoenix gehoord en ik vond hem bijzonder goed klinken.

Deze discussie begint een hoog onzingehalte te krijgen.
Ga maar eens luisteren naar die bakken en vorm zelf je oordeel. Ik heb de Phoenix gehoord en ik vond hem bijzonder goed klinken.

Ja, idd.. mensen die hun mening baseren op wat ze lezen in blaadjes heb ik sowieso niet echt veel boodschap aan.

Use your ears! :okdan:

lol,ik heb het rechtsreeks van reviews in de noob blaadjes die jullie wel ook alemaal lezen.

En hum bij hoger volume.

haha pfff. eerst een hoop lawaai, maar je (heftige) mening komt dus allemaal uit blaadjes. nou dat komt je geloofwaardigheid nou niet echt te goede hehe

En hum bij hoger volume.

alsook dat de kerel verschillende zaken heeft willen starten geduren zen carriere ,en dat het nooit is doorgebroken,met dit 'nieuw' merk ligt de input en financiering bij zen colega,dus moet het ding wel gehyped worden om het duur te verkopen ,anders scheuren ze hun broek (dat laatste zeg ik,heb dat niet gelezen,is pure logica)

(ik vraag me juist af of de kerel van de Prodigy de zijne werkelijk gekocht heeft of dat die em gekregen heeft ,ik denk het laatste :D)

Doe jullie centen maar op,en goed luck voor de rest!

:frons: luister m dan gewoon s. dat doe je met je oren he, niet met je ogen

Dat is juist wat ik wil gaan doen.:biertje: Wat een discusies allemaal hier. Het is een beetje van beide toch, je goed inlezen en dan voor je zelf bepalen wat voor sound etc. je wilt door het te luisteren.

Laatst gewijzigd:
Jullie hebben wel gelijk horen is geloven,maar die blaadjes ondanks dat het voor noobs is,vertellen toch wel altijd enige waarheid.

Als ik fanatiek bepaalde synth aanprijs,hebben deze voor anderen eerdere eigenaars van zon bepaalt toestel mischien wel meer teleurstelling meegebracht..

Dus gezien jullie dit toestel ook fanatiek aanraden,denk ik dat de potentiele nietswetende koper zoals de topicstarter toch op de hoogte moet gesteld worden van andere 'behind the scene' rumours OF IN DIT GEVAL,reviews in bepaalde magazines,die schrijven wat ik eerder gepost hebt,wat de man tot 2x aan het nadenken zal zetten en hij tengronde bewustvol analiseren zal wat hij kopen wil om geen verassingen achteraf te hebben .

Dit is de enige reden waarom ik het post,voor de topicstarter en dus niet voor alle andere 'freaks'.

haha pfff. eerst een hoop lawaai, maar je (heftige) mening komt dus allemaal uit blaadjes. nou dat komt je geloofwaardigheid nou niet echt te goede hehe

Dat van dat blaadje had ie al gemeld. En ik zou gewoon blij zijn met meerdere meningen ..

TRIGG:
deze bas is cs01 door CV
Heb je ook het orgineel zodat je het kan vergelijken(ken de cs01 niet, yamaha toch?) Het ging toch om de baslijn, klonk nog een beetje scheetterig. Wel vette track Bytheway.

klinkt idd net als een freeware plugin :dubbel::dubbel:

nee ik bedoel,niets speciaal toch in die mix,kan je met enkele coole plugs toch ook!

Mischien een creativer demootje zou meer gepast zijn.. (van 1 enkele sound bvb.)

EDITEDITEDIT:

http://www.soundonsound.com/sos/aug03/articles/culturevulture.htm

''The P1 mode was also distinctly noisier than the triode mode, although in normal use I don't think the background noise and hum would present a problem. The second pentode mode seemed to combine the best of both worlds, sounding particularly rich. However, strange things happen as the Bias is adjusted, there being a kind of null point of extremely horrid, almost clipping distortion as you get to about 0.5mA — above or below that point the sound is fine, with a proportionate distortion character. Strangely, the P2 mode was also the quietest of all.''

Hahaha.. voor mastering dus,read heel review

idd een heeeel creatief ding,dat wel

Laatst gewijzigd:
Hexagon. Bedankt voor je medenleven met mijn evt. toekomstige aankoop.
Ik maak alleen uit die twee artikelen in de SOS niet die heftige conclusies op die jij maakt.
Ik zie eerder een freak die gepasioneerd is over buizen en dat met de wereld wil delen. Maar dat is mijn mening. Als je mij nog meer leesmatriaal kan verschaffen waarin jou punt duidelijk word graag.

Even voor de goede orde ik heb met de phoenix gewerkt en ik vond dat zeker geen troep.

O ja ik hou van "een heeeel creatief ding".

En waarom moeten mensen toch altijd gaan bekvechten op dit forum.:confused::confused: Je kan toch andere meningen hebben.:doei:

En waarom moeten mensen toch altijd gaan bekvechten op dit forum. Je kan toch andere meningen hebben.

Iedereen verdedigt zn gear lijkt wel.

klinkt idd net als een freeware plugin :dubbel::dubbel:

nee ik bedoel,niets speciaal toch in die mix,kan je met enkele coole plugs toch ook!

Mischien een creativer demootje zou meer gepast zijn.. (van 1 enkele sound bvb.)

EDITEDITEDIT:

http://www.soundonsound.com/sos/aug03/articles/culturevulture.htm

''The P1 mode was also distinctly noisier than the triode mode, although in normal use I don't think the background noise and hum would present a problem. The second pentode mode seemed to combine the best of both worlds, sounding particularly rich. However, strange things happen as the Bias is adjusted, there being a kind of null point of extremely horrid, almost clipping distortion as you get to about 0.5mA — above or below that point the sound is fine, with a proportionate distortion character. Strangely, the P2 mode was also the quietest of all.''

Hahaha.. voor mastering dus,read heel review

idd een heeeel creatief ding,dat wel

Dude,het is een distortion bak...gek hè,dat ie wat noise kan maken...overigens zit er ook een 2 standen filter op,wat extreme noise weer tegengaat...

Maar er zijn inderdaad plug-ins die heel erg in de buurt komen van bepaalde settings van de CV (dat noemde ik een aantal postst eerder ook al)...er zijn ook plug-ins die heel erg in de buurt komen van een Minimoog,maar daarom is de Minimoog nog geen slechte synth...;)

Back