culture vulture of rupert neve “True Tape"

En weer on-topic :
Ik heb die Culture Vulture...zou zo'n bak niet snel voor de master willen gebruiken,of je moet voor de master versie gaan...dit omdat het erg moeilijk is om stereo te werken,de controls voor beide kanalen staan gespiegeld,je moet erg goed nadenken wat je doet bij een stereo signaal...

Voor de rest is het een zeer creatief monster,zowel subtiel te gebruiken als voor zwaar over de nek distortion,alhoewel de subtiele verzadiging imho veel beter klinkt dan de ruige distortion...maar het is ook een ruisbak,denk daar wel aan als je 'm op je master wilt gebruiken....

Ik heb geen ervaring met die Portico...

Ik weet niet wat je manier van werken is,maar meestal wil je die 'bite' of verzadiging op het einde van je chain kunnen toepassen,in dat geval is het handig om software te hebben die net die extra warmte kan toevoegen...en dan zou ik eens de PSP Vintagewarmer proberen...of anders Nebula3,UAD spul,Voxengo enz...

Of inderdaad gaan voor een Cranesong Hedd of (goedkoper) UA 2192...sla je 2 vliegen in 1 klap : supergoede AD/DA en analoge warmte/verzadiging in 1 apparaat...

Nederland is idd een moeilijk land qua high-end spul...maar op Gearslutz zijn erg veel luistertests te vinden...je moet alleen de meeste reacties met een korrel zout nemen omdat er veel mensen zitten die zichzelf erg belangrijk vinden...

Over die gearslutz site. Vind het zelf een site waar een stelletje verwende (en verwaande) mensen zich druk maken om wie de duurste en beste spullen heeft.
Soms zitten er wel mensen tussen met een toegevoegde waarde maar dat is eerder de uitzondering.

Hahaha dat is wel leuk dat jij dat nu net moet melden zeg.

Bericht door een moderator:
on-topic blijven s.v.p.

die kerel dat die culture prultuur inmekaar prutst is echt een foefelaar.

je moet maar eens kijken wat er in zit waarvoor je zoveel betaalt en vooral de review in sos die de historie van de bouwer/'designer' beschrijft lezen ...

Hieruit zul je snel aflijden dat die man vanales al heeft geprobeert om centen te verdienen,en nu probeert hij dus met deze rommel.

Dat lijkt me wel erg kort door de bocht. De Culture Vulture is ook niet helemaal mijn ding qua concept maar de Phoenix is bepaald geen rotzooi. Ik heb hem aan het werk gezien in een mastering studio en het is een geweldige compressor.

je moet maar eens kijken wat er in zit waarvoor je zoveel betaalt en vooral de review in sos die de historie van de bouwer/'designer' beschrijft lezen ...

Hieruit zul je snel aflijden dat die man vanales al heeft geprobeert om centen te verdienen,en nu probeert hij dus met deze rommel.

:gaap:

CV is cool! :kimono:

* leest sos review

Ik doe mijn best met afleiden, maar volgens mij moet je nogal creatief van geest zijn om zo'n negatieve conclusie te trekken

Hahaha dat is wel leuk dat jij dat nu net moet melden zeg.
Vind je? Dione is het volgens mij wel met me eens.
Maar het is gewoon onhandig dat je die dingen zo moeilijk zelf kan testen. Voor die prijs wil je gewoon iets goeds hebben wat bij jouw smaak past denk ik.

Vind je? Dione is het volgens mij wel met me eens.
Maar het is gewoon onhandig dat je die dingen zo moeilijk zelf kan testen. Voor die prijs wil je gewoon iets goeds hebben wat bij jouw smaak past denk ik.

Het gaat mij er om dat je weer zo nodig de beter weter uit zit te hangen.
En dan nog is doodleuk zit af te geven op de leden van gearslutz.
Ik vind het nogal laffe uitspraken om mensen daar arogant te noemen.
Ik heb daar genoeg kennis op kunnen doen over echte outboard spullen en daar tot nu toe goede aankopen op gebaseerd.
Daar ergerde ik me een beetje aan.
En vooral omdat dat soort uitspraken weer is uit jou mond moeten komen.

Zei ik arrogant? Nee, ik zei verwend (en verwaand). Maar niet allemaal. En ik ben niet de enige met die mening blijkt. En anderen denken daar anders over. Niet echt wereldschokkend dunkt me. En nou ook geen reden om je verder over op te winden of zo.

Neemt niet weg dat ik luistertesten best wel interessant vind.
Kan alleen geen luistertesten van de eerder genoemde 'speeltjes' vinden. Want ik vraag me nog steeds af in hoe verre simulaties en echte tapes tov elkaar staan.

wat was 't verschil tussen verwaand en arrogant ook weer precies? 8o)

Ik heb gisteren nog een demo gehoord van de culture vultrure op gearslutz. Je moet gewoon ff zoeken ik had hem zo.

ps ik heb op Vemia net een Vulture gekocht. Veel mensen om mij heen gebruiken dat ding in combinatie met een DAW systeem. Hij is ideaal voor drums.....maar ik ga hem ook veel voor leads gebruiken. Kan niet wachten:)

Het verschil tussen de context waarmee je de woorden gebruikt.
Je zegt eerder het is een verwaand kind dan een arrogant kind of een hautain kind. En dus een minder geladen context nog eens onderstreept door het tussen haken te zetten.
Het punt is niet dat het ik ben beter want ... is maar eerder een ik heb geld genoeg dus het beste van het beste komt er alleen bij mij in.

he bedankt voor de reacties allemaal.. En voor het gezellige gekibbel wat je er dan altijd bij krijgt.
Ga ze binnenkort alledrie maar testen. De fatso niet.
Moet ik ook maar de cranesong hedd testen.
Ik heb al goede a-d conversie. Maar wil nog wel meer goeie converters.
Hetswel foking duur. Maar slaat wel twee vliegen in een klap.

de culture vulture is bruut
kan je allerlei dingen verzinnen waarom niet,maar elke keer als ik m hoor schrik ik me weer kapot, en zo multiinzetbaar
ik zou zon ding graag zelf kopen eens, die centen dubbel en dwars waard

haal er eens een dik analoogje doorheen, man, dat wordt zo dik

he bedankt voor de reacties allemaal.. En voor het gezellige gekibbel wat je er dan altijd bij krijgt.
Ga ze binnenkort alledrie maar testen. De fatso niet.
Moet ik ook maar de cranesong hedd testen.
Ik heb al goede a-d conversie. Maar wil nog wel meer goeie converters.
Hetswel foking duur. Maar slaat wel twee vliegen in een klap.

Succes met het uitproberen! Laat wel ff weten wat je gekozen hebt. Ben reuze benieuwd :)

Hee HEx als jij het zo goed weet maak dan ook zo'n bak die bijna leeg is en toch een dikke sound voor elkaar krijgt.....

@trigg heb je nog ff een demo van die yamaha rekenmachien door de CV....

:okdan:

Tja. Nooit van point-to-point assemblage gehoord? De LA-2A is óók point-to-point, en zeker een gerespecteerd apparaat!

Waarom is het rommel eigenlijk? Slechte ervaring ermee? Vertel het ons want ik ben ook zeer benieuwd wat je op google heb gevonden er over.

Back