culture vulture of rupert neve “True Tape"

klinkt idd net als een freeware plugin :dubbel::dubbel:

waarom luister jij uberhaupt? jij baseert je mening toch alleen op wat je leest? wat maakt het dan uit hoe het klinkt? :P

maar ik sluit me aan bij wat dione en catscan ook al aangeven hierboven...

't is jammer voor geinteresseerden in het apparaat dat amateurs als hexagon hier hun loze feedback posten in threads als deze. Ik raad iedereen aan zijn posts met een grote korrel zout te bekijken en zelf met eigen oren te luisteren naar de CV. Mensen die meer demo's willen kunnen mij PB'en.

* leest sos review

Ik doe mijn best met afleiden, maar volgens mij moet je nogal creatief van geest zijn om zo'n negatieve conclusie te trekken

Mensen die "aflijden" schrijven, hebben misschien wel die creatieve geest }:|

Ik heb de SOS ook gelezen en kon het ook niet vinden. Heb zelf de Phoenix, het enige nadeel is de front plaat, das goedkoop blik met zwarte verf. De rest is echt top gebouwd !

Beste compressor waar ik ooit mee heb gewerkt. We hebben met tientallen compressors "getweakt" op dance, The Phoenix kwam er als beste uit (ps vind de Drawmer 1968 ook top !).

On topic:

Ga wel zelf luisteren, als jij denkt dat een compressor/effect van 200 euro voor jou werkt, dan moet je die nemen....

Ik heb de HEDD en Culture Vulture binnen op proef.:okdan::okdan:

Op het eerst gebruik en gehoor vind ik de HEDD beetje suf. Doet wel wat met het geluid maar tja...
zal later nog wel een testje uploaden.

De culture Vulture rockt meteen. Fuck. Dikke Hiphop beats. Hier een testje. Om de paar maten gaat de distortion aan en uit.
Klinkt een beetje vies en naar, maar ook vet.
Hij staat in stand T en draai ik aan de drive en een beetje aan bias.

Me rhodes klinkt ook lekker erdoor.
Test rhodes
Hij staat in stand p1 drive 8 en bias op 3.5.

Nou ga weer verder met testen. Dit waren gewoon even de eerste overpeinsingen van deze gearjunk hier.8D

Edit: De Crane Song klinkt ook heel mooi. Een stuk subtieler. Hij heeft gewoon niet zoveel knopjes, da's jammer.=(

Laatst gewijzigd:
Ok even wat meer testjes uploaden.

beat test
101 test 01
101 test 02
101 test 03
ms 10 test 01
ms10 test 02
sielcruise test 01
sielcruise test 02

ben er nog niet uit.:confused:

De crane song doet zeker wat we zoeken maar is zo prijzig (en het is een digitaal opgewekt effect, voelt toch raar als je op zoek bent naar verzadiging).

De culture vulture is wel vet maar ik heb wel meer manieren om dingen te oversturen. Tja, Wel een leuk speeltje.:okdan:

Ga met de bakken nog maar even uitproberen om een nummer aftemixen.

Cool ! Maar ik zou wel effe die andere distortions naast die Culture Vulture zetten om te kijken hoeveel eigen geluid die CV heeft.

En die ms10test01 klinkt wel lekker .. is dat de CV ?

:okdan:

De Culture Vulture is vet! :D

Weinig tot geen noise/ruis mooie warme vervorming die je tot bitcrushende sounds met gating effects kan tweaken. Heel vol en stevig.

de Distressor of de Fatso al gechecked?

De Culture Vulture is vet! :D

Weinig tot geen noise/ruis

Die eigenschap is wel heel fijn.
Ik heb heel wat oversturings gitaarpedalen (ja ik weet dat dat niet helemaal 1 op 1 te vergelijken is) en er zijn er maar weinig die geen brom/ruis of andere zooi meebrengen met het signaal. Volgens mij is het enige merk dat dat niet doet tussen mijn berg pedalen Roger Mayer (wie overigens de ex-gitaartechnicus van Jimi Hendrix is). Roger Mayer komt overigens kwa klank totaal niet in de buurt van een Culture Vulture.

Back