Hoe doe ik dit ..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Syco

Ingeburgerd
Hallo, ik heb weer eens een vraagje, die ik niet in de handleiding heb gevonden..

Ik kan eindelijk mijn klanken van mijn keyboard opnemen en laten afspelen via de keyboard..
maar, als ik mijn keyboard uit doe, dan gaan de klanken, die ik heb opgenomen in fruityloops, ook niet meer..(dat is normaal) maar is er niks, dat ik die klanken kan opslaan, zodat ik de keyboard niet telkens nodig heb, als ik mijn werk wil afspelen.
want ik kan max. 2 instrumenten daardoor opnemen met mijn keyboard, voor bepaalde redenen..
normaal zou dit bij elk programma hetzelfde zijn, 'instrumenten klanken opsllaan' .. maar hoe doe je dit, en waar vind ik het,want ik heb dit nog nooit gedaan !
(ik doe dit met 'Midi Out', en dan met die kader waarin de poorten enzo staan, staat het mss daarin ????)

Als ik dit weet, dan kan ik weer voor een tijd verder ..

bedankt alvast .!!

Allereerst: je neemt geen klanken op met je sequencer, maar enkel MIDI signalen. MIDI is geen klank maar enkel een signaal dat iets aanstuurt. Hier staat dit uitgebreid uitgelegd: http://nl.wikipedia.org/wiki/MIDI
Tot op het moment dat je je audiosignaal van je keyboard niet gesampled hebt, MOET je je keyboard gebruiken nl. het is je keyboard dat de klanken genereerd en niet de computer. De computer zegt enkel hoe hoog, wanneer en hoe hard je keyboard die klanken afspeelt.

Ik hoop dat dit een antwoord is, maar ik vind je vraag zeer onduidelijk geformuleerd.

midi is geen audio

audio is daarom nog geen m..
Ik heb zo waa waa waa waanzinig gedroomd
Ik werd met ca ca ca cadeaus overstroomt

Maar, moet ik dan zo een multi pad gebruiken ofzo iets, om meer instrumenten op te nemen??
want ik krijg dat niet gedaan..
kijk, op mijn keyboard kan ik zo 3 instrumenten aanduiden.. ik neem eentje ervan, waarvan ik opneem..
maar, als ik de 2 de instrument wil opnemen moet die vorige instrument OOK aangeduid staan op mijn keyboard, want anders speelt hij die niet aff/krijg ik een ander geluid..
en wat als ik via mijn midi controller de klanken van mijn keyboard beheer ??
gaat dit dan wel ?? kan je de instrumenten niet een zo van die 'banks' ofoz zetten.
Kan je me vertellen hoe ik mijn midi controller aansluit ?? ik heb in de handleiding gelezen en ik ben tot zover gekomen bij 'midi out'-Link to controller , dat heb ik gedaan, maar hij werkt niet, hij is aangesloten met de interface, 1 kabel heb ik gestoken in de midi-out van mijn keyboard, is dit juist ? hoor ik te werken met Tru ofzo .. (want mijn keyboard is met de interface al midi in - Midi out aangesloten..

bedankt

Het antwoord werd al half geformuleerd.
Indien je een "multitimbraal" keyboard hebt ben je in de mogelijkheid om op/over verschillende midikanalen verschillende 'parts' in te spelen op je sequenser. Het betreft dan louter midi data. (nootlengte, toonhoogte, velocity...)

BV :

Midi ch 1- piano
Midi ch 2- bass
Midi ch 1- strings
...
...
Midi ch 10 - Drums

Zodra je alle parts of het maximum aantal voices hebt bereikt heb je de mogelijkheid om via de AUDIO output van je keyboard de verschillende parts te gaan opnemen (als was het een bandrecorder) op AUDIOKANALEN van je sequenser.
Zodra die opnames zijn gebeurd, heb je in principe je keyboard niet meer nodig om muziek af te spelen.
Hoewel je dan wel de opgenomen parts op je keyboard weer vrij krijgt om verdere aanvullingen te maken volgens het beschreven principe.
Iets duidelijker nu ? Een goed boek kan misschien helpen ? Er worden ook cursussen in overvloed gegeven over dit onderwerp.

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Het antwoord werd al half geformuleerd.
Indien je een "multitimbraal" keyboard hebt ben je in de mogelijkheid om op/over verschillende midikanalen verschillende 'parts' in te spelen op je sequenser. Het betreft dan louter midi data. (nootlengte, toonhoogte, velocity...)

BV :

Midi ch 1- piano
Midi ch 2- bass
Midi ch 1- strings
...
...
Midi ch 10 - Drums

Zodra je alle parts of het maximum aantal voices hebt bereikt heb je de mogelijkheid om via de AUDIO output van je keyboard de verschillende parts te gaan opnemen (als was het een bandrecorder) op AUDIOKANALEN van je sequenser.
Zodra die opnames zijn gebeurd, heb je in principe je keyboard niet meer nodig om muziek af te spelen.
Hoewel je dan wel de opgenomen parts op je keyboard weer vrij krijgt om verdere aanvullingen te maken volgens het beschreven principe.
Iets duidelijker nu ? Een goed boek kan misschien helpen ? Er worden ook cursussen in overvloed gegeven over dit onderwerp.

Aanvulling: Op de opgenomen AUDIO tracks zijn dan wel géén MIDI bewerkingen meer mogelijk. bv noten schuiven, velocity aanpassen, etc

Origineel geplaatst door Harmonik
voor zover ik weet is audio recorden in fruity loops niet mogelijk
voor zover ik weet wel
staat precies in de handleiding hoe dit moet

hey..

als ik mijn klank kan afspelen zonder dat ik mijn keyboard hoef aan te zetten(dus audio) dan klinkt hij niet echt hetzelfde als hij door de boxen vna mijn keyboard komt :s:s ik heb een soundblaster, normaal zou hij toch met wat beetje kwaliteit hetzelfde doorkomen niet dan?? de klank komt veel beter uit, door mijn keyboard, dan door gewoon mijn img stage line boxen ..

is er niks, wat je daar tegen kan doen??

Elke speaker/versterker/geluidscombo kllinkt anders.
Daarom hebben ze "Monitoren" uitgevonden. In principe altijd maar 1 geluids set gebruiken ,en het daarop afstellen.

ff offtopic.
Waarom heb je in godsnaam zo'n psr keyboard?
Kun je niet veel beter dat ding verkopen en een controllerkeyboard kopen en met softsynths gaan werken. Evt. een motif module. Of gelijk een motif synth.
Iig. niet zo'n huis tuin en keuken keyboard ding met ingebouwde speakers.

Dan ben je van al je problemen af, plus je hebt een setup waar je net ff wat meer mee kan.

*tis maar een suggestie*

Sorry dat ik het zeg, maar: Je bent duidelijk een beginner (is niks mis mee hoor). Maar waarom dan wel al Cubase én Fruityloops gekocht + een MIDI controller (terwijl je al een midi keyboard hebt dus een beetje overbodig). En áls je dan zulke goede software hebt gekocht, waarom dan niet meteen een goede geluidskaart erbij gedaan? (soundblaster staat niet bepaald bekend als een geluidskaart voor muziektoepassingen, eerder voor Multi media / Games)

Origineel geplaatst door meesha74
Sorry dat ik het zeg, maar: Je bent duidelijk een beginner (is niks mis mee hoor). Maar waarom dan wel al Cubase én Fruityloops gekocht + een MIDI controller (terwijl je al een midi keyboard hebt dus een beetje overbodig). En áls je dan zulke goede software hebt gekocht, waarom dan niet meteen een goede geluidskaart erbij gedaan? (soundblaster staat niet bepaald bekend als een geluidskaart voor muziektoepassingen, eerder voor Multi media / Games)
Ik heb cubase en fruityloops niet gekocht..
En de midi controller heb ik al sinds vorig jaar, Keyboard pas een maandje ofzo..
Jahah, mss is het beter als ik de volgende keyboard zonder ingebouwde boxen koop, dan heb je ook niet die opties van 'live spelen' enzo, want dat heb ik allemaal niet nodig !!

is een goed idee ..

Origineel geplaatst door Syco
Ik heb cubase en fruityloops niet gekocht..

Wat dan? Gejat??

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat je nu blijkbaar software / hardware hebt waar je eigenlijk niet van weet wat het kan en hoe je het moet gebruiken. Probeer je eerst eens goed te verdiepen in dingen als MIDI, opbouw van een DAW / MIDI setup, aansluitingen, structuur van hardware / software etc. Op die manier heb je een beter overzicht en "verdwaal" je minder snel.

Bericht door een moderator:
Naja, niet betalen betekent dat je 't allemaal in je uppie mag uitvinden. Helaas.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back