alternatief voor ns10?

Auratones zijn geweldig! Zijn zijn ideaal om een -balans- op te maken, mixen is namelijk niet alleen maar eq-en en comprimeren en galmpjes toevoegen. Het valt eerder iemand op dat er iets te hard of te zacht staat, dan dat iets niet mooi gefiliterd is!
Dit natuurlijk geheel ten overvloede :)

Koop dan Liever Alesis M1 Active MKII of andere monitors in diezelfde (prijs-) klasse. als die Bose. Dat zijn geen monitors. Je zult er waarschijnlijk veel definitie op missen, en ze zullen kleuren. En daarop ga je dan mixen :confused:

En aan JimmySX en Tactic, ik bedoelde het volgende citaat op de website van Maarten's Sound and vision:
CITAAT
Hoe klinkt mijn mix op een TV of draagbare radio ? Of in de auto ? Dit vroegen ze zich in 25 jaar geleden ook al af en zo werd de welbekende Auratone C5 geboren. Echter, de produktie hiervan stopte en de Auratone's werden schaars. De fabrikant Avantone ontwikkelde daarom de Mixcube's.....
Setprijs: € 199,- ex. BTW.

Voor het ontwikkelen van deze 2007 versie zijn de "best" klinkende Aurotones ontleedt en bekeken of er ruimte was voor modernisering. De kast is van dikker MDF gemaakt en voelt steviger aan. De luidspreker heeft een "betere" response gekregen en is ook iets groter dan het origineel. Mixcubes geven dus een goed beeld van je mix zoals deze klinkt op apparaten met kleine (weinig laag) luidsprekers.
EINDE CITAAT

Voor het checken van je mix dus idd helemaal prima, maar niet om je mix op te maken! Daar blijf ik bij.
Als je veel en/of diep laag (sublaag) in je song hebt, zul je daarvan op deze dingetjes gewoon een deel missen. Dus als je daarop dan toch gaat mixen, kan een flink deel van je laag helemaal in de soep gaan, want je hoort het op deze dingetjes gewoonweg niet, terwijl het er toch is. Kans is dan groot dat er dus veel te veel laag in je mix komt, die je hierop niet hoort, maar op een fatsoenlijke audioset je conussen opvreet (overdreven gezegd).

Koop dan Liever Alesis M1 Active MKII of andere monitors in diezelfde (prijs-) klasse. als die Bose. Dat zijn geen monitors. Je zult er waarschijnlijk veel definitie op missen, en ze zullen kleuren. En daarop ga je dan mixen

Ik ken die Alesis, heb ze zelf gehad, opzich niets mis mee , maar als ik me nummers ergens anders terug luister, en dat is bijna altijd op een woonkamer speaker ( zoals de Bose ) of een computer-speaker dan hoor ik ( ondanks die kleuring ) altijd weer dingen waar ik toch wat aan heb, ik kan op die manier me Krk`s ook beter leren kennen...op dit moment heb ik niets staan aan vergelijkings-materiaal, op me mp3-speler na, en gek genoeg hoor ik daar ook altijd weer dingen waar ik wat aan heb...het hoeft voor mij ook niet allemaal zo duur te zijn, de alesissen vallen wat dat betreft wel mee, maar ik heb aan goedkope krot dingen als vergelijkings punt meer dan genoeg :)

De avantones lijken me ( bij nader inzien )ook erg fijne dingen om te hebben.
Je hebt gelijk wanneer je zegt dat je het laag en het hoog niet goed hoort, maar dat hoor je op de tv en radio ook niet, terwijl als ik een nummer hoor op tv of op de radio en em op me monitoren ( via computer ) overschakel pompt het wel enorm... :erm: , met andere woorden : altijd handig om te weten hoe je muziek op tv of op de radio klinkt, niet dat het nu van toepassing is, maar vind het toch leuk om te weten.

Als ik met goedkope speakers dezelfde sound als uit die avantones kan krijgen dan doe ik dat wel natuurlijk, maar in mijn geval zijn goedkope speakers handig als vergelijkingspunt, maar niet handig als het om de tv en radio gaat.

Laatst gewijzigd:
wat je ook doet, koop geen bose. Leuk en aardig spul maar het klinkt echt voor geen meter en is vaak ver uit balans en te veel gekleurd. Als ik het gratis kreeg zou ik het niet eens door willen verkopen maar gewoon per direct naar de millieustraat brengen. Wat een bagger geluid komt er uit bose zeg ! Heb al aardig wat systemen van ze gehoord en ik word er echt niet vrolijk van :(

Wat jimmySX zegt klopt wel redelijk. Alleen we vergeten een klein dingetje. Hoe kan je iets aanpassen als je iets niet kan horen? Je kan bij wijze van wel iedere speaker gebruiken als je ze maar kent. Maar wat doe je met die kennis? Als je de fout niet kan horen zal je het dus niet weten en dus niet kunnen aanpassen. Want ook al ken je het geluid van je speakers, hoe weet je of er een fout aanwezig is als die zich op die speakers niet voordoet?

Origineel geplaatst door Slipperman
wat je ook doet, koop geen bose. Leuk en aardig spul maar het klinkt echt voor geen meter en is vaak ver uit balans en te veel gekleurd. Als ik het gratis kreeg zou ik het niet eens door willen verkopen maar gewoon per direct naar de millieustraat brengen. Wat een bagger geluid komt er uit bose zeg ! Heb al aardig wat systemen van ze gehoord en ik word er echt niet vrolijk van :(

Wat jimmySX zegt klopt wel redelijk. Alleen we vergeten een klein dingetje. Hoe kan je iets aanpassen als je iets niet kan horen? Je kan bij wijze van wel iedere speaker gebruiken als je ze maar kent. Maar wat doe je met die kennis? Als je de fout niet kan horen zal je het dus niet weten en dus niet kunnen aanpassen. Want ook al ken je het geluid van je speakers, hoe weet je of er een fout aanwezig is als die zich op die speakers niet voordoet?

Je hebt gelijk. Ik was niet helemaal compleet. NS10's en Auratone's zijn natuurlijk altijd een aanvulling op een bestaande monitorset. In mijn geval DynAudio's BM15's. 8)

asje gewoon lekkere huiskamer speakers wil om op afstand naar te luisteren ,..

kijkdan gewoon by mp onder speakers ,...
en zoek wat leuks uit
en neem idd kleienere monitors ernaast voor rech in je gezich afmixen

heb ik ook meerdere systemen

kheb ook grote dual concentric speakers van tannoy[heb weinig nut asje dr op een meter afstand van zit ,..en daar moet eg een goede versterker tegen over staan ook

mp nu ,........; bv die philips speakers as extra om af te luisteren ,.soms prima ouder systeem
37.50-vindtje t niks doeje ze weer weg !!!
tsja

Mission 760i twee-weg speaker systeem
Een paar twee weg speakers van Mission de 760i Deze speaker bevat een 1 8 cm Vifa tweeter en een 13 cm woofer met een rubberen rand De speakers zijn in zwart black ash...

€ 45,00

Vandaag

736

Heerhugowaard, NH
0 km

Foamranden met originele pasvorm - uniek in Benelux!
Geen leuterkoek maar wel veel feiten die niet door anderen weerlegd kunnen worden Wij zijn geen handelaar die net zo goed onderbroeken had verkocht als het meer zou opleveren...

€ 4,00

Vandaag

4711

Maarssen, UT
0 km

Jbl Northridge Cinepack.
Jbl Northridge Cinepack Compleet Dolby Digital Dts Home Cinema speakersysteem De set bestaat uit 5 volwaardige luidsprekers en een actieve subwoofer Advies prijs 1815 00 nu...

€ 725,00

Vandaag

514

Enschede, OV
0 km
Ook uw advertentie extra onder de aandacht brengen? (Meer informatie)
Jvc boxen

Jvc boxen

Set Jvc Boxen In Zeer Goede Staat Grote Boxen 2x 80 Watt Kleine Boxen 3x 30 Watt Liefst Reageren Via E Mail

€ 50,00

Vandaag

118

Made, NB
0 km
Perfect klinkende Philips 9430 drc boxen 50w/90w

Perfect klinkende Philips 9430 drc boxen 50w/90w

Twee perfect klinkende Philips 9430 drc boxen met vlakmembraan speakers De sensatie van de jaren 90 en nog steeds een perfect geluid Zijn gemaakt voor digitaal geluid Er zit een...

€ 37,50

Vandaag

0

Amersfoort, UT
0 km
Medion 5.1 Soundsystem met Subwoofer (voor PC)

Medion 5.1 Soundsystem met Subwoofer (voor PC)

Te koop mooi surround systeem van medion met een prima geluid erin geschikt voor de game en filmliefhebber Inhoud 1 Subwoofer 5 satellietluidsprekers incl kabel Netadapter Gs...

warfdale best ok denkik deze !
wel bieden
Advertentienr.:10412623213

bied mijn geweldige Wharfedale 507.2 luidsprekers aan, nee niet omdat ze niet bevallen want ze zijn super aan geluid !

Maar ik heb een wat zwaarder en meer forser set aangekocht (tegen de zin van mijn vrouw).

De Wharfedale 507.2 onderscheid zich teneerste door het sublieme warme geluidsspectrum waar dit merk met eigen filter berekeningen toegepaste techniek en hun eigen producten in de plaatst yorkshire by handmade inelkaar zetten.

Wharfedale is een echt english product met een zeer fijne transparante en mooie sound over het totale frequentie gebied. (hier staat het merk bekend om)

specificaties: 507.2 (laatste 2e versie)

Nominal impedance 8 ohm
Powerhandling 100 watts
sensitivity: 2.83V - 1ohm 87 dB
gewicht circa 11 kg p.stuk
materiaal mdf, kleur zwart essen
voor fronten zijn onbeschadigd en kenne geen gaten of kattenhalen
alle sis vervaardigd by Handmade in Yorkshire made in england.

Het is een twee weg syteem die het tegen zijjn grote metgezellen kan opnemen, de woofer is van een soort kevlar silicon materiaal met rubbere rand.

De hogetoner is van een ceramic materiaal 26 mm spoel en heeft aan de voorzijde een doorzichtig fijn gaasachtig kapje tegen vuil en stof aantrekken.

Het twee weg systeem is zo subliem in evenwicht met octaaf verdeling wat betreft de balans tussen hoog en laag dat beide speakers een gedeelte van het midden op zich nemen en dit beslist niet gemist word in het beluisteren integendeel , het warme en transiente midden is volop aanwezig.

wharfedale Diamond 8.1 of 8.2 Pro zijn erg goed :) Al is het geen NS10 alternatief.

Iets als een NS10 alternatief bestaat er denk ik niet. De NS10 heeft een bepaalde status en een bepaald doel gekregen in de audio wereld.
Heb trouwens ook niet het idee dat de nieuwe yamaha monitoren er ook maar op lijken soundtechnisch.

Heb trouwens ook niet het idee dat de nieuwe yamaha monitoren er ook maar op lijken soundtechnisch.

Je bedoelt de Yamaha HS 50 M? Want dat idee krijg ik ook niet, terwijl als ik de verhalen lees ( jaja verhalen ) dan krijg je dat idee weer wèl !

Zoals deze van Feedback : "Ze zijn weer terug! De Yamaha studiomonitors met de witte woofers! Met deze uitvoering knipoogt Yamaha naar de wereldberoemde NS 10. Deze actieve monitor heeft een vermogen van 70 watt, is uitgevoerd met een 5" woofer en een 3/4" tweeter. Bovendien is de monitor uitstekend afgeschermd, wat gebruik in de buurt van video monitors mogelijk maakt."

Ze zeggen hier niet per direct dat het veel op de Ns-10 lijkt, maar ik kan me voorstellen dat het met zo`n verhaal redelijk misleidend over kan komen ... :erm:

Attachments

• 7840_image_med_2912_image_zoom_yamaha-hs50m.jpg
    7840_image_med_2912_image_zoom_yamaha-hs50m.jpg
    7,6 KB · Bekeken: 101
Origineel geplaatst door goran
Je bedoelt de Yamaha HS 50 M? Want dat idee krijg ik ook niet, terwijl als ik de verhalen lees ( jaja verhalen ) dan krijg je dat idee weer wèl !

Zoals deze van Feedback : "Ze zijn weer terug! De Yamaha studiomonitors met de witte woofers! Met deze uitvoering knipoogt Yamaha naar de wereldberoemde NS 10. Deze actieve monitor heeft een vermogen van 70 watt, is uitgevoerd met een 5" woofer en een 3/4" tweeter. Bovendien is de monitor uitstekend afgeschermd, wat gebruik in de buurt van video monitors mogelijk maakt."

Ze zeggen hier niet per direct dat het veel op de Ns-10 lijkt, maar ik kan me voorstellen dat het met zo`n verhaal redelijk misleidend over kan komen ... :erm:

Meestal is het beter om zelf naar dingen te luisteren ipv het overnemen van subjectieve meningen van recensisten en andere professor's knowitall. Dit is niet hatelijk bedoeld, maar meningen verschillen nu eenmaal. De 1 vindt SSL helemaal top en de ander is niet weg te slaan bij een Neve mengtafel. Zoek spullen die bij jou passen omdat jij ze goed vind en niet omdat iemand zegt dat ze goed zijn! 8)

Heeeeel belangrijk.. Ik heb een hele dure les gehad.

Ik heb zelf de HS80, HS50 naast mekaar beluisterd. Volgens mij ook de MP-5 (kan de type fout hebben)
Ga ze luisteren man. Wat de een mooi vind, vind de ander bagger.

Trouwens dat "knipoogje" is natuurlijk alleen die witte woofer. Ik heb me laten vertellen dat ze niet van hetzelfde
materiaal gemaakt zijn. Van de HS zijn synthetisch en van de NS houtpulp (of andersom)

Voor het checken van je mix dus idd helemaal prima, maar niet om je mix op te maken! Daar blijf ik bij.
Als je veel en/of diep laag (sublaag) in je song hebt, zul je daarvan op deze dingetjes gewoon een deel missen. Dus als je daarop dan toch gaat mixen, kan een flink deel van je laag helemaal in de soep gaan, want je hoort het op deze dingetjes gewoonweg niet, terwijl het er toch is. Kans is dan groot dat er dus veel te veel laag in je mix komt, die je hierop niet hoort, maar op een fatsoenlijke audioset je conussen opvreet (overdreven gezegd).

Vind ik wel dus. Mixen is vooral balans maken, en dat kan heel goed op auratones, je wordt juist keihard afgestraft als je teveel laag gebruikt. Wat ik meestal doe is eerst op grote speaker eq-en etc, eerst het grove werk dus, en dan de balans maken op de auratones. Zoals ik al zei is eq-en maar een klein gedeelte van mixen. Balans, balans balans!

Wijze woorden en absoluut waar Tactic!!! 8) :D

Heeft iemand ondertussen al gebruiks ervaring met die Yamaha hs-50 speakers ?

Zit er aan te denken om die als extra speakertjes naast m'n Mackie HR824's te gooien...

Alles is een alternatief voor de NS-10. :duivels:

Back