firewire, usb of maar gewoon analoog?

Redalart

Vers lid vanaf 2003 ...tell my wife...
Zie door de bomen het bos niet meer. Wat is nu beter een mixer met FW of met een usb aansluiting? Of is het allemaal consessies doen en maar een gewone analoge nemen met een paar groupen uit en een pc kaart met wat kanalen en een remote controller erbij om de zaak in cubase wat handiger de maken?

de casus is de volgende, heb ongeveer 32 kanalen nodig als ik alles aansluit. Werken met patchbay vind ik maar lastig, wil gewoon alles ingeplugd hebben.
Had een behringer tafel met 4 outs die de el-cheapo geluidskaart inging, en vervolgens naar een leuke set in cubase in elkaar te hebben gesleuteld kon ik gelijk door naar de huisarts met een muisarm. Dat moet dus anders en het hoeft geen
15.000 euro te kosten zoals de verkoper bij rockpalace mij adviseerde om aan spullen aan te schaffen. Die knaap begreep het dus ff niet, of de volgende keer moet ik gewoon een oude spijkerbroek aantrekken als ik daar weer naar binnenloop

Alvast bedankt voor de input

helemaal niemand of is het al eens behandeld en kan ik het niet vinden ?

ik dacht vroeger ook een beetje zo (alles tegelijk willen aansluiten) en had een 32-kanaals behringer mx3282a (ofzoiets).; deze had 8 subs en zo stuurde ik m'n geluidskaart aan..
maar op een dag besefte ik dat ik nog te weinig kanalen had.. en hangde ik dingen aan de patchbay....
maar dan besefte ik dat ik teveel kanalen niet gelijktijdig gebruikte..

ben uiteindelijk voor de combi Mackie 1604 en meerdere patchbays gegaan, icm motu ultralite..

werkwijze hangt er vanaf.. ofwel met subgroupen, ofwel met de eerste 8 direct outs, of een combi van beide.

ofwel als je het wil goedkoop houden eens kijken voor een 2dehands mixer met veel kanalen.. maar denk goed na: heb je werkelijk 32 kanalen tegelijk nodig? en zal je niet opeens meer gear hebben? (en dus meer kanalen nodig..)

ik kan al mn midi apparaten tegelijk aansturen op losse sporen vanuit mijn pc

de audio outputs daarentegen staan verspreid over 2 mengtafels, 1 als expander voor oa samplers en andere apparaten met veel outputs
op op de main mengtafel elk veelgebruikt apparaat stereo
uiteindelijk neem ik op het moment maar op in stereo
binnenkort met ADAT erbij 10 kanalen

Back