mek

Origineel geplaatst door the tall lad
Dus als je er zelf een ( smoothe ) wavetable instopt kan je er doorheenscrollen ,maar dus enkel met de stepsequencer en niet met de lfo's ?
Een vloeiende wavescan is dus niet mogelijk ,ofwel ?
Je kan de sequencers behoorlijk snel laten lopen, dus het is in principe wel mogelijk. Maar zoals een Microwave wordt het nooit. Je eigen wavetable heeft maximaal 32 waves. Bovendien heeft de sequencer maar 16 steps.

als ik niet heb, wil ik m kopen en als ik m heb gekocht, wil ik m weer kwijt.

(bijna overal) 1 functie per knop is natuurlijk erg leuk, maar door de endless knoppen en het ene displaytje werkt dat toch anders, minder intuïtief dan echt 1 functie per knop zoals bv de oudere analoge synths, of de nordlead.

ik las hier over een nieuwe dave smith synth. ben benieuwd wat dat met de prijs van de mek en pek gaat doen. ik zou even afwachten, denk ik.

geen probleem, maar het werkt minder intuitief.
van een knop met een streep erop, zie je hoe de stand is terwijl je hoort hoe het klinkt. en dat is bij endless niet. bovendien zie je niet meteen in een oogopslag de stand van de andere knoppen. misschien is het gezeur, maar voor mij was het toch minder leuk dan een oude synth. bv je hoort dat het filter een bepaalde hoeveelheid openstaat, maar je weet neit of het een lage cutoff met hoge envelope amount is of misschien andersom. ach, er is mee te leven hoor.

Origineel geplaatst door Sarrova-Q
Misschien een stom vraagje, maar ik zie op de afbeeldingen van de MEK toch ook streepjes op de knoppen. Als de rotary knopjes endless zijn, waarom zitten die streepjes er dan op? Verwarrend.

goed gezegd, verwarrend.

maar toch... er wordt er weer 1 aangeboden op het forum en ik had de pb al opgestart.
hou het toch maar bij de source.

Back