Sequence Ableton

chrismuziek90

Nieuwkomer
IK heb sinds kort de Ableton Live 6 demo gedownload... Nu wil ik graag ermee gaan werken live en daarom moet ik het eerst goed kennen (logisch) maar nu had ik een vraagje..hoe moet je sequence met Ableton? Ik heb een MIDI Keyboard en een Macbook... Nu wil ik een sample op het tempo af laten spelen dat de keyboard speelt...hoe moet dit...er zijn veel turorials over hoe je muziek kan maken met Ableton Live maar niets over dat Sequence... wie kan mij helpen??
Gr. Chris

Re: Sequence Ableton

Origineel geplaatst door chrismuziek90
IK heb sinds kort de Ableton Live 6 demo gedownload... Nu wil ik graag ermee gaan werken live en daarom moet ik het eerst goed kennen (logisch) maar nu had ik een vraagje..hoe moet je sequence met Ableton? Ik heb een MIDI Keyboard en een Macbook... Nu wil ik een sample op het tempo af laten spelen dat de keyboard speelt...hoe moet dit...er zijn veel turorials over hoe je muziek kan maken met Ableton Live maar niets over dat Sequence... wie kan mij helpen??
Gr. Chris
De tutorial bij de demo wijst vanzelf hoe je dit moet doen.
Sleep een audio clip, zoals ze dat in Live noemen, vanuit je clips library(linker panel, folder icoon aanklikken en uitzoeken wat je wilt gebruiken) naar je arrangement panel in een audio track(panel midden als je het in Track mode hebt). En je kunt instellen hoe je dat wilt triggeren.

Een andere methode is om een sample player te gebruiken. Je moet dan de sample in de VST sample player laden en laad dan de player in een track, waar je hem kunt triggeren.

Lees de lessons bij Live, dan kom je er wel uit. Eerste maand zal wel taaie kost zijn, maar zo is het met elk instrument dat je gebruikt.

Yoonchi.

Back