Boemtsjak
tsjinge tsjinge boemtsjak
Orgineel geplaatst door fuse
...En midi kanaal 1 heeft minder last van latency als no. 10. (praat je over tienden van ms)...
Huh? Waarom zou dat zo zijn?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
...En midi kanaal 1 heeft minder last van latency als no. 10. (praat je over tienden van ms)...

Hij begint dus bij kanaal 1 met tellen. En stel dat verzenden 20 nano seconden duurt dan ben je bij kanaal 10 al 200 nanoseconden dus 0.2 ms verder. (
Orgineel geplaatst door Cozko
Het is natuurlijk lichtelijk debiel, dat wij in 2002 nog steeds werken met een twintig jaar oud protocol. Als je PC drie jaar oud is, lijkt hij al antiek, laat staan twintig.
En de oplossing: .... Steinberg Midex8 , (Cubase-users) of Emagic AMT8 (Logic). De ingebouwde technologie zorgt ervoor dat alle data op het juiste moment wordt afgegeven. Gevolg is retestrakke timing. :-)
mLan heeft denk ik de toekomst.
Orgineel geplaatst door Pjotr G
Ongeveer net zo debiel als de liefde van velen voor synths en drumkastjes van 20 jaar oud?
Als iets goed is en voor jou werkt, waarom t dan veranderen. [/B]
Denk niet dat de oplossing die jij hier aandraagt het probleem oplost. Het ligt nl. aan het midi protocol zelf niet

Denk niet dat de oplossing die jij hier aandraagt het probleem oplost. Het ligt nl. aan het midi protocol zelf niet aan wat voor een hardware dit afhandeld. Wel wat de midex8, AMT/Unitor doen is voor alle 8 midi outputs alles syncen. Maar dus niet per midikanaal omdat dit simpelweg niet kan.

voor kanaal 16 verstuurd... Daarna volgen kanaal 15,14,13, enz. Kanaal 16 heeft nu dus de minste vertraging.
Maar...hierbij moeten zowel zender als ontvanger Active Sense ondersteunen en dat wordt alleen maar gedaan door sommige apparaten van Yamaha en Roland.
Is dat typisch voor het midi protocol of misschien alleen voor Cubase op de Atari?Orgineel geplaatst door Boemtsjak
Om te kijken of kanaal 1 minder last heeft van vertraging dan bijvoorbeeld kanaal 10, heb ik gisteren een kort onderzoekje gedaan. Op m'n Atari heb ik Cubase 3.02 op alle MIDI kanalen op hetzelfde tijdstip een noot laten starten en weer laten eindigen. Deze MIDI berichten heb ik verstuurd naar de MIDI-kaart in m'n PC en ik heb deze berichten daarop zichtbaar gemaakt met het programma MIDI-OX. En de resultaten:
- Bij het starten van de noten wordt eerst het Note On bericht voor kanaal 1 verstuurd. Daarna volgen kanaal 2,3,4, enz. In dit geval heeft dus kanaal 1 de minste vertraging en kanaal 16 de meeste.
- Bij het stoppen van de noten wordt eerst een Note Off bericht (een Note On met velocity 0voor kanaal 16 verstuurd... Daarna volgen kanaal 15,14,13, enz. Kanaal 16 heeft nu dus de minste vertraging.
Is dat typisch voor het midi protocol of misschien alleen voor Cubase op de Atari?
Orgineel geplaatst door Synic
Is dat typisch voor het midi protocol of misschien alleen voor Cubase op de Atari?
Zijn de note offs niet te zien als event in je event view, zodat je ze daarin kunt verschuiven?