VST effect dingen

Samplekit

Stamgast
Ik zoek de goede VST effect voor mijn liedjes.

Hoe kan ik dat het beste aanpakken?!

Ik bedoel welke vst op welke sample/kanaal, bijv : welke vst op de bass / welke op de snare / welke op pads / welke op synths enz...

Heb zelf al (veelsteveel) VST's maar word er gek van:stupid

zo dan... dat hangt echt af van wát je wilt gaan maken....

moeten we tips geven over wat wij goede VST's vinden?

Origineel geplaatst door DaanQ8
zo dan... dat hangt echt af van wát je wilt gaan maken....

moeten we tips geven over wat wij goede VST's vinden?

Ik maak beats...tenminste, ik wil er iets van maken;)
En het geluid licht me niet, nu gebruik ik sindskort VST effects en kom er niet uit.

Ik zoek de goede VST effect voor mijn liedjes.

Hoe kan ik dat het beste aanpakken?!
Niet vragen maar proberen. Verder: ben specifieker. VST effecten? VST synthesizers/samplers?

Ik bedoel welke vst op welke sample/kanaal, bijv : welke vst op de bass / welke op de snare / welke op pads / welke op synths enz...

Tja, dat kunnen we je niet vertellen. Je moet je muziek toch zelf maken. Als dat niet lukt, stuur je track eens op naar een studio die mastering doet, die kunnen je wel helpen of vertellen hoe je het wel moet doen.

http://www.simplemethoddesign.com/3F05Q/EQTopJPG.jpg

Zie je dat? Dan weet je al waar je de EQ moet neerzetten en dan ben je al een heel eind.

Heb zelf al (veelsteveel) VST's maar word er gek van
Valt tegen he? ;) De oplossing is natuurlijk om die hele folder leeg te smijten en de zwik te deinstalleren op een paar goede na, en je eerst te focussen op het onder de knie krijgen van dat stel. Wat effecten betreft, vaak heeft je sequencer die al een hoop effecten. Vervang degene die je niet vindt klinken (EQ, compressie en reverb zijn vaak voor verbetering vatbaar). Ook hier weer; geen 20 plugins voor reverb, maar 1 of 2 goede.

nja zoals yoozer zegt idd je moet t voor je zelf uitvinden..... beluister drum - vst's, vst voor beats, etc.... op de site van fabfilter kun je demo's downloaden.... probeer dat es...

jA..opzich wel een top plaatje!

Ik denk dat ik dit ga uitproberen : 2 VST (effecten) op 1 kanaal.

Eerst de EQ en dan misschien compressor*D

mijn dank is grrROOooT

Origineel geplaatst door BWE-Pro
Ik denk dat je je beter eens kunt gaan verdiepen in uitmixen...dan kom je er vanzelf achter wat je nodig hebt.

Wat is uitmixxen?

(volgensmij begin je nou met het laatste,toch? of is dat afmixxen)

Back