Guitar Rig Vraagje

goran

1984
Hey,

Ik heb sinds gisteren Guitar Rig 2 en wil dit i.c.m. mn gitaar gebruiken ... Is het de bedoeling dat, op het moment ik gitaar speel, ik meteen het effect te horen krijg, of pas achteraf nadat ik dit opgenomen heb ??

Het gaat via me pre-amp naar me mengert, en vanuit daar naar mn 1212M

Dat kan allebei.
Maar aangezien een electrische gitaar nergens naar klinkt droog, is het fijn om meteen een beetje SOUND te hebben, niet?

Dat kan allebei.
Maar aangezien een electrische gitaar nergens naar klinkt droog, is het fijn om meteen een beetje SOUND te hebben, niet?

Helemaal gelijk! Maar nu heb ik het probleem dat ik em niet meteen hoor, enkel achteraf .. Ik hoor in ieder geval het geluid vanuit mn gitaar (door mn pre-amp, via mn mixer naar mn geluidskaart ) op me monitoren ... maar niet door guitar rig .. enkel acheraf na het opnemen ... :stupid

Dat komt door een instelling van je DAW, niet van Guitar Rig, dunkt me. Misschien kan je daar meer over vertellen.

Dat komt door een instelling van je DAW, niet van Guitar Rig, dunkt me. Misschien kan je daar meer over vertellen.

DAW? Bedoel je daar m`n cubase mee?

Origineel geplaatst door goran
DAW? Bedoel je daar m`n cubase mee?

Ja, je DAW = Cubase. Je moet dus zorgen dat je je gitaar door je DAW heen monitored, terwijl je Guitarrig plugin ergens op een insert zit in dat audiopad.

Zelf heb ik Guitarrig altijd op een insert van een groupchannel zitten. Het grote voordeel is dan dat je meerdere gitaarsporen naar 1 Guitarrig plugin kan routen, en meteen leuke dingen kan doen met pannig e.d. (wel een stereo group maken daarvoor). Scheelt ook een weer berg CPU zo.

je moet in het emu-patchmix programma van de 1212m de 2 monitoringkanalen op 'mute' zetten. ga terug naar cubase en speel op je gitaar: als het goed is hoor je nu niks. klik dan bij het kanaal op het "real time monitoring" knopje. nu moet je je gitaar weer horen, en eventueel iets vertraagd. ga dan naar de device settings - VST multitrack en zet de latency op (bijv) 8ms. nu moet het relatief natuurlijk aanvoelen.

nu klik je in het kanaal op 'e' of je gaat naar het tabje 'inserts' en mikt GuitarRig in een insert

veel plezier!
(ik doe dit uit m'n hoofd dus het kan zijn dat ik een paar termen niet exact correct noem maar daar kom je wel uit)

klik dan bij het kanaal op het "real time monitoring" knopje. nu moet je je gitaar weer horen

Bedoel je de Real-Time knopje in m`n 1212M menu? of in Cubase? Want in Cubase zie ik de real-time knopje niet, zie het ook niet in de manual staan, maar dat zal dan vast aan mij liggen
:stupid

Ik kom nu al een stapje verder!

Guitar Rig geeft nu inderdaad een In en Output signaal aan, dit deed ie voorheen niet ( mede dankzij het real time knopje ) , maar nu hoor ik nog steeds niet het effect eroverheen :(
Ook hoor ik geen geluid meer uit Cubase, maar wel als ik gewoon een mp3-tje uit b.v. Media Player opstart...

je moet in het emu-patchmix programma van de 1212m de 2 monitoringkanalen op 'mute' zetten.

Dat heb ik zojuist gedaan, maar ik blijf mn gitaar geluid uit m`n monitoren horen ... :confused:

Back