raar rm1x probleem, eerste noot doet raar

smackos

Gepokt en gemazeld
Ik heb een raar probleem op mijn rm1x die ik eerst niet had, de rm1x stuurt een TR707 aan (noten geen sync) en als ik dan van pattern wissel op de rm1x dan "hapert" de 707 soms even en hoor je aan het begin van de maat even geen noot.

Hoe komt dit?

ook even een vraag pomtrend een rm1x die ik net heb binnen gekregen.
dus plaats ik deze even in de topic van de vrolijke baardmans.

de eerste 4 witten (E/F/G/A) toetsen en de eerste 3 zwarte (FIS/GIS) reageren niet.
bijvoorbeeld in de mute modus of wanneer ik iets in wil spelen.
tevens ook de oct up en down knopjes
Kan dit een instelling zijn, klopt dit niet en is deze blijkbaar kapot
of ben ik gewoon plain stuppid (< inkoppertje)

bvd

G.

Re: raar rm1x probleem, eerste noot doet raar

Origineel geplaatst door smackos
Ik heb een raar probleem op mijn rm1x die ik eerst niet had, de rm1x stuurt een TR707 aan (noten geen sync) en als ik dan van pattern wissel op de rm1x dan "hapert" de 707 soms even en hoor je aan het begin van de maat even geen noot.

Hoe komt dit?

heb je de springnaarvolgendepattern instelling op off / 1/16 of 1 measure veranderd? kan zijn dat het op off staat en dat je precies buiten de maat om van pattern wisselt? of je moet de pattchain of song mode gebruiken dan gaat het dus niet op en is het inderdaad een raar probleem...

of misschien stuur je rm1x precies een programchange mee waardoor de 707 even moet denken?

Origineel geplaatst door Roel
@gerrie dat klinkt alsof er een flatcable los is.

Hallo Roel,

Dat klinkt opzich logisch, ik ga hem eens open maken.

dank je wel!

Origineel geplaatst door gerrie79
Hallo Roel,

Dat klinkt opzich logisch, ik ga hem eens open maken.

dank je wel!

Ik heb hem open gemaakt en wat met de kabels lopen jutteren, aanduwen en zo.
Maar dit heefgt niet mogen baten :(

Iemand die er meer verstand van heeft die op korte termijn er naar jkan kijken?

als ie toch open ligt, kijk eens na of alle knopjes die het niet doen op hetzelfde printje zitten?

en... probeer de factory test mode eens? doen de ledjes die bij mute etc horen het wel of niet?

Ruk ik heb hem al weer dicht :D
Maar de lampjes doen het allemaal bij startup.

Ruk ik heb hem al weer dicht :D
Maar de lampjes doen het allemaal bij startup.

cursor up doet ook geen bal :(
hier mot ff een synthdokter bijkomen.

Laatst gewijzigd:
cursor up doet ook geen bal :(
hier mot ff een synthdokter bijkomen.
Heb je al een factory reset geprobeerd? Zie blz 30 van de handleding: Hou de [OCT DOWN], de [OCT UP] en de [ALL] toets tegelijkertijd ingedrukt terwijl je et apparaat aan zet. Wel eerst alles backupen als je dingen in het interne geheugen niet kwijt wilt.

Naar mijn weten reageren de [OCT DOWN] en [OCT UP] toets niet in mute mode.

Re: raar rm1x probleem, eerste noot doet raar

Origineel geplaatst door smackos

Hoe komt dit?

Ik wil toch even terugkomen op dit probleem, want ik heb 't nu ook weer, ook met de 707 maar dan gewoon met de computer als sequencer. Het lijkt me dus een heus 707 probleem... Het gebeurt bij mij niet alleen bij een pattern wissel, maar ook bij een pattern loop. Het lijkt te gebeuren door teveel polyfonie of teveel noten ofzo, als ik bijvoorbeeld de hihats ofzo uitzet, lijkt het haperen te zijn verholpen. Maar, en nu komt 't rare... soms vraag ik nog meer polyfonie van de 707 dan dat ik nu doe en dan loopt het wel allemaal prima... 't is dus een af-en-toe opduikend probleem...

Edit: ik vraag me nu ineens af of 't misschien per midi kabel kan verschillen... toch 'ns naar kijken...

Origineel geplaatst door Yoonchi
Heb je al een factory reset geprobeerd? Zie blz 30 van de handleding: Hou de [OCT DOWN], de [OCT UP] en de [ALL] toets tegelijkertijd ingedrukt terwijl je et apparaat aan zet. Wel eerst alles backupen als je dingen in het interne geheugen niet kwijt wilt.

Naar mijn weten reageren de [OCT DOWN] en [OCT UP] toets niet in mute mode.

Dit werkt niet aangezien precies deze knoppen zijn die niet werken. het is een fysiek probleem. =(

toch openmaken, zou eerst de verkoper op de hoogte stellen. en flatcables doormeten. en toch nagaan of het allemaal op éénprintje zit, die knoppen die het niet doen dus. en anders wil ik wel voor je kijken

Back