Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
daar zit een technisch verhaal achterOrigineel geplaatst door noescom
Het gaat inderdaad om de rechthoekige rs232 aansluiting. Bedankt voor de tips. Ik ga van de week ff speuren naar kabeltje. Overigens: ik hoor regelmatig dat de MIDI timing via USB driewerf ruk is. Vandaar dat ik de RS232 poort wil gebruiken.

Origineel geplaatst door Ramoonus
daar zit een technisch verhaal achter
maar of de rs232 timing zoveel beter is?

Als je zelf een (langere) USB kabel hebt kan je dat ook testen.Origineel geplaatst door noescom
Overigens: ik hoor regelmatig dat de MIDI timing via USB driewerf ruk is. Vandaar dat ik de RS232 poort wil gebruiken.

Origineel geplaatst door bikkel
60 meter......wat voor timing zou dat geven?
Zou dat ook de reden zijn waarom verlichting in een discotheek vaak achter lijkt te lopen bij de muziek?

In Windows XP wil het nog wel eens wat brak in elkaar zitten, wat dat betreft heb ik het gevoel dat OSX beter in elkaar zit maar ik hoor het graag als iemand hier ander over denkt. Verder hangt het heel erg af van hoe goed de programmeurs de hardware drivers hebben gemaakt, bij veel consumentenproducten zijn de stuurprogamma's toch vaak een sluitpost.Origineel geplaatst door bikkel
Wat betreft USB:
Als het host OS het goed implementeert, profiteren alle producenten van externe hardware daar meteen van omdat ze niet zelf die softwarelaag hoeven te programmeren. Dat voorkomt eigenlijk juist problemen. Tenzij die vaste laag van het OS slecht in elkaar zit, zoals bij oudere Windows versies.
Origineel geplaatst door FrankH
Licht heeft een constante snelheid van bijna driehonderdduizend kilometer per seconde zo ook de elektrische stroom door een kabel. Bij een kabel van driehonderdduizend kilometer heb je dus een seconde vertraging, maar dat is het minste probleem bij zo'n afstand.
Origineel geplaatst door bikkel
Volgens mij doet een gewone kabel 3000 m/s, tenzij je optische kabels gebruikt. Dat betekent 20ms latency over 60m.

Origineel geplaatst door FrankH
Greetings my friend, in ons universum gelden andere waarden.![]()
Geluid verplaatst zich met een snelheid van 340 meter per seconde door lucht, misschien ben je daarmee in de war?