EMU Command Stations

Mans

Stamgast
Op de command stations zitten 16 draaiknoppen (4x4 gegroepeerd). Ik weet reeds dat je met die knoppen in grid mode de velocity en gate waarden van steps kunt aanpassen. Toch?

Ik vroeg me af of je ze ook zo kunt instellen dat ze de note en misschien zelfs de time van een step kunnen wijzigen? Dus wat betreft note dat je een ritme programmeert met een aantal C's en dan vervolgens met de draaiknoppen deze note waarden aan kan passen? En wat betreft time dat je de step met de corresponderende knop een bepaald aantal ticks naar voor of achter kunt schuiven?

En nu ik toch bezig ben welke geluidsmodule zit standaard in de PX7? :)

Ik heb geen command station (gehad), maar wel een Xtreme lead Turbo. Heb even in de handleiding gekeken (gewoon te downloaden van www.emu.com bij Support > Legacy).

Wat jij volgens mij wilt, is een soort Reason Matrix sequenser. De PX7 werkt met step/grid sequensing en dat is ongeveer hetzelfde principe. In plaats van met de draaiknoppen noten veranderen, doe je dat op de PX met de noteknoppen. Resultaat moet hetzelfde zijn.

Ik geloof niet dat het met de draaiknoppen gaat, daaraan kun je volgens mij alleen midi controler changes (CC's ) toewijzen. Dus: Cutoff, Resonance, breath, aftertouch etc.

Nogmaals, met de noteknoppen krijg je hetzelfde resultaat.

Emu heeft drie command stations gemaakt:
PX-7 met geluiden van de Proteus 2000
MP-7 met geluiden van de MoPhatt (urban, hiphop, Rnb)
XL-7 met geluiden van Xtreme Lead (dance)

Dank je met de noteknoppen kan je dus steps wijzigen? Het is niet zo dat wanneer je op een step een andere noot wilt je eerst de andere moet deleten? Ik weet het is een miniem verschil maar toch.

En wat betreft het verschuiven van noten dat ben je aangewezen op de note list editor waarschijnlijk? (manual had ik al doorgebladerd, misschien zijn er users die beyond the manual gaan :) )

Die knoppen lijken er zo perfect voor, beetje het analoge sequencer idee.

Origineel geplaatst door Mans
Dank je met de noteknoppen kan je dus steps wijzigen? Het is niet zo dat wanneer je op een step een andere noot wilt je eerst de andere moet deleten? Ik weet het is een miniem verschil maar toch.

Nee, gewoon op die positie een andere noot indrukken.

Misschien kan mijn mede-Zeeuw Ramoonus je als echte user meer vertellen.

Origineel geplaatst door Jos Ravenglass
Nee, gewoon op die positie een andere noot indrukken.

Misschien kan mijn mede-Zeeuw Ramoonus je als echte user meer vertellen.
ik heb ook een rack variant
helaas!

Back