Origineel geplaatst door 6 trak
6 trak heeft ook idd een paar productie geheimen...
...
idd een paar productie geheimen...![]()
Whooohooo
Thanx 6-trak...Super tip! 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
...
Thanx 6-trak...Super tip! 
...

Origineel geplaatst door Roel
niet gemelde tips zijn misschien juist wel die productiegeheimen:
die bepaalde effecten kunnen veroorzaken waar anderen maanden naar op zoek zijn
zelf heb ik geen geheimen ... weet alleen niet waar ik moet beginnen met vertellen![]()
[zeik mode off]

Neem een melodielijn op (inspelen/programmeren) en verander de attack zodat je een heel langzame aanslag hebt gekregen. Deze klopt nu niet meer met het ritme van de track natuurlijk, maar gebruik note shift (RS7000) om de melodielijn naar voren te plaatsen zodat het precies gelijk loopt/klinkt met het ritme van de track. Op deze manier kan je waazinnig coole synth partijen maken!
Inderdaad een oude truc. Les Paul; begin vorige eeuw...Alleen speelde hij snel en zette het nog sneller op de band...over het algemeen klote ik ook maar wat aan, en als het lekker klinkt dan klinkt het lekker
maar wat ik wel eens doe is . ik ben niet fingervlug met een melodie is spellen en als ik dan een melodie in mij hoofd heb kan ik deze nooit op bv 135bpm in spelen,want mijn dikke worsten finger kunnen het niet bijbenen. dus wat doe ik ik speel de melodie op bv 100 bpm in. klinkt natuurlijk nergens naar maar als ik hem dan weer op 135bpm zet, dan is daar het melodietje wat ik in mij hoofd had. hier en daar wat bijschaven en klaar.
misshien al een eeuwen oude truk voor sommige mensen,ik nie weten maar ja ik ben ook niet eeuwen oud en heb het dan toch zelf gespleeld
)

soms klinken bepaalde drums (vooral snares/claps) net iets lekkerder in de mix als je er een envelope op gooit en de attack ietsjes omhoog draait. (makkelijk in Battery, maar vast wel mogelijk in elke sampler) Vooral als je zwaar aan het compressen slaat wil er nog wel eens een lelijke "tik" op het begin van een snare komen.
) Ook goed hoorbaar in mijn track Zetatron. Zorg dat ze wat breder in het stereoveld zitten verwerkt dat maakt een lekkere bastoon erin maar niet enorm opvallend zo van kijk hier ben ik. ligt erg subtiel in de mix.
Klinkt lekker in de mix. Zorg weer voor goed stereoveld verdeling.Origineel geplaatst door Slipperman
Zet je master out al op -2.5 en zorg dat als het geluid links over het algemeen wat harder is dan rechts dat dit ook in evenwicht komt.
dan zit je mix redelijk goed qua volume.