Na even op een zacht pitje gestaan te hebben, lees alles verkocht en het toch niet los kunnen laten, ben ik weer begonnen met mijn hobby om te produceren. Om te beginnen en de sleutel elementen weer te pakken te krijgen heb ik een ROLAND MC909 gekocht. De MC909 is een wereld bak, je moet onderhand naar de universiteit om de diversiteit te begrijpen, maar als je eenmaal kunt lezen en schrijven met dit apparaat ben je een eind op weg.
Toch heb ik een F%$@%^ brandende vraag!
1. Ik importeer *.WAV bestanden van mijn laptop naar de WAV/AIFF map van de MC909 (CARD)
2. Via Sample/Edit importeer ik ze in de geluidsbank van de MC909 en assigneer ik ze aan een Rhythm Patch
3. Perfect! It works en ik heb 25 patches gebouwd, bom vol met strakke geluiden
4. Ja, elke patch is gesaved
Tot ik de MC909 uitzet, en de dag erna weer opstart. Alles weg!? De namen van de patch staan er nog wel in echter zonder geluiden. Ik kan dan weer het bovenstaande ritueel herhalen maar daar gaat gewoon teveel tijd inzetten.
Heeft iemand een advies om de geluiden permanent in de MC909 te houden? Ik heb Memory Expansion 256 en 128 MB Card.
Thanxxxx alvast.
Toch heb ik een F%$@%^ brandende vraag!
1. Ik importeer *.WAV bestanden van mijn laptop naar de WAV/AIFF map van de MC909 (CARD)
2. Via Sample/Edit importeer ik ze in de geluidsbank van de MC909 en assigneer ik ze aan een Rhythm Patch
3. Perfect! It works en ik heb 25 patches gebouwd, bom vol met strakke geluiden
4. Ja, elke patch is gesaved
Tot ik de MC909 uitzet, en de dag erna weer opstart. Alles weg!? De namen van de patch staan er nog wel in echter zonder geluiden. Ik kan dan weer het bovenstaande ritueel herhalen maar daar gaat gewoon teveel tijd inzetten.
Heeft iemand een advies om de geluiden permanent in de MC909 te houden? Ik heb Memory Expansion 256 en 128 MB Card.
Thanxxxx alvast.