Mc909 Faq

Tremor

Master Chief
Na even op een zacht pitje gestaan te hebben, lees alles verkocht en het toch niet los kunnen laten, ben ik weer begonnen met mijn hobby om te produceren. Om te beginnen en de sleutel elementen weer te pakken te krijgen heb ik een ROLAND MC909 gekocht. De MC909 is een wereld bak, je moet onderhand naar de universiteit om de diversiteit te begrijpen, maar als je eenmaal kunt lezen en schrijven met dit apparaat ben je een eind op weg.

Toch heb ik een F%$@%^ brandende vraag!

1. Ik importeer *.WAV bestanden van mijn laptop naar de WAV/AIFF map van de MC909 (CARD)
2. Via Sample/Edit importeer ik ze in de geluidsbank van de MC909 en assigneer ik ze aan een Rhythm Patch
3. Perfect! It works en ik heb 25 patches gebouwd, bom vol met strakke geluiden
4. Ja, elke patch is gesaved

Tot ik de MC909 uitzet, en de dag erna weer opstart. Alles weg!? De namen van de patch staan er nog wel in echter zonder geluiden. Ik kan dan weer het bovenstaande ritueel herhalen maar daar gaat gewoon teveel tijd inzetten.

Heeft iemand een advies om de geluiden permanent in de MC909 te houden? Ik heb Memory Expansion 256 en 128 MB Card.

Thanxxxx alvast.

Het gekke bij de MC-909 is nadat je een sample geimporteerd hebt, je de sample daarna nog moet saven. Het saven kan trouwens alleen in je 16mb flashgeheugen of op je smartmediakaart.

Laatst gewijzigd:
Koopt u een blanco sequencer en vul alles zelf in,ik denk dat je meer plezier gaat beleven dan gewoon de noten en klankparameters van een machientje op te halen.
Een hobby moet ontspannend blijven,je eigen gedachten invullen.
Doe niet zoals bij het koken voor velen een hobby is,gewoon naäpen wat er op tv of in de een boek wordt uitgelegd.
Probeer je eigen kunnen eens.

Aight!

Aight!

Dan hoop ik dat je via [Mark All] ze allemaal in een keer kunt schrijven. Ga het vanavond meteen proberen!

@ SINEW1958: Natuurlijk zijn het geen complete samples van muziek maar WAV's van instrumenten, clicks, kicks & beeps.

Iemand anders zijn beats samplen is voor beginners :)

Origineel geplaatst door sinew1958
Koopt u een blanco sequencer en vul alles zelf in,ik denk dat je meer plezier gaat beleven dan gewoon de noten en klankparameters van een machientje op te halen.
Een hobby moet ontspannend blijven,je eigen gedachten invullen.
Doe niet zoals bij het koken voor velen een hobby is,gewoon naäpen wat er op tv of in de een boek wordt uitgelegd.
Probeer je eigen kunnen eens.

In welke zin/woord uit zijn vraag heb je geconcludeerd dat je bovenstaand epistel aan het papier moest toevertrouwen?

papier? ;)

...Heeft iemand een advies om de geluiden permanent in de MC909 te houden?...

Het gekke bij de MC-909 is nadat je een sample geïmporteerd hebt, je de sample daarna nog moet saven...

Er is dus wel een makkelijke, snelle manier om samples uit te wisselen tussen de computer en de MC-909, zonder te hoeven saven. Check deze thread.

Owkee, dat is wat wav data betreft.
Ik wil midifiles die ik exporteerde vanuit Live in mijn patterns in de MC krijgen.
Lukt allemaal netjes met USB en ik kan ze ook ophalen. Alleen...

Het lijkt alsof ik niet kan kiezen op welke track in de pattern ik elk stukje kan zetten. Als ik bv een bassequence na de leadsequence inlaad, zet die zich er gewoon over. Ook al sta ik op een nieuwe track als ik wil importeren.
Ook de naam van mijn pattern en de BPM info lijkt telkens te verdwijnen?

En ik dacht net, wauw, dit gaat lekker!

Iemand?

Owkey, het regent niet meteen antwoorden...
Maar ik vermoed dat het zou lukken door eerst de midipart in kwestie op een aparte pattern te plakken en dan te kopieëren naar de juiste plaats: omslachtig in elk geval.

Maar ik had ook deze overweging...

Is het mogelijk de MC deels als midicontroller te gebruiken met pakweg Ableton Live? Om op die manier bv midiparts en softsynths aan te sturen en te bewerken via de MC? En tegelijkertijd ook gewoon parts uit de MC te laten meespelen?

Of zou dat helemaal te mooi zijn?

Back