basic channel chordsounds

Toevallig van de week zo'n soort sound gemaakt op de Andromeda, net even wat soundjes er omheen gemaakt met de Air base 99 en de Juno-106. De ruis komt uit de G2 :)

Attachments

• basic channel.mp3
    1.015 KB · Bekeken: 92
Origineel geplaatst door turtel
denk eerder dat de k2000 te clean is ,ook geen ruis , is lallemaal wel op te lossen ,vindt die omni meer gechikt denk ik.
die k blijft een digitale bak wel sterk , in modulatiemogelijkheden

omni zonder smalstone , lfo speed 3/4 door de gate en daarna lichte echo van de korg ad:D
alles mono

Die digitech fx van k2x is redelijk noisy hoor .. maar aan je voorbeeld te horen ben je niet zo bekend met basic channel :D

Origineel geplaatst door cns
cool tracke hoor, nou als je dat reason bestandje nog wil posten, ik hou me aanbevolen!

:W

Attachments

• document6b.zip
    67,3 KB · Bekeken: 122
inderdaad, waar een basicchannel gerelateerde thread wel niet toe kan leiden hahaha. wist ik veel. dacht dat geen hond er naar luisterde behalve de mijne.

Scion was erg dik, Dettman een uiterst bekwame dj. Alleen 11 op vrijdag is niet je dat, zaterdag lijkt gek genoeg beter qua dag. Minder touristen oid...

Als het goed is staat er 1 en ander op band :) ik ga ns jagen

als je dat doet ben ik wel benieuwd.
ik zelf ben niet geweest aarrghh helaas, moest per se repeteren. en het ging godverdomme nog kut ook.

Origineel geplaatst door Sly Dog
De ruis komt gewoon uit de phaser. Ik heb het akkoord op normaal volume ingestuurd. Het lijkt mij wel dat het ruisende effect versterkt naarmate je zachter instuurt.

inderdaad, met mn hardware synths krijg ik dat ook voor elkaar. werd er zelf schijtziek van witte ruis door filter te raggen en daar weer chorus/phaser overheen bla bla bla veel te veel werk. maar ook weer de moeite waard eigenlijk...

wat is nou precies het aandeel van een phaser in het geheel.. hoe laat je n phaser ruizen en waar zet je de phaser op?

is het geluid --> phaser --> delay?
of
geluid --> delay --> phaser?

of zetten ze alles op send/return

Voor mij is het iig phaser voor delay zodat de delays de phasing mooi uitspreiden en vertragen. Phaser op 100% wet en stereo met een zo traag mogelijke lfo als basis. Phaser dus als sinus, evt filters met blok of random. Alles altijd voor delay en hoofdreverb(de ruimte van de mix), evt Gated verbs kunnen eerder in de chain(ook voor delay).

Dit is uiteraard geen wet maar vind ik de meest natuurlijke ruimte in de mix geven.

die basic channel tracks en rhythm en sound klinken altijd zo lekker vies.
bak tape delay met ruis en knarsendheid. inderdaad langzaam lfo'tje erover, soms lange verbs

Ik heb laatst nog een nummer gebouwd waarbij ik de eindmix te clean vond. Ik heb daarom uiteindelijk nog een spoor met ruis toegevoegd dat ik had gemaakt door alle in- en outputs op m'n modular op max te zetten zonder een signaal in te sturen en dat vervolgens door een Smallstone phaser, wat delays en reverb heen te halen.
Lang leve de karaktervolle imperfecties van hardware. :D

ps. Ik probeerde het nummer nog te uploaden maar dit werkte op een of andere manier niet...

Yooo! Ik wist niet eens dat deze thread nog bestond haha. Ondertussen ben ik al grijs aan het worden..fucking serieus...

Anyway, over die volgorde: ik deed eerst een ruis door een phaser, daarna delay eroverheen. Wat ik bij nieuwere dingen hoor en wat ik minder cool vind is deze volgorde: ruis door delay en aan het einde de phaser erover. Voor basicchannel-shit dus vooral de delay als eindeffect. Soms is het anders, maar luister goed naar de basicchannel-platen en dan merk je dat het ook voor een groot gedeelte te maken heeft met het gene waar de track om vraagt. Als je de stijl kan dromen hoor je zelf wel of het goed klinkt en daarom zou ik gewoon vooral lekker tweaken en uitproberen, en vooral geen regels of volgorde toepassen.

Dat wou ik even meegeven ;)

Grtz sirfunky-D

Laatst een analoog delay gitaarpedaaltje gekocht (EHX memory boy). Behoorlijk doffe sound, die met iedere delay ook een dotje ruis meegeeft. Perfect voor die lofi BC sound :P . Beetje live de delay-tijd aanpassen, en het wordt helemaal te gek :D

Back