Roland Fantom xa SMF

Jb7

Nieuwkomer
Hallo, ik heb een vraag, ik ben in het bezit van een roland fantom xa maar zodra ik dingen opsla in smf, hierbij maak ik gebruik van de sequencer onthoud de synth de sporen niet waarin ik ze opsla, dus dan kan ik ze ook niet op de computer zetten, dan speelt die alles gewoon af in piano zonder effecten of de sounds waarin ik ze opsla, hij onthoud alleen de noten.. als ik ze in svq opsla doet die het wel gewoon maar dat bestand kan alleen maar op mn synth afgespeeld worden.
dus als iemand weet hoe ik songs in smf op kan slaan, en dat die zo ook mn sounds onthoud hoor ik dat graag;)
Met vriendenlijke groet
Jochem

Als je de songs opslaat in SMF moet je inderdaad aan het begin van de tracks de program files invoeren en er zal ongetwijfeld ook een manier zijn om (misschien via mastertrack) om de effecten in te stellen die je dan weer track voor track via mididata moet instellen. (ik weet niet precies hoe het gaat, ik heb een XA gehad en sloeg alles op als SVQ bestand)

Maar waarom wil je de songs opslaan als SMF?

Groetjes van Rudo

Omdat als ik het in svq opsla dan herkent mijn pc het bestand niet. en in de handleiding staat ook, dat het in svq alleen op mijn synth afgespeeld kan worden.. en ook staat in de handleiding dat ik het dan als smf moet opslaan maar er staat niet precies in hoe ik dan kan zorgen dat die alle sounds etc onhoud maar als jij een programma weet dat ik het wel afkan spelen op mijn pc of can converteren naar wma dan heel graag:)
bedankt,
Jochem

je zou een nummer in zijn geheel kunnen sampelen, en dat wordt dan opgeslagen als WAV bestand, dit bestand kun je dan makkelijk converteren naar WMA of MP3. op die manier hoor ook echt hoe het in de synth wordt afgespeeld in plaats van vaak middelmatige GM geluiden van je geluidskaart (hangt uiteraard van je geluidskaart af)

Groetjes van Rudo

Maar mn sample tijd is maar +- 20 seconden toch? of doe ik dan iets verkeerd? of moet ik dan een geheugen kaart kopen voor in mn fantom?
Groetjes jochem

Back