Ableton doet vervelend

Ik heb ook 1 gig en dat zou voldoende moeten zijn denk ik maar in die instructies van die link staat bijv dat je mp3tjes moet gebruiken!!dan klinkt je muziek echt zo plat als een duppie. Ik werk nu met 24 bits. misschien dat ik maar terug ga naar 16bits gezien de meeste soundsystems niet al te genuanceerd geluid weergeven (en de waarneming van je publiek soms ook beinvloed is door het een of ander :))

Origineel geplaatst door WATT

en weet iemand wat scrubben is?

bedankt watt [/B]

scrubben is ram defragmentatie, opdat het RAM meer vrije ruimte heeft opdat het niets hoeft weg te schrijven en op te halen van/naar de harde schijf (paging) wat volgens mij hier de boosdoener is.
Je kunt in windows overigens best eea. beter afstellen qua geheugeninstellingen maar ik weet er weinig van. (1 x goed instellen, niet meer naar omkijken.)

* opmerkelijk: open een groot project in ableton weer en sluit het weer, je hebt nu minder vrije ram over! (vandaar dus af en toe dat ram schoonvegen :) )

Laatst gewijzigd:
dat ga ik ook zeker doen.
ik heb trouwens het idee dat vista processorvermogen vreet. ik heb alle "mooie"" nieuwe vista dingetjes zoals een mooie werkbalk al uitgeschakeld en daar werd ie al een stuk sneller van.
mijn bod van een kratje bier is aangenomen, deze week gaan we XP erop knallen,
klote dat ik dan een heleboel kwijt ben maar het moet maar.

bedankt voor de link ik ga er zo naar kijken

watt

@ loveyourjunos

maar als je al je audio in een map hebt zitten en je set selfcontained safed dan hoeft je ram toch nix weg te schrijven (of praat ik poep? )ben nie zo technisch onderlegt

zo mn RAM is is gescrubbt en gedefragmenteerd, het probleem is niet opgelost maar wel verminderd.

heel erg bedankt voor de tip

ik zie trouwens in taakbeheer dat mn processor regelmatig op 100 staat, misschien een virus of zo? ik heb 2 x 1.6 ghz dus hij zou het toch aan moeten kunnen?

gr
watt

door middel van het programmatje in de link van lovejourjunos elders in deze tread.

hopelijk heeft het bij jou ook zin(hopelijk nog meer zin)
ik denk dat ik het maar ga kopen, dit is een trial version
success

van de week pas??

ik zou het meteen doen (tenzij je echt geen tijd hebt) misschien is het bij jou wel DE oplossing en zoveel tijd kost het niet

Zonder de hele thread te lezen: Staat bij de instelling voor de pc prestaties de prio op achtergrond services ipv programma's. De ASIO drivers vallen nl. onder de eerste.

ik heb hem meteen op achtergrondservices gezet.
het helpt zeker maar het is nog niet helemaal opgelost

bedankt voor de tip

watt

@Watt: Ik draai op XP en een vriend van me zij dat het niet aan M-audio en al helemaal niet aan mijn RME kaart kan liggen. Gefeliciteerd met je nieuwe geluidskaart btw! Altijd een verademing je trax beter te horen,toch?

@ Neg +

Ik heb dat timesync verhaal ook maar uit derde hand, maar dat jij en anderen het onwaarschijnlijk achten laat onverlet dat
ik tikkies hoor en zoek naar een oorzaak duszz vandaar.
Maar goed, zou het kunnen zijn dat mijn ram volloopt doordat ik te veel en te grote audio bestanden in een set stop?

@loveyourjunos: Thnx ga zeker ff kijken of dat ding helpt! Dat heet scrubben??:) een soort turbobooster voor je Ram?
Als je wil checken of je voldoende RAM hebt dan kan dat via taakbeheer.

Nadat je tikkies en plopjes begint te horen, ga je naar taakbeheer/prestaties. Bij "geheugengebruik (kb)" check je je piek. Vervolgens kijk je bij "fysiek geheugen (kb)" bij je totaal.

Ligt deze laatste hoger, dan ligt het daar niet aan.

ik heb ook nog een ableton vraagje, heb het nl. al even maar zit toch nog met een vraagje:
hoe creeeren jullie je climaxen in ableton? en in vele climaxen zit een pitch in, maar hoe pitch je in ableton, heb het dan over grote pitchverschillen van wel 100percent?

dank
Gagarin

ik heb ook nog een ableton vraagje, heb het nl. al even maar zit toch nog met een vraagje:
hoe creeeren jullie je climaxen in ableton? en in vele climaxen zit een pitch in, maar hoe pitch je in ableton, heb het dan over grote pitchverschillen van wel 100percent?

dank
Gagarin

kicken (niet de dj)

laptops haperen altijd

Niet mee eens. Twee jaar opgetreden met laptop en Cubase. Nooit problemen.

Twee jaar daarna gewerkt met Ableton Live. Heel vaak problemen zoals beschreven door de poster. We werkten zelfs met twee laptops en vooral de laptop van mijn collega begon na een tijdje te haperen (was wel een dikkere dan die van mij.)

Ik werk nu weer met Cubase en geen problemen meer.

Laatst gewijzigd:
andere Daw zoeken (Pro Tools!?).....dit probleem doet zich namelijk alleen voor bij VST's in albleton....

zowel in 5, 6 als 7.,....

dus wegflikkeren dat ableton! heb er echt een paar toffe projecten mee vergald...overgestapt naar protools mpowered, en problemen waren weg....terwijl het net zo flexibel is (al dan niet flexibeler)
flexibiliteit van ableton is top, maar kwaliteit is ruk (imHo!)....
maar ik zal hiermee ongetwijfeld de woede van de abletonners over me heen krijgen :)

komtuuuu maaarrrrrrrrr! :)

Back