Wat zou een professionele (house) DJ per uur verdienen?

Wat zou een professionele (house) DJ per uur verdienen?

• tussen de F 250,- en F 350

Stemmen: 4 11,4%
  • tussen de F 350,- en F 450

Stemmen: 2 5,7%
  • tussen de F 450,- en F 550

Stemmen: 1 2,9%
  • tussen de F 550,- en F 650

Stemmen: 2 5,7%
  • Nog veel hoger denk ik

Stemmen: 26 74,3%

• Totaal aantal stemmers
    35
F? Wat is dat?

500 piek per uur voor een goede beginnende DJ die al op een paar feesten heeft mogen draaien.

Zekers de weten veel meer...... bijv, carl cox vraagt €7500 PER UUR !!
De gemiddelde top dj in Nederland zit denk ik op zo'n € 750 a €1250 per uur. Als het op het moment niet meer is.

Gekkenwerk voor je verjaardag dus !! Alhoewel er met de meeste wel een leuk prijsje af te spreken valt mits ze geen betere klus hebben.

Nu staat ie op de hoofd pagina! :)

Een paar jaar geleden heb ik voor een feest Lady Aida ingehuurd via zo'n dj boekingsburo.
Afgezien van het feit of zij wel of niet tot de top van de Nederlandse DJ's hoort kostte zij F 800 (uhh € 363) per uur, exclusief hotel kosten...

Big Business, als je het mij vraagt. En of ze het geld waard was?? Uiteindelijk maak je het feest zelf, je houdt van de keuze van de DJ of niet. Dat hij/zij een bekende DJ is maakt daarvoor niet uit, vind ik.

Ja, dit is iets waar we al achter zijn gekomen. Hetzelfde met die nieuws threads.

Gaan we fixen.

Het hoogste bedrag wat ik heb gehoord (in Nederland dan) is 60.000 guldens, florijnen of pieken voor 'n uurtje Masters at Work bij het zoveeljarig bestaan van Nighttown. Da's duizend piek per minuut. Maar die zijn dan wel met z'n tweeën hè. Dus dan blijft er maar 500 piek per minuut over. Pfuh.

ja MAW was gekkenwerk.....absoluut....

persoonlijk denk ik nog steeds dat een DJ net zoveel waard is als ie aan mensen binnenhaalt voor een promoter....als je dus gegarandeerd 5000 bezoekers krijgt met een bepaalde DJ die allemaal 30 piek aan entree betalen, tja dan mag ie wel wat kosten...

zelf doe ik het nog steeds voor de liefde voor muziek..ik ga dus ook niet draaien op een feest dat alleen om geld draait en waarvan de organisator bij god niet weet wat ik draai......en draai dus ook wel eens voor bijna nix als iets hardstikke leuk is...

ik weet dat bv Carl Craig z'n eigen vliegtuigticket heeft betaald om een keer in de Zuidas te kunnen draaien......

je mertkt overigens wel steeds meer een afkeer bij de "goeie" promotors over de prijzen van de bigname DJ's en dus ontstaat er ook steeds meer een beweging die lokale "onbekendere" DJ's boekt, wat pieken scheelt, nieuw bloed oplevert, en lokale DJ's zijn zeker niet slechter (en vaak beter!) dan de bignames.... bv een cassie6 of Antal, die draaien vaak beter dan de grote namen die ook in paradiso geboekt worden......wat wel heel pijnlijk was toen Little Louis Vega na Cassie6 moest draaien...

dus: SUPPORT YOUR LOCAL DJ! en boek mij ;)

Olaf

sterker nog. Support Bedroom DJ's! en boek mij!

Back