speakerkabel van ruim 7 duizend dollar..

Je hoort het echt wel hoor! zo'n kabel klinkt zo ongelovelijk dik en vet dat je je speakers geeneens meer nodig hebt!
Of misschien werkt het ook wel niet... misschien moet je wel eerst een 100% zuivere gouden aardpen slaan en de nuon of eneco vragen of ze hun voedingskabels richting jou huis met 99,9% zuurvrij koper kunnen bekabelen en dan ook vragen of ze meteen de aansluitingen op de generatoren kunnen vervangen door dezelfde kwaliteit zuivere aansluitingen.
En dan uiteraard al je stopcontacten en bekabeling in huis laten vervangen voor kevlar exemplaren met 99,9% zuurvrij koperen aansluitingen.
Dan heb je een geluid, exact zoals de studio is!!

Ik heb ook zo iemand in de kennissenkring die helemaal losgaat op dat soort kabels enzo.. wat ik dan meestal vertel is dat in de studio waar het is opgenomen niet van die dure kabels zijn gebruikt en je zelfs ruis van de microfoons en de mengtafel meekrijgt en misschien hier en daar zelfs wel een groundloop brommetje of instraling doordat er tijdens de opname net een vliegtuig overvloog die op dat moment toestemming vraagt om te landen.
Maar dat zal je met zo'n kabel waarschijnlijk wel horen en zonder die kabel niet, dan hoor je hoogstens de piloot vragen om of ie mag landen en niet op welke baan...

Blijf het geweldig vinden dit..

nou, voor mij is het heel duidelijk geworden. net als gouden connectoren op je stekkerblok, gerichte kabels, speciale hardhouten opzet knoppen en andere oplichtingspraktijken :D

We hebben ooit ook eens die luidsprekerkasten gehad waar ze allemaal rare patronen ingefreesd hadden en waar gewoon een autoradio-speaker oid in zat. Is vast nog ergens een link van op het forum. Die waren ook schreeuwend duur.

lol :D :D :D

Citaat:
"... way better than anything I have heard...Simply put these are very danceable cables. Music playing through them results in the proverbial foot-tapping scene with the need or desire to get up and move. Great swing and pace--these cables smack that right on the nose big time."

:stupid :stupid :stupid

Vraag ik me dan af of de makers de deze shit maken ook echt geloven dat het helpt?
Of ze weten het gewoon dat ze ordinaire zakkenvullers zijn.

Maar natuurlijk weet iedereen dat je voor die kabels ook speciaal dempende matten moet gebruiken want anders heb je nog steeds last van storing. :D

Trouwens Ralph? Welke winkel in Ehv was het?
Es kijken of die dude open staat voor een dubbel blinde test.
Ik wil ook wel eens een keer lachen.

Maar als je die weddenschap aan kon gaan dan was het wel de moeite waard om een spionage camera of zo te gebruiken om de boel te saboteren. Dat is die miljoen wel waard dan. ;)

doet me denken aan dat onzichtbare Aussi-pak :D

Kennen jullie die sketch met Ruben van der Meer als zo'n hakkuhbar figuur die de onzichtbare Australian koopt...
:D

Origineel geplaatst door Alex Omega
doet me denken aan dat onzichtbare Aussi-pak :D

Kennen jullie die sketch met Ruben van der Meer als zo'n hakkuhbar figuur die de onzichtbare Australian koopt...
:D

BRILJANT! :halleluja

Die gast van die weddenschap moet een fonds oprichten, zodat zijn weddenschappen voort blijven bestaan. Iets vergelijkbaars met de Nobelprijs of zoiets.

En misschien dat ik de plank missla hoor, maar de meeste muziek wordt nog steeds op CD uitgebracht. En een geoefend mensenoor kan volgens mij het verschil wel horen tussen een 16 bit 44.1khz opname en een 32 bit 192 khz opname. Dus het is best jammer te noemen dat je al je apparatuur perfect voor elkaar hebt en dan perfect kan horen hoe inferieur je geluidsdrager is.

Jaja, je hebt SACD, maar om nu je muzieksmaak af te stemmen op het geringe aanbod van dat medium....

Origineel geplaatst door Kraan
Die gast van die weddenschap moet een fonds oprichten, zodat zijn weddenschappen voort blijven bestaan. Iets vergelijkbaars met de Nobelprijs of zoiets.

En misschien dat ik de plank missla hoor, maar de meeste muziek wordt nog steeds op CD uitgebracht. En een geoefend mensenoor kan volgens mij het verschil wel horen tussen een 16 bit 44.1khz opname en een 32 bit 192 khz opname. Dus het is best jammer te noemen dat je al je apparatuur perfect voor elkaar hebt en dan perfect kan horen hoe inferieur je geluidsdrager is.

Jaja, je hebt SACD, maar om nu je muzieksmaak af te stemmen op het geringe aanbod van dat medium....

Idd gaat nergens meer over, begin bij het medium zou ik zeggen.

Koop je voor 25.000 euro aan kabels, kan je lekker gaan luisteren naar hedendaagse kapot gecompressde/gelimite popmuziek.
O nee die gasten luisteren natuurlijk alleen maar naar jazz en rockklassiekers...

Vraag me af hoe een Roland 808 en de Nepheton-VST plugin over zo'n kabel klinken...? Alleen de echte purist zal hier over kunnen gaan klagen.

Nou met dat equalizer verhaal ben ik het echt niet eens.
Een goede set speakers en versterker hebben imho geen equalizer nodig.
En ik wil audiofielen echt niet belachelijk maken daar ik het ook enigzins ben.

Tja 1,5mm2 massieve kabels en 6mm2 gevlochten zal natuurlijk wel uitmaken.
Dat kan je wel horen.
Helemaal als de afstanden wat groter worden.
Minder spannings/koperverlies.
Het is niet zo moeilijk om dat aan te kunnen tonen.
Want er komt zowieso al gewoon minder power aan de andere kant uit je kabel.

Vindt het trouwens verbazingwekkend dat veel bassisten nog steeds een draadje van 2,5mm
of minder gebruiken ipv een dikke jetser.
En dat veel zware zang- en P.A.installaties ook kabeltjes hebben, soms van 1,5mm2!
Of dat mensen microfoonkabel voor speakers gebruiken, maar ja...

Skin-effect, gauss, oppervlakte vergroting, geleiders...

Nou....voorlopig kan je als huiskamer audiofiel lachen als je een oude cd van Al Jarreau hoort.
Vlak voordat hij gaat zingen hoor je de zangfader opengeschoven worden....
Tja een SR van 88 dB is al heel extreem goed voor een compressor-limiter dus...

Ik vind die audiofielen in huiskamers maar een eng volkje dat verkooppraatjes niet op waarde
weet te schatten.
Ik heb wel eens luistertests gedaan in zo'n shop.
Vond kasten van 3200 beter dan die van 20.000 maar ja...
Dat vind de tandarts niet!
Die heeft geen Westlakes in zijn spreekkamer hangen, dus waarmee moet ie nou vergelijken, als ie dat al wil....
Die weet ook niet dat in veel kasten gewoon goedkope speakertjes zitten, ha!
Oplichterij ten top die branche.
Moet je eens alle kasten die je tegenkomt gaan openmaken en kijken wat voor hobbyistendraad er
naar de speakers loopt....vervangen!

Ik moet al huilen als ik een 24 bits naar 16 bits file moet converteren.
Geweldig dat 16 bits voor thuis....
Ik denk steeds: daar gaat mijn mooie werk.
En dan beginnen ze nu over kabels van 7200 dollar te zwammen?
Nou Fuse, ik doe mee in Eindhoven!
Is er geen consumenten programma tegen dit soort oplichterij?

Laatst gewijzigd:
De val met dit soort winkels is, dat je niet kan vergelijken.
Je stapt een wereld binnen.
Maar dat is hun winkel en die hebben zij gemaakt.
Zij hebben de spullen uitgekozen waar jij als klant uit moet kiezen.
En geluid is zo subjectief als de pest.
Dat knoppenpaneel waarmee je kan omschakelen lijkt dus leuk...
Ze hangen daar echt geen concurrende speakers op.
Als ze al iets hebben, dan staat dat aan de zijkant of in een andere kamer.

Ik wil wel eens een dikke PA kabel vergelijken met dat 25000 euro ding.
Hoelang is die kabel?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Chinetti
Audiophile or audiophool, that's the question... Het is het 'Nieuwe Kleren van de Keizer principe': geen mens die het verschil echt hoort, maar omdat er geen audiofiel is die wil horen dat z'n oren waarschijnlijk niet goed zijn, blijft iedereen dit soort onzin verdedigen.

Mooi gezegd!

James Randi is mijn held.

Helaas is de ABX/double blind test nog niet gemeen goed in de proaudio wereld.
Kost maar 5 minuten van je tijd, en het voorkomt dat je wel heel erg onprofessioneel overkomt. (aks een Ross Hogarthtje)
ABX test voor PC

Zou jij naar een studio gaan waar ze dit soort onzin hebben?
(En helaas zijn er daar nogal wat van. Zelfs studio's die vroeger tot de absolute wereld top behoorden, hebben nu van deze onzin aan de speakers hangen. Hoe meer audiofoole zooi hoe minder de kwalitijd van het personeel. De kenners weten wel wie/wat ik bedoel.)

Het probleem met deze onzin spullen is, dat het natuurlijk wel allemaal betaald worden.
En jij bent degene die dat moet betalen.
Ik heb liever dat ze kun beperkte budget uitgeven aan spullen die wel werken.
Dan heb je met echte professionele mensen te maken, en krijg je meer waar voor je geld.

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Ik liep eens een winkel binnen in Eindhoven, lag daar een kabel van 25.000 gulden. Daar nam ik aanstoot aan want ik dacht..wat een bullshit!!!...Toen ik er iets van zei (zelfs nog vriendelijk) onstak de aanwezige audiofiel in een tiranie over dat ik nergens verstand van had en dat die kabel echt het neusje was..Jaja....Pleur op Frikadel...

Ik heb daar gewerkt, en ik ben echt wel aardig hoor. Ik ben het met de hele discussie trouwens ook grotendeels eens, er zit verschil in maar helaas wordt daar idioot in overdreven. In het segment boven de 200-300E hoor ik al geen verschil meer. Trouwens een trukje wat wordt uitgehaald is een soortement van 'snubber netwerkje' in de kabel aan de speaker kant. De speaker is uiteindelijk ook een antenne en zal energie terugvoeren naar de eindversterker. En nu zijn er best wel eindversterkers (vaak met een hoge terugkoppelings factor) die nu juist tegen dit soort effecten slecht tegenkunnen. En dan ga je dat toch wel horen.

Maar ik ben blij dat ik uit dat wereldje ben. Hoop wassen lucht.

Origineel geplaatst door studioduif
Trouwens een trukje wat wordt uitgehaald is een soortement van 'snubber netwerkje' in de kabel aan de speaker kant.

Transparent_1.jpg

Transparent_2.jpg

Transparent_3.jpg

Transparent_4.jpg

En dat kost 800 euro. Kassa.

Ik zou me diep schamen als ik dit in m'n studio zie.
Maar er zijn mensen die er reclame mee maken.

=(

P.s. er zijn trouwens wel opvallend veel (ook beroemde) mastering engineers die ook sterk audiofiele trekjes hebbn. b.v. Bob Ludwig.....

High End Audio.

Dat soort kabels zijn trouwens niet van koper maar van 99,9% zilver.

Leuk speelgoed voor mensen met veel te veel geld, voorbeeld:

http://www.dagogo.com/Events/2006CES/Coverage-I.html

inderdaad waar: 1 stk. Audio Note Gaku-On (mono eindversterker) kost $98.000

een kompleet stereo muzieksetje kost dan dus > $500.000...8D

nou ja, zal best wel aardig klinken denk ik dan. :biertje:

Back