mixmannetje
Stamgast
Dus het is nu al zo erg, dat we moeten vragen of ze het einde van de kabel er even afknippen?
Tsjonge......
Tsjonge......
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door studioduif
P.s. er zijn trouwens wel opvallend veel (ook beroemde) mastering engineers die ook sterk audiofiele trekjes hebbn. b.v. Bob Ludwig.....
Origineel geplaatst door studioduif
Trouwens een trukje wat wordt uitgehaald is een soortement van 'snubber netwerkje' in de kabel aan de speaker kant. De speaker is uiteindelijk ook een antenne en zal energie terugvoeren naar de eindversterker. En nu zijn er best wel eindversterkers (vaak met een hoge terugkoppelings factor) die nu juist tegen dit soort effecten slecht tegenkunnen. En dan ga je dat toch wel horen.
Origineel geplaatst door mixmannetje
Is er geen consumenten programma tegen dit soort oplichterij?
Origineel geplaatst door mixmannetje
vond dit over kabels en ga dit nu even lezen.
http://www.breem.nl/fldtechniek/pgkabeltechniek.htm#Skin-effect
gezien de prijs van zilver geloof ik niet dat er veel zilver in een kabel van 300 euro zit.
zal wel opgedampt zijn. Dun laagje.
Bij welke freq gaat het skin effect spelen...
Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Ik liep eens een winkel binnen in Eindhoven, lag daar een kabel van 25.000 gulden. Daar nam ik aanstoot aan want ik dacht..wat een bullshit!!!...Toen ik er iets van zei (zelfs nog vriendelijk) onstak de aanwezige audiofiel in een tiranie over dat ik nergens verstand van had en dat die kabel echt het neusje was..Jaja....Pleur op Frikadel...
In ieder geval..audiofielen in de opname/ studio sfeer kan ik nog wel volgen maar ik heb een uitgesproken hekel aan huiskamer audiofielen die voor 25.000 eu een stereo setje hebben en je dan precies in het midden van de kamer neerzetten om naar het schitterende stereo beeld te luisteren...
Vaak ook arrogante types met weinig andere interessante invalshoeken

Q: How long will it take for my cables to break in?
Transparent cables need about 100 hours of burn in time before they start to perform their best, and they will continue to improve for up to 200 hours. Initially the upper midrange and treble frequencies may sound slightly forward and harsh. After break in the treble frequencies will relax to natural levels and the bass frequencies will become more controlled and extend into the lower octaves. Dynamics will also bloom more freely.
.Origineel geplaatst door Yoozer
De reden dat men er hier niet of nauwelijks intrapt is heel simpel: een ketting is zo sterk als de zwakste schakel. Nou, dan zouden er in de studio's van de wereld toch een stel zwakke schakels zitten, zeg.
Volgens mij is de duurste kabel die je voor de studio kan krijgen over 't algemeen multikabel, of het moet van zo'n ultra-duurzame gitaarkabel zijn.
edit: het inbrand/inwerkverhaal komt volgens mij van het idee dat eigenschappen van paarden, auto's en spaarlampen (die wat opstarttijd nodig hebben) worden overgeheveld naar kabels en speakers.
Origineel geplaatst door Origin X
Zo vinden wij op dit forum het wél nuttig om monitors in te spelen, terwijl ik daar op een dj forum weer voor uitgelachen werd...
Origineel geplaatst door rendering_rebel
Muahhahahahahahahah
God zei het al in de bijbel, audiofielen zijn ziek!
Het is een taboe!

Origineel geplaatst door turtel
ben ik niet met je eens , een kabel van 7000 dollar is overdreven , maar iedereen (1000%) hoort het verschil tussen een set van 25000 euro of een set van 1000 euro , jammergenoeg![]()
Origineel geplaatst door turtel
ben ik niet met je eens , een kabel van 7000 dollar is overdreven , maar iedereen (1000%) hoort het verschil tussen een set van 25000 euro of een set van 1000 euro , jammergenoeg![]()
als je het niet hoort heb je je ipot te lang opgehad![]()