speakerkabel van ruim 7 duizend dollar..

Bose past ook mooi in deze discussie. Relatief duur (hoewel dat in deze discussie reuze meevalt), en volgens sommigen helemaal fantastisch, terwijl anderen het complete crap vinden.

Ik heb een cheap-ass setje van een tweedehands Sony versterker met een paar Jamo-zuilen in de woonkamer, maar wil dit niet inruilen voor een Bose-setje. Gekleurde wollige troep mijn inziens.

Iemand een verlengsnoertje kopen ter waarde van 3.000 euro? Is 100% met de hand opgerold, opgeblonken met een zorgvuldig uitgekozen microvezeldoekje, en komt met een certificaat dat het een uniek exemplaar is. Bovendien kan je met dit snoer je broodrooster nóg dichter bij jou zetten, en alle experts zeggen het: je smaakt het écht aan een geroosterde boterham dat er een snoertje van bij Gamma tussen zat!

36verlengsnoer_3v_1.5.jpg

Je kan het komen testen als je wil, maar haast je, wie eerst is heeft 'em.

Ik zal die audiofielen ook nooit snappen, maar een ding is zeker, ze zijn goed voor de economie :D

Origineel geplaatst door astronaut
Er moet toch echt wel iets zijn met die kabels van 7000+ euro. Zijn ze bijvoorbeeld versiert met diamanten, robijenen of soortgelijke edelstenen?

Zitten er haren in verwerkt van Elvis Presley, Janis Joplin en Henk Wijngaard?

Ook te gebruiken voor het zwaardere werk misschien? Als hijskraan kabel ofzo?

Er moet iets zijn!???

Ik weet uit goeie bron dat die kabels komen uit die ufo die ze in Roswell hebben gevonden, en die aliens zitten jaren voor op ons qua technologie! :eureka:
Mijn verlengsnoer (zie post hierboven) komt trouwens uit diezelfde ufo, Gamma heeft die kunnen opkopen destijds bij het Pentagon.

Niemand mn verlengsnoer? 2750 euro! (hilarisch is dit :D )

Origineel geplaatst door Postcenter

Niemand mn verlengsnoer? 2750 euro! (hilarisch is dit :D )

ik zoek nog een echte goede usb kabel , een hele dure voor snelle groene strroom:D

ik heb speciale zakjes zand aangeschaft ( werkelijk, orgineel, niet zelf bedacht)
deze zijn ontwikkeld om Onder de kabels te leggen.
hierdoor kunnen ze ontspannen liggen en worden ze niet in beinvloed door aardse zaken.
echt.. een wereld van verschil !
het schijnt overigens zo te zijn dat de eerder genoemde kabels worden geproduceerd mbv Hobbits !
zij worden op een streng dieet gehouden van zilverweb en titaniumplastic en produceren ongeveer 2cm per dag (gerekend aan een volwassen mannetjeshobbit.).
oogsten gebeurt bij gewenste lengte, met behulp van een gouden snoeimes (je) .
:kimono:

zelfbouw kabel , met filter:)

Attachments

• dscf0005 (custom).jpg
    dscf0005 (custom).jpg
    34,4 KB · Bekeken: 100
Origineel geplaatst door Patat Met
Speakers moetten overgens wel ingespeeld worden. Dit doe je door niet meteen maximale spl's te willen luisteren. Dit is overgens nooit aan te raden, je oren zijn ten slotte je belangrijkste werktuig.
Helemaal mee eens. Het inspelen is iets wat je wel merkt, al is het de vraag of het de meeste mensen zal opvallen, daarbij komt dat veel monitoren een eigen kleuring hebben waardoor er veel details gemaskeerd worden.

Maar eerlijk is eerlijk, ik heb mijn beste mixen gemaakt op de meest waardeloze speakers, dus het is allemaal heel relatief. :D

Origineel geplaatst door turtel
zelfbouw kabel , met filter:)
Dat is een drukregelaar, een soort compressor/limiter dus. En ik zie ook nog een feedbacklus terug naar het apparaat, dat zal best bruut klinken. :D

Ik noem dat breedbeeld-hoog setjes.
Ze hadden eerst de spatial knop uitgevonden en nu dit.
Mensen kopen niet meer wat goed is en goed klinkt.
De markt verandert al jaren in van die piep-setjes....

Een kennis van mij heeft een audiozaak waar ze iets duurdere merken verkopen..
Er komen steeds vrouwen in de winkel die niet grote oppervlakten willen afstoffen en
grote kasten niet vinden staan in hun interieur.
Hij wordt helemaal gefrustreerd over zijn eigen assortiment, wat hij toch zo goed mogelijk wil inkopen...

Op een dag heeft hij uit wanhoop een dame de winkel uitgestuurd.
Ze wilde een cassette-recorder die kleiner was dan een cassette zelf!

Maar mevrouw...kleiner als deze maken ze gewoon niet, want dat kan helemaal niet!
Hij pakte een cassette achter zijn toonbank vandaan en hield deze demonstratief voor haar neus.
En gaat u nu maar weg! Ik help u niet meer.Ik wil u niet meer zien!

on topic:

de threat gaat over een speciale luidsprekerkabel voor High-End audio apparatuur - niet voor studio's of synth's ed.

:doei:

Origineel geplaatst door turtel
ik zoek nog een echte goede usb kabel , een hele dure voor snelle groene strroom:D

Hier heb je 'm
FUL1_F3U144df03-GRN.jpg

Heb er nog eentje liggen, voor 15.000 euro is ie van jou!
(en de groene stroom die er nog in zit krijg je er gratis bij) :D

Origineel geplaatst door dries
on topic:

de threat gaat over een speciale luidsprekerkabel voor High-End audio apparatuur - niet voor studio's of synth's ed.

:doei:
Ik vind het een leuk topic, geef toe dat het ondertussen misschien meer op z'n plaats is in het Algemene Discussie cafe. Inhoudelijk zit er zo af en toe nog wel wat goeds tussen.

Volledig mee eens. Ik heb me even laten meeslepen, maar bied bij deze mijn excuses aan aan alle audiofielen hier aanwezig. ;)

Kraan: Bose vind ik zeker nog zo slecht niet hoor (voor in de huiskamer dan he). Ok, is wel veel geld, maar je hebt er dan ook wel wat voor. Bang en Olufsen vind ik dan weer wat minder.

Mja, op zich hoeft audiofiel helemaal niet te betekenen dat je 7k voor een kabeltje wilt betalen.
Denk dat dit soort mensen tot een (sub)categorie behoort die niet echt doorheeft dat ze totaal zijn doorgeschoten en een soort obessive compulsive disorder hebben. (OCD)

Origineel geplaatst door fuse
Mja, op zich hoeft audiofiel helemaal niet te betekenen dat je 7k voor een kabeltje wilt betalen.
Denk dat dit soort mensen tot een (sub)categorie behoort die niet echt doorheeft dat ze totaal zijn doorgeschoten en een soort obessive compulsive disorder hebben. (OCD)
O.K. Ongecontroleerde Koopdriften.

Origineel geplaatst door Kraan
Die gast van die weddenschap moet een fonds oprichten, zodat zijn weddenschappen voort blijven bestaan. Iets vergelijkbaars met de Nobelprijs of zoiets.

En misschien dat ik de plank missla hoor, maar de meeste muziek wordt nog steeds op CD uitgebracht. En een geoefend mensenoor kan volgens mij het verschil wel horen tussen een 16 bit 44.1khz opname en een 32 bit 192 khz opname. Dus het is best jammer te noemen dat je al je apparatuur perfect voor elkaar hebt en dan perfect kan horen hoe inferieur je geluidsdrager is.

Jaja, je hebt SACD, maar om nu je muzieksmaak af te stemmen op het geringe aanbod van dat medium....

Luistert de echte audiofiel niet alleen naar een langspeelert?

De beste muziek kwam uit de voorbije jaren (75 en ouder)

dat werd gemaakt, met oude instrumenten, oude opname technieken, oude media etc etc.. en nu? is het 80% troep wat er uitkomt, gespeeld word etc..

Overdreven allemaal dus.

Zoeken naar perfectie is als de wereld. Ze veranderd, lijkt mooier te worden, maar uitendelijk loopt het op niets uit.

Back