[Yamaha] RS7000 filters

techno

Stamgast
Hoi, ik heb sinds zaterdag mijn RS7000 en tot nu toe lukt alles wel een beetje, toch heb ik een klein vraagje dat misschien dom klinkt, maar is er een mogelijkheid om je filter instellingen terug standaard te zetten voor een bepaalde track? Heb al ondervonden dat ik wat aan die knoppen begin te draaien dat ik mee momenten mijn geluid niet meer terug krijg zodat het standaard klinkt, met de Effect Send zoals reverb en cutoff en resonance lukt het nog wel maar bv met de LFO is het soms wat anders. Of is het steeds terug gewoon draaien tot je zo dicht mogelijk bij de originele voice komt?
Nog een klein vaagje ivm die Pattern Patch, die voorgeprogrammeerde gebruiken jullie die of toch steeds de zelf geprogrammeerde.trouwens als je de voorgeprogrammeerde gebruikt kan je alleen bassdrum op de eerste 8 kanalen zetten dacht ik en de rest op de andere kanalen. Als je je pattern zelf programmeerd kan je elk geluid op elke track zetten.

ik mag toch hopen dat er hier niemand ook maar zo'n voorgeprogrammeerde pattern gebruikt...ik weet zelf dat ze helaas niet uit het ROM van de rm1x gewist kunnen worden maar ik heb er nog nooit iets mee gedaan behalve 1 keer doorgeluisterd....

Olaf

De knoppen voor filters en lfo en ADSR zijn op te slaan in zogenaamde scenes. Wat ik vaak doe voordat ik aan alle parameters begin te draaien is eerst een Scene memory opslaan. Als je later alles overhoop hebt ge-edit dat druk je even op de betreffende scene button en voila! Deze edits kunnen niet opgeslagen worden in een Phrase, maar zijn track-gebonden.

Ik gebruik vaak de voorgeprogrammeerde drumpatterns (hihats etc) (ja Olaf!) om ze later met behulp van de remix functie en de groove-edit volledig tot een nieuw pattern te vormen. Normalise Play effect erover heen en klaar ben je. De orginele preset is dan niet meer te herkennen! :)
Yep de 16 kanalen zijn onderverdeeld voor drums (1-8 ) en de rest (9-16) als je PRESET patterns gebruikt. Als je eigen patterns maakt (of kopieen van presets) dan kan je zelf kiezen welk kanaal je wilt.

gr
Arv

van de RM1x kan ik me herinneren dat default de sequencer zo is ingesteld dat track 1 tm 8 niet transposen, en track 9 tm 16 wel..... maw drums vs melodieen....... dit kan je gewoon aanpassen ... als je geen transpose gebruikt maakt het al helemaal nix meer uit natuurlijk

Olaf

Back