Roland d50 / s50 stekker

- -

Ouwe rot
ik ben de stekker kwijt van de s50, das dezelfde soort als de d50 heeft , kan ik deze maken van een gewone pc kabel of moet ik deze dan aarden

Je bedoelt dat blokje met twee aansluitingen.

Ligt gewoon in de muziekwinkel.
Het punt met een PC euro stekker is dat de plaats van de aansltuitingen niet overeenkomen.

Ik vervang per definitie op mijn apparatuur alle 2-polige stroom-aansluitingen door een standaard 3-polige zoals je op computer-apparatuur aantreft.
De randaarde sluit ik niet aan.
Probleem is inderdaad dat je uitgerekend altijd die ene verrekte kabel kwijtraakt en dat je dan niet even bij de computershop om de hoek terecht kan omdat je dus echt wel iets exotisch schijnt te hebben.

ze zijn nog gewoon tebestellen voor 10 Euro mocht je ze willen.

Neen bij I4-Muzique :-)

Origineel geplaatst door Mike Philco
Ik vervang per definitie op mijn apparatuur alle 2-polige stroom-aansluitingen door een standaard 3-polige zoals je op computer-apparatuur aantreft.
De randaarde sluit ik niet aan.
Probleem is inderdaad dat je uitgerekend altijd die ene verrekte kabel kwijtraakt en dat je dan niet even bij de computershop om de hoek terecht kan omdat je dus echt wel iets exotisch schijnt te hebben.

is t niet linnk om die randaarde weg te laten? okee dan snij ik dat stuk gewoon van de kabel af met een mes

Rand aarde zit al niet op de Roland stekkers die zijn maar 2 aderig,

Werkt vooral beter met groene stroom, veel minder snel bedorven

Origineel geplaatst door Grooveron
ze zijn nog gewoon tebestellen voor 10 Euro mocht je ze willen.

Dat je die kabels kunt bestellen is niet het probleem.
Het probleem is dat je 20 apparaten hebt met een 3-polige input en ééntje met een 2-polige input.
En je raakt altijd die ene kabel kwijt.
Daarom maak ik ze allemaal 3-polig. Gewoon standariseren binnen de studio / Live-setup.
En voor wat betreft de randaarde: Net als wat je zegt: Bij Roland wordt dat niet gebruikt dus laat ik die ook onaangesloten.

...

...

oftopic..
eej ron voeding kabel voor dynacord eminent2/echocord super is da ook verkrijgbaar?

Re: ...

Re: ...

Origineel geplaatst door CptCRxCK
oftopic..
eej ron voeding kabel voor dynacord eminent2/echocord super is da ook verkrijgbaar?

veel is meestal nog wel tekrijgen welke kabel is het precies.

Re: Re: ...

Re: Re: ...

Origineel geplaatst door Grooveron
veel is meestal nog wel tekrijgen welke kabel is het precies.

Da's vast een hele mooie. Ik heb een zeerbejaarde Danycord Bass King-T basversterker, beetje rechthoekige stekker, 2 polig met een metalen plaatje voor de randaarde. Zou me niet verbazen als het bakeliet is.

Re: Re: Re: ...

Re: Re: Re: ...

Origineel geplaatst door vinnieq
Da's vast een hele mooie. Ik heb een zeerbejaarde Danycord Bass King-T basversterker, beetje rechthoekige stekker, 2 polig met een metalen plaatje voor de randaarde. Zou me niet verbazen als het bakeliet is.

Eh, Dynacord natuulk

Back