smackos
Gepokt en gemazeld
Is ook nergens voor nodig om te weten waar de C zit....alleen ouwe lulle laxeer-rock muzikanten die zich daar druk over maken 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door trigg
Onbenullen
gewoon in elke key dingen maken, dat houdt jezelf scherp en fris....
toonsoorten ontdekken, dingen proberen.
dus nu allemaal verplicht naar www.looknohands.com en theorie leren![]()

Origineel geplaatst door smackos
Is ook nergens voor nodig om te weten waar de C zit....alleen ouwe lulle laxeer-rock muzikanten die zich daar druk over maken![]()
tenzij je een azerty toetsenbord hebOrigineel geplaatst door neuromancer
De C-toets zit tussen de X en de V onder de D en de F en boven je spatiebalk

Origineel geplaatst door neuromancer
Waar zit de "C" op het keyboard van m'n synth eigenlijk?
Zowel m'n wavestation als m'n dx7 en m'n mirage hebben een 5 oktaafs keyboard wat van
C tot C loopt...dus over welke van de 6 C toetsen hebben we het eigenlij als we zeggen "DE C"?

Origineel geplaatst door glennplumber
en niet aan een toon hoor welke noot het is vroeg ik me af welke noten jullie meestal gebruiken ?
reactie Murc
Dan maakt het toch helemaal niets uit...wat er gespeelt wordt...gewoon pompen en lekker mee jodelen...
ik speel vaak zelf in de toonladder met de 2 of 3 kruisjes..mocht je daar wat aan hebben...
maar een toonladder is juist interessant vanwege de variaties daarin..er is dan ook een hele moelijke vraag aan de orde die heet.. hoe maak ik nu eigenlijk inventieve muziek..dat lijkt meij dus afhankelijk van inspiratie en inspiratie is weer afhanklijk..van
je muziekinstrument.. maar met mondharp kan je in de juiste stemming lees hier niet " de juiste noten" maar,
voor de juiste stemming " het woord gemoedstoestand" ook echter prima musciceren..
dus gemoeds stemming is ook een belangrijke factor..
zag van de week Roger Hodgson (?) van Supertramp op jawel CULTUUR TV..
met zijn pianootje en zijn songs...simpel maar doeltrefend, de tekst onder de song doet ook soms wonderen..maar ja dit is een synthesizer forum dus niet van belang..overtuigend de boodschap brengen is echter wel weer van belang...
Murc![]()
da's behoorlijk vergelijkbaar met iemand die niet weet dat er maar 16 midi kanalen over 1 uitgang/kabel gaanOrigineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Ik heb ook echt niet kaas gegeten van Notenschrift. Als ik eerlijk ben weet ik niet eens waar de C-toets zit![]()

Origineel geplaatst door MadR
c1 is toch gewoon de eerste c die je tegenkomt als van beneden begint de tellen ? of was de middelste C = 440 hz nou waar je vanuit gaat .. ook wel c4 genoemd .. ik dacht het laatste ( weet het wel zeker )
![]()

Ik heb trouwens nog nooit van gehoord dat mensen drumsounds tunen
Ik heb trouwens nog nooit van gehoord dat mensen drumsounds tunen