Hoeveel Juno 6/60's?

Hoeveel Juno 6/60's?

• Ja, gelukkig wel

Stemmen: 19 43,2%
  • Nee, staat wel op mijn verlanglijstje

Stemmen: 10 22,7%
  • Nee, vind ik niet interessant

Stemmen: 7 15,9%
  • Vroeger wel, nu niet meer

Stemmen: 8 18,2%

• Totaal aantal stemmers
    44

Keyzer Eric

Stamgast
Ik ben benieuwd hoeveel van bepaalde synths hier op het forum in het bezit zijn. En aangezien de meeste synth-bezitters hier ook aanwezig zijn denk ik dat de uitslag ook een redelijk beeld geeft van het bezit van een bepaalde synth in heel NL.
Ik wil daarom enkele enquettes plaatsen. Laat je niet weerhouden eventueel zelf een enquette te plaatsen voor een synth die door mij niet genoemd wordt.

Ik start met de Roland Juno 6/60.

Ik ben een gelukkige Juno-60 bezitter !:)

Hier een gelukkige U-no 60 bezitter :biertje:

Origineel geplaatst door Fles
Oeps, ik heb ja gestemd terwijl ik een Juno 106 bezit. :o:

Maakt niet uit.
Ik heb speciaal voor jou "nee" gestemd terwijl ik wel een Juno60 heb :D

wel gehad (beide) maar vind er neit veel aan. mooie ruis, dat wel. vooral met de chorus aan ;)

Ik heb hier een Juno 6, 60 en 106 staan

Maar volgens mij doet de 6 het sinds vandaag/gisteren niet meer :(...ik heb vast iets verkeerds aangesloten hoop ik :D

Ik snap de hype rond de juno 60 niet echt er valt alleen maar een soort geluid uit te halen. Je haalt er alleen maar z'n specifiek juno 6 / 60 / 106 geluid uit. Maar ja het zal wel aan mij liggen.

Ik heb een hele mooi Juno 60 gehad maar is weg gegaan om de reden hierboven. Maar toch is het een leuke bak. maar zeer beperkt. Een MS 20 vind ik veeel ene veeleeeleee malen leuker.

Ik heb alleen de 60 gehad en met de 6 en de 106 heb ik wel eens geklooit. :)

Origineel geplaatst door smackos
Ik heb hier een Juno 6, 60 en 106 staan

Maar volgens mij doet de 6 het sinds vandaag/gisteren niet meer :(...ik heb vast iets verkeerds aangesloten hoop ik :D

Dat zou minder zijn als hij stuk is. Gelukkig is het de minst leuke van je juno's.

Het is maar wat je zoekt natuurlijk, de MS20 en de juno liggen qua geluid ook behoorlijk ver uit elkaar. Ik denk dat ik bijvoorbeeld minder lol zou beleven aan een MS20.
Eén soort geluid is ook wat overtrokken, de juno 60 is echt geen 'one trick pony', maar 't is inderdaad wel een typisch Roland geluid wat je er uit haalt. Dat doet verder niets af aan de synth, het is ook wel iets wat veel mensen nu juist wel willen als ze zo'n juno kopen. Love it or leave it...

Origineel geplaatst door Chinetti
Het is maar wat je zoekt natuurlijk, de MS20 en de juno liggen qua geluid ook behoorlijk ver uit elkaar. Ik denk dat ik bijvoorbeeld minder lol zou beleven aan een MS20.
Eén soort geluid is ook wat overtrokken, de juno 60 is echt geen 'one trick pony', maar 't is inderdaad wel een typisch Roland geluid wat je er uit haalt. Dat doet verder niets af aan de synth, het is ook wel iets wat veel mensen nu juist wel willen als ze zo'n juno kopen. Love it or leave it...

Dat typische roland geluid is ontzettend mooi. Alleen werd ik er na een tijdje een beetje moe van. Die juno 60 is wel een van de dingen dat ik denk dat ik die beter had kunnen laten staan. het was toch eigelijk een leuk ding. Het is ook een mooi ding om te zien.

Origineel geplaatst door marcuuu
Dat zou minder zijn als hij stuk is. Gelukkig is het de minst leuke van je juno's.

Minst leuke? waarom dat...arme 6
Die juno's zijn zo simpel geheugen is echt nergens voor nodig, je hebt toch binnen 10 seconden iedere patch die er bestaat opnieuw geprogrameerd :D

Hij doet het gelukkig weer overigens , er zat nog een kabel in de trigger input en die stond nog op ext...:D duh

Ik had een van de eerste juno 60's en deze heb ik in Friesland verkocht. Na een aantal jaren miste ik het "juno" geluid toch wel en heb in Amsterdam weer een 2e hands gekocht. Toen ik deze ging ophalen bleek het apparaat in de door mezelf gemaakte flightcase te zitten. Ik heb dus mijn oorspronkelijke juno weer terug. :)

Back