Ems Vcs3 Marktplaats Update

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

theputney

Stamgast
Nou , ik heb blijkbaar een geanimeerde thread gemist die dan ook nog eens door de moderator gesloten blijkt.

Ik ga helemaal geen verantwoording afleggen wat betreft de prijs en er waren genoeg antwoorden van mensen die terecht geponeerd hebben dat die helemaal niet zo belachelijk hoog was ( mono Poly/Wiseguy/ Ralphvanzeel etc etc...) , alleen is het water voor sommigen te diep om dat te begrijpen. Jammer , maar ik heb weinig interesse om hen te overtuigen. Life is too short.
Wellicht hadden zij deze set verkocht , hadden ze hem wel voor 3000 Euro uit de deur gedaan . Of zou datuiteindelijk toch niet zo zijn?

Iedereen dus zijn mening maar wat mij betreft mocht er ,(indien er dan toch gemodereerd wordt), ingegrepen zijn wanneer iemand mij beschuldigt de koper "een poot te willen uitdraaien".Voor mij een brug te ver en iets waar ik haast verplicht ben op te reageren. Zoiets schrijf je niet zomaar in het wilde weg. Dan gaat het wel heel ver.

De advertentie staat sinds enkele minuten niet meer op MP .De mailbox zit overvol . Ook met mensen die willen swappen met allerhande materiaal tot een oude half functionele Mercedes toe. Ik wacht nog even enkele biedingen af. Voor de TKS EN DK is tesamen tot 2350 geboden. Maar ik wil toch liever de set in 1 keer verkopen. Biedingen voor de set zijn er geweest tot 6250.

Ik las nog even een pauze in , want veel mensen hebben nog maar net hires pics ontvangen en willen nog een bieding maken.

voor de rest nogmaals , liefde aan iedereen VAN GOEDE WIL.

Een halve mercedes. :D

Jammer dat die vorige draad gesloten is omdat de moderators er geen raad mee wisten. Erg zwak. Maar dat was dat gescheld dus ook.

Origineel geplaatst door fuse
Een halve mercedes. :D

Jammer dat die vorige draad gesloten is omdat de moderators er geen raad mee wisten. Erg zwak. Maar dat was dat gescheld dus ook.

Door de tegenstanders van hoge prijzen wordt idd nietsontziend gescholden

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Door de tegenstanders van hoge prijzen wordt idd nietsontziend gescholden

je begint het er wel een beetje erg dik bovenop te leggen de laatste tijd, er wordt wel vaker nietsontziend gescholden en dat is niet bij uitstek een eigenschap van mensen die problemen hebben met hoge prijzen.

Origineel geplaatst door Leo
je begint het er wel een beetje erg dik bovenop te leggen de laatste tijd, er wordt wel vaker nietsontziend gescholden en dat is niet bij uitstek een eigenschap van mensen die problemen hebben met hoge prijzen.

Nou ik probeer me wel te nuanceren, je zal me niet meer op echt lomp taalgebruik of verwensingen kunnen betrappen..zelfs Mono is afgekoelt... :-) Maarum..je kan toch ook gewoon discussieren over de voors en tegens??..ik vind dat niet erg.

off topic, sorry, maar wat ik bedoel is dat je met zulke opmerkingen bewust of onbewust probeert tegenstanders van hoge prijzen als onsympathiek en, dat gaat vanzelf-is een afgeleide, voorstanders ervan als sympathiek neer te zetten. niet alleen hier, maar gewoon in het algemeen. het krijgt iets geforceerds en maakt bepaald niet de straight forward indruk die ik van ralphvanzeel gewend ben, ook in de andere thread die nu aan de gang is trouwens.
het viel me gewoon op. that's all.

en iets meer on topic: ik pak ook nog wel eens uit met mijn taalgebruik, ieder vogeltje zingt als het gebekt is. soms niet een al te mooi liedje, maar zo gaat dat soms. het is neit altijd even vilijn.

Re: Ems Vcs3 Marktplaats Update

Origineel geplaatst door theputney
....Ik las nog even een pauze in , want veel mensen hebben nog maar net hires pics ontvangen en willen nog een bieding maken.

voor de rest nogmaals , liefde aan iedereen VAN GOEDE WIL.

Ik heb nog geen pics gezien en wel gevraagd :erm: nvanzoeren@gmail.com

Als iemand nou veel geld over heeft voor hetgeen je te koop aanbiedt dan is dat toch zijn zaak..
Ik heb ook jaren geleden de hoofdprijs betaald voor mijn tr909. So what..
Ik wilde het ding zo ontzettend graag hebben, en had het geld ervoor klaarliggen. Ook geen spijt van gehad,
ik zag alleen een wens in vervulling gaan.

Ik snap de drukte eromheen niet zo erg. Vind je zoiets te duur, wacht dan gewoon tot er nog eentje voorbijkomt
en als die net zo duur is, en degene daarna ook.. dan zal dat wel de prijs zijn die ervoor betaald moet worden.
Of je moet een engelengeduld en een dosis geluk hebben...

Kan je hoog en laag springen.. de hoogste bieder wint toch...... meestal.8o)

kijk bij de synthi wordt de prijs bewust hoog gehouden omdat het appraat ook een beopaalde status heeft.
Om te voorkomen dat de prijs zakt, wordt er een soort schaarste gecreeerd.
Er staan mensen op de wachtlijst voor z'n nieuwe ems synthi, waarvoor ze er dan 1 gaan bouwen heb ik begrepen.
Als er een wachtlijst is is er een vraag en dan treed de wet van vraag en aanbod op, wat het schaartste product doet stijgen, simpel genoeg omdat EMS niet aan de aanvragen voldoet deze synthi's te bouwen (vandaar de wachtlijst)
Zou EMS meer synthi's produceren dan zou automatisch ook de prijs zakken en nieuwprijs misschien ergens bij de 3500 liggen

Of er is een wachtlijst omdat het bouwen langer duurt dan er mensen zijn die hem willen.

dan kunnen ze toch simpel mensen mensen huren om er meer te bouwen?
er is een wachtlijst van 4 jaar ofzo, heel precies weet ik dat niet,,

Ok even voor de duidelijkheid.

Men zegt dat je op de lijst kan komen voor een nieuwe synthi bij Robin Wood.
Maar die schijjnd nogal in de problemen zitten met onderdelen.
En als uberhaupt al eentje gebouwd word is deze met vervangenden onderdelen.
Dus geen "unieke" EMS synth meer naar mij mening.

Een andere optie is een opgelapte kopen bij EMS Rehberg of gewoon een gebruikte.

Origineel geplaatst door mr space
kijk bij de synthi wordt de prijs bewust hoog gehouden omdat het appraat ook een beopaalde status heeft.
Om te voorkomen dat de prijs zakt, wordt er een soort schaarste gecreeerd.

Dit lijkt me eerlijk gezegd nogal sterk....dat er sprake is van schaarste klopt wel, maar of deze bewust in stand wordt gehouden? Ik zou niet weten waarom en vraag me ook af waar je dat op baseert.

Wat de nieuwe Synthis betreft, dit soort bakken wordt vaak gemaakt door 1 mansbedrijfjes die geen enkele ambitie hebben "groot" te worden maar waarbij liefhebberij meestal voorop staat. Denk bijvoorbeeld ook aan Ken Macbeth in Schotland. Als hierin nu echt veel geld te verdienen zou zijn, bijvoorbeeld door een grote afzetmarkt, denk je dan niet dat bedrijven als Roland of Korg daar wat mee gingen doen? Die maken al jaren geen analoge bakken meer en dat zegt denk ik wel genoeg.

Helaas betekent dit voor ons liefhebbers dat we gewoon onze knip moeten trekken voor deze instrumenten, maar dan heb je ook wel iets bijzonders in huis.

Psies, ouwerwets handwerk van ouwe kereltjes is nou eenmal vet duurder dan chinese slavenarbeid.

het heeft voor Korg, Roland en Yamaha geen zin om analoge synths nog te maken.
De progressie die ze dan willen maken met verbeterde oscilatoren zou veel meer geld kosten van vitueel anallog en analog modeling verder te ontwikkelen.
Nu nog is een echte analoog veel vetter dan een vitueel analog en analog modeling synth.
maar dat zal in de komende 5 a 10 jaar snel veranderen. Virtueel analoog zal dan verbeterde algotitmes krijgen, chips met meer geheugen en capaciteiten enz.
producten als jp8000 (1997), ms2000 (2001) , microkorg (2003), an1x (1997) enz zijn nog maar een begin van dat soort synths.
zo in een korte tijd hebben ze straks 64 stemmen, en zulke vette analog moddeling dat t zelfs beter klinkt dan een echte analoog en met de echte punch van een analoge synth (geloof het of niet)

Origineel geplaatst door mr space
zo in een korte tijd hebben ze straks 64 stemmen, en zulke vette analog moddeling dat t zelfs beter klinkt dan een echte analoog en met de echte punch van een analoge synth (geloof het of niet)

ik geloofde dat ems kunstmatig prijs hooghouden verhaal al niet en dit eigenlijk ook niet.
kijk naar nord lead en virus, die hebben al een hele ontwikkeling doorgemaakt. het wordt er alleen maar strakker op.
geeft verder niks, maar een va zal nooit als een oude polymoog klinken. oa ookomda zoiets helemaalniet commercieel interessant is voor zulke bedrijven.

ow zeker weten dat software gelijk gaat worden aan analoog...
dan wel 99% gelijk aan.

Als je sommige dingen uit reaktor vergelijkt komt het toch weel heel dicht bij......
Nog even geduld jaar of 10 denk ik....

luister maar eens naar de kale osc's van NI Massive.... behoorlijk dik.

we gaan gewoon allemaal langzaam wennen aan dat steriele fucksoftware
en dan is zo'n oude virus ineens wel heel obscuur en heb je alleen nog maar mannen met witte pakken die aan moog knopjes draaien

Origineel geplaatst door Alex Omega
ow zeker weten dat software gelijk gaat worden aan analoog...
dan wel 99% gelijk aan.

Als je sommige dingen uit reaktor vergelijkt komt het toch weel heel dicht bij......
Nog even geduld jaar of 10 denk ik....

luister maar eens naar de kale osc's van NI Massive.... behoorlijk dik.

denk het niet het blijven 1tjes en nulletjes...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back