Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door fuse
Tsja, vind het een beetje raar en zelfs overdreven om een amp die ongeveer 4x meer watts levert and nodig is en 4x meer kost aan NS10's te hangen. Dan zou ik dat geld liever aan betere aktieve monitors uitgeven persoonlijk.
De 405-2 heb ik ook nog gehoord met AKG headphones, maar het exacte type herinner ik me niet meer. Ik vind ze beide een beetje terugvallen in het laag (en dan heb ik het niet over subwoofergeblaas maar zuiver laag), en de 405-I ook wat weinig detail/weinig hoog hebben. Wel erg stabiele dingen die ook electrostaten zonder probleem aansturen. Als je voor een 405 gaat, zou ik sowieso voor een 405-II gaan, tenzij misschien als je heel levendige tweeters hebt (Morel bv). Maar voor synthmuziek zou ik een versterker kiezen die wat meer punch (maar wel kwalitatieve punch) in het laag heeft. Zoals ik zei heb ik de 405 niet op de NS-10 gehoord dus in die combi is dat misschien wel in orde, maar hoe ik de 405 gehoord heb ontbrak het daar wat aan. Op ESL's heb je dat natuurlijk sowieso, dat is eigen aan die speakers en zegt minder over de versterker.
Gompie, en zou er dan nog onderscheid zijn tussen de verschillende typenummers die andere materialen gebruiken zodat er eigenlijk maar een serie als ultiem middelmatig zou klinken?
)
aaa, eindelijk gevonden dit topic ( stond me nog iets van bij dat het bestond)
Ik heb nu al een tijdje een NS10, maar geen versterker hehe.
Nu zag ik de Alesis Ra150, wat volgens sommige wel te doen is icm de Ns10, en volgens sommige ontzettend Bah..
Een Bryston word de hemel in geprezen, maar dat geld heb ik helaas niet op dit moment..
Nu is het zo dat ik voor een -opzich- redelijke prijs een Crown XLS 402 D kan kopen :
Specificaties:
- vermogen: 4Ohm: 2x 450W, 8Ohm: 2x 300W, 8Ohm gebrugd: 900W
- volledig stalen behuizing
- ingebouwde koeling
- XLR ingangen
- Speakon uitgangen
- LED level control
- clip indicatie LED
- gewicht: 11.7 kg
Is dit ding een stuk strakker qua geluid? of zal dit t.o.v. de Alesis 150 niet erg veel verschillen?
Of nog beter ; heeft iemand dit ding wel eens gebruikt icm de Ns10 ?
Ook hoor ik gemengde verhalen over een NAD versterker, maar wederom heb ik ook hier geen ervaring mee![]()
Volgens mij heb jij dan binnen 1 dag je mooie NS-10's naar de klote!
Dat is echt veel te veel vermogen voor studiomonitors. Dat klinkt meer als een PA eindtrap. Dan kun je beter een Samson 120a ofzo kopen.