Waar kan die sound vandaan komen?

goran

1984
Hey,

Ik vraag me af waar deze sound vandaan kan komen...Het klinkt heel 8-bit nintendo achtig .. maar is er ook een synthesizer die zulke sounds kan genereren? en het liefst alleen maar van dat soort geluiden...

Ben heel benieuwd

Attachments

• she wants it.mp3
    422,1 KB · Bekeken: 65
Ja die zou dat ook kunnen. Een Commodore 64 met Prophet 64 cartridge kan dit ook wel denk ik.

Zou er mischien ook een paar voorbeelden van synthesizers ( met toetsen ) genoemd kunnen worden die dat uitstekend doen :)

Om in de buurt te komen heb je een synth nodig met in ieder geval een blokgolf LFO en PWM.

Met een SH101 kan je soortgelijke sounds maken ook al klinken die waarschijnlijk 100x dikker en sappiger.
Een Nord modular zou het ook wel kunnen.
Een Yamaha DX zou het ook kunnen

In Fruity de 3xOSC:

1 OSC op Sinus zetten, de andere 2 uit.
Er een 4 voudige apreggiator op loslaten, preset major, en klaar.

Origineel geplaatst door MatthijsNL
preset major, en klaar.

Ehm... voorbeeldje klinkt in mijn oren behoorlijk mineur... maargoed, dat terzijde.

Volgens mij is dit gewoon een preset uit de QuadraSID van ReFX!

Origineel geplaatst door MatthijsNL
In Fruity de 3xOSC:

1 OSC op Sinus zetten, de andere 2 uit.
Er een 4 voudige apreggiator op loslaten, preset major, en klaar.

een sinus ? ik weet niet wat voor sinus daar dan uit komt :confused:

een commodore 64, sidstation, hardsid en andere sid synthesizers - al dan niet softwarematig.
met een korg polysix kom je ook een heel eind. arp aan en op zijn snelst, osc op PW. en draaien aan de PW knop :D

heel dik. eventueel een bitcrusher effect erachter voor een nog crappier geluid.

Een sinus met een beetje FM geeft een leuk en typisch effect, maar dat was pas bij de latere (1990) demo's en zeker niet in dit geluidsvoorbeeld - en volgens mij ook met een triangle ipv een sinus, want die is makkelijker te maken ;).

Bijgeleverd zit een SID file (SID plugin of player benodigd, zie http://sidplay2.sourceforge.net/ ) met dat FM-effect in de intro - eerste 14 seconden, dat opkomende geluidje.

Attachments

• turn_n_burn.zip
    2,3 KB · Bekeken: 64
Bedankt voor alle reacties :okdan:

Er wordt gezegt dat het met een nord modular ook kan, maar kan het ook met een Nord Rack 2? ik was van plan om die van de maand zoiezo te halen, dus zou mooi zijn als die het ook meteen kan *D

Origineel geplaatst door Yoozer
DX kan het niet, maar 1 LFO en een funest gebrek aan arpeggiator ;).

Je hebt toch de carrier ops die de PWM sweep doen, en dan blokgolf LFO op de pitch om de arp te emuleren...ok, en kan nooit meer doen dan een interval en het klinkt echt niet zoals dat voorbeeldje maar wel een beetje zoals dat :D

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door goran
Bedankt voor alle reacties :okdan:

Er wordt gezegt dat het met een nord modular ook kan, maar kan het ook met een Nord Rack 2? ik was van plan om die van de maand zoiezo te halen, dus zou mooi zijn als die het ook meteen kan *D

Ja met een Nordrack 2 lukt zoiets ook wel, gewoon de blokgolf LFO gebruiken en wat experimenteren, en de arpeggiator uiteraard.

Origineel geplaatst door goran
Er wordt gezegt dat het met een nord modular ook kan, maar kan het ook met een Nord Rack 2?
Als je heel slim wilt zijn haal je je gewoon een Nord Modular rack - daar zit (op het aantal stemmen na dan) exact een Nord Rack 2 in. De NR2 heeft er 16, de NM komt daar bij complexe patches niet meer aan; aan de andere kant, zo complex is een NR2 ook weer niet.

Origineel geplaatst door smackos
Yooz, dit is een DX7 patch die ik heb gemaakt die een beetje een SID/C64 emuleert
:okdan: - als je je alleen bij octaaf-arpeggio's houdt kom je hier heel goed mee weg!

Mwa, scheelt niet superveel (NR2 is rond de 400, NM kun je voor 550 scoren dacht ik - komt alleen niet zo vaak voorbij) - en wat je er voor terugkrijgt is behoorlijk wat.

De plugin of de Micromodular is natuurlijk wel goedkoper, en dan kun je de NR misschien gewoon eerst halen en dan eventueel later "upgraden" als je merkt dat je die geluidjes toch vaker gebruikt dan gedacht.

Back