Varierende Hardstyle Bassdrum

Ik blijf het nog steeds kut vinden om een goeie variƫrende kick te maken. Meestal hoor ik teveel de afzonderlijke layers of ze sluiten toch niet lekker aan.

Ik weet nie waar jij je kicks mee overstuurt maar je kan ook eens andere plug in's ervoor zoeken maybe dat het daar aan ligt.

Allemaal bedankt voor jullie hulp. Het probleem was inderdaad mijn instellingen. :P(Ik had em op 32bit) Gelukkig ligt het niet aan de plugins. Ik werk er zeer prettig mee.

@ Eraser. Geloof me na een tijdje prutsen lukt het je en dan maak je zo een paar kicks. Ik heb me er flink in verdiept. Mijn eerste kicks waren ook niet veel soeps. En na een tijdje proberen en de tips van hier te lezen weet ik opeens wat ik moet doen. Kicks maken wat voorheen een probleem was lukt nu en is geen probleem meer.

Gewoon blijven proberen en af en toe wat posten. :okdan:

Allemaal bedankt voor jullie hulp. Het probleem was inderdaad mijn instellingen. :P(Ik had em op 32bit) Gelukkig ligt het niet aan de plugins. Ik werk er zeer prettig mee.

@ Eraser. Geloof me na een tijdje prutsen lukt het je en dan maak je zo een paar kicks. Ik heb me er flink in verdiept. Mijn eerste kicks waren ook niet veel soeps. En na een tijdje proberen en de tips van hier te lezen weet ik opeens wat ik moet doen. Kicks maken wat voorheen een probleem was lukt nu en is geen probleem meer.

Gewoon blijven proberen en af en toe wat posten. :okdan:

mooi zo :biertje:

tip voor masteren: kom niet, maar dan ook niet in het rood. Raak het zelf niet eens aan. Je kunt je ''volume'' altijd met mp3gain.exe ofzo opkrikken.

Als je je loudness gaat oppompen dan ook niet in het rood komen! En uiteraard maar een beetje oppompen (als je het doet)

dan lukt het wel ;)

waar time stretch jij je kicks in FL dan Siebzehn? Want als ik in het SMP tabblad van de sampler zit, en ik draai de time hoger dan 0, klinkt het voor geen meter meer :). Links van de time knop heb je de Mul en de Pitch, op dat gedeelte doel ik. Of stretch jij in Slicex?

Ik krijg nu dit:

Bekijk bijlage Bass.mp3 Het klinkt alleen nog te veel gabber

Gebruik in Cubase SX3 3 * microtonic op aparte kanalen

1. click - Ne BD Elec Hi
2. mid - Ne BD Elec Lo
3. pitch - Ne BD Elec Lo

Wat zijn de betere drum patches van microtonic voor de "typische" hardstyle kick? (dus geen hardkick10 samples ofzo).

coltivatore: Ik gebruik de MUL, die zet ik lichtelijk boven het midden. Als ik dit heb gedaan verlaag ik de pitch aanzienlijk. Zet er een filter overheen en frot er wat mee. Als je er nu lage tonen onder zet dan ''kraakt'' het ''sloom''. Je must nu natuurlijk nog de body van de kick; hiervoor zet je dan een mooie punch ervoor en eventueel een distorted kick met de lage tonen weggefilterd :) Zorg dat het goed op elkaar afgestemd staat en de een niet te hard maar een mooi geheel.

Bij microtonic gebruik ik ook Elec Lo, het enige dat ik anders doe is ik sla ƩƩn kick op als sample (van microtonic). Als je nu die kick weer gebruikt kun je hem ook bewerken zonder dat je heb vern**kt. Ook als je het diepe ingaat met die opgeslagen sample raak je geen kracht kwijt.

Ook geeft het dan meer dB en pomp hij lkkr:)

dat is mijn manier

New stukje stampwerk.

19 is de bass gepitched met +4
19-2 is originele pitch

Welke is beter ?
Cheers :biertje:

Attachments

• dnx_low19.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 114
  • dnx_low19-2.mp3
    1,6 MB · Bekeken: 119
Laatst gewijzigd:
Klinkt lekker, allemaal hardware (behalve misschien de kick)? vindt zelf de pitchkick trouwens wel iets tƩ laag

Ik doe het altijd zo.

-Een flink gepitchte kick(Hydra)
-Een punch gemaakt op 2 manieren: of allemaal snares/clap met veel fx. Of ook een hydra en dan flink wat mid boosten.
-Heel wat gelayeerde bassen. Dit geeft een lekker volle bass.

De kick/punch en de bass sla ik op als sample en exporteer ik in een nieuw project. Hierdoor kan ik de overbodige frequencies er nog uitfilteren.

Siebzehn: bedankt voor je uitleg! :okdan: Ga het zeker proberen. Nog wel ff microtonic kopen. :)

Deniax: Ik vind zelf de eerste beter, bij de 2e vallen de lage basstonen bij mij wel heel erg weg omdat ze zo laag gaan. Uit nieuwsgierigheid: welke hardware heb je gebruikt voor de lead? Klinkt lekker vol in ieder geval. :)

Raceduif: Bass layeren heb ik nog nooit echt gedaan, beetje tricky dat ze elkaar in de weg gaan zitten dacht ik altijd. Ga ik ook even proberen :okdan:

Tis een doorsnee kick.

Maar goed wat ik en mijn maat doen is als volgt;

1. Je maakt een goede punch in Fruit kick ( voor de Niet fl gebruikers Micro tonic kan ook)
2. Je maakt een decay ( staart in hydra )
3. Probeer de allebei goed te compressen.
4. Ligt aan de producer zelf ik vind eht mooier als de punch mee gaat in de hoogte/laagte dus je moet je kick appart layeren ( dus je decay en je punch) als je dit niet mooi vind doe het zoals hier onder.

5. Punch los en decay los decay in je piano rol gewoon omhoog en omlaag laten gaan. PROBEER te expermimenteren met de start van je decay. Want de meeste mensen doen hun punch en decay op de zelfde moment.

Maar het is PUNCHHHHDECAYY.

Daar gaan veel mensen al de fout in en meestal is dat ook samen met compressen het sleuteltje tot een NIET SUFFE Kick ;).

Succes ermee

heey hier is het wat minder overstuurde raceduif stukje:P

Toen ik die melodie aan het maken was dacht ik he klinkt wel lekker maar waar ken ik dit van. Na een tijdje zoeken in mijn media player kwam ik erachter dat de melodie wel leek op het stukje van Dime. Dus credits gaan naar dime. Niet dat de melodie honderd procent het zelfde is maar dit vind ik niet dat ik kan zeggen dat het mijn eigen melodie is:P

Marre ik kan met deze kick alle kanten uit. Hoog klinkt ie mooi en laag ook (dat bewijst dit stukje)

Enjoy

http://www.speedyshare.com/320421382.html

Edit: Deze is helemaal niet goed ik luisterde met koptelefoon op. Op speakers dreunt deze echt niet. Wanneer ik mijn zelfgemaakte track posten krijgen jullie een betere en dreunende kick te horen.

Laatst gewijzigd:
weer een stukje test.
tips? :mega:

Attachments

• dnx_low20.mp3
    1,8 MB · Bekeken: 95
Hey guys,
Ik heb ook s geprobeerd voor zo'n hardstyle kick, maar het lukt me niet zo echt. Luister maar naar het vb. Wie kan me eventueel wat extra tips geven ?
Ik heb geen hydra en ook geen microtonic.
ik heb de bass gedaan via Trilogy.

Attachments

• hardstyle_kick_tryout.wav
    590,7 KB · Bekeken: 93
Back