Varierende Hardstyle Bassdrum

die 384000 heeft een goed voorbeeld van: Punch met alleen een staart die veranderd.

Als je een vette punch maakt en een goede low freqs vst/hardware hebt kom je al een heel eind.

microtonic, hydra, en een dikke punch erop met een filter oid. (Bij mij wil de standaard green filter bij buzz effect adapter wel eens voor een vet effect zorgen, vocal 1 oid en dan op 80 procent met de resonance op 50 %)

edit: in fl studio

die 384000 heeft een goed voorbeeld van: Punch met alleen een staart die veranderd.

ik vraag me af hoe je de kick nou precies pitched als je een distorted bassdrum hebt, bv zoals noisecontrollers. Bij de kick van zany gaat alleen de sublaag omhoog, maar bij noisecontrollers kicks gaat de distlaag mee.

Ik denk zelf dat ze bij het pitchen de kick pakken en net die punch frequencties eruit filteren, en daar een monotome punch bij (gewoon de kick maar dan korter). Maar zelf lukt me dit nog niet helemaal. nja zal er binnenkort wel achterkomen :kimono:

ik vraag me af hoe je de kick nou precies pitched als je een distorted bassdrum hebt, bv zoals noisecontrollers. Bij de kick van zany gaat alleen de sublaag omhoog, maar bij noisecontrollers kicks gaat de distlaag mee.

Ik denk zelf dat ze bij het pitchen de kick pakken en net die punch frequencties eruit filteren, en daar een monotome punch bij (gewoon de kick maar dan korter). Maar zelf lukt me dit nog niet helemaal. nja zal er binnenkort wel achterkomen :kimono:

Dat heeft gewoon te maken met welke layer je wel of niet mee laat lopen met de melodie. Zie ook de link boven jouw post.

Mijns inziens pakken de noisecontrollers een bas, neem voor het gemak even een Elec LO uit microtonic. Deze oversturen ze maximaal zodat er een vette rauwe sound ontstaat met wat gerommel in het laag (Oversturen tot JIJ het vet vind klinken).
Ze filteren het laag eruit en zetten er de ''schone'' Elec LO (of wat dan ook voor lage toon) onder. Je kunt nu, de body (het laag weggefilterd) ook mee pitchen samen met het laag (de schone Elec LO). Op deze manier lijkt het of ze de kick vol hebben gedist terwijl het laag niet onzuiver wordt (in werkelijkheid dus wel).
Er is dus geen dist-laag maar een dist-mid met een zuivere, onaangetaste sub.

Zo gooien er een enorme TAK voor (punch, zo'n typische noiscontrollers ''floep-achtige tak'') die niet meepitched.
Als je alleen je punch al veranderd, klinkt heel je kick al anders; probeer maar eens.

goodluck (Y)

hm ja waarschijnlijk is het simpeler als ik denk..
Als je bijvoorbeeld luisterd naar Williams Syndrome - Limbo, In die qlimax bassdrum veranderd alleen de sub van hoogte.

Maar dat betekend dat ik mijn Midlaag en Sublaag niet tot 1 kick moet fuseren, wat ik nu dus de hele tijd doe. Voor de Mid kan dit wel trouwens.

@ die link. Ben daar zelf achtergekomen met heel veel proberen :P handig voor de mensen die het nog niet wisten

je hebt ook een hoop vst's om je sublaag ook weer te geven in het mid. Neem nou Waves Maxxbase, een vst waar je bijvoorbeeld 40Hz sub ook weergeeft in 80Hz en/of 160Hz, je sub voel je maar hoor je ook, ook op belabberde boxxen; het geeft een veel voller gevoel.

Mijn post hierboven is terug te horen on yellow minute van noisecontrollers.

Goed nummer trouwens, limbo. Al vind ik Thunder beter ;) En daar hoor je ook weer de typische noisecontrollers TAK die mooi aansluit op de sub erachter.

(K)

ik snap niet helemaal wat je bedoeld met yellow minute? Ik hoor niet veel verschil met andere distkicks van NC, alleen is de Distlaag meer aanwezig, dan de sub zelf, misschien dat je dit bedoeld?

En ik denk dat je Exiters bedoeld. Deze "verzinnen"/boosten het laag en het mid maar het blijft allemaal binnen de perken zeg maar, veranderd daadwerkelijk de klank.

luister maar eens naar het nummer yellow minute, de kick die ze daar gebruiken is nog nergens te horen in geen enkel nummer van de noisecontrollers ;). Het dist-laag/mid, wat je het wilt noemen, is daar idd erg aanwezig; het pitched ook mee. Hoe dat meepitched heb ik 2 hierboven beschreven

Ik zal, als ik thuis ben, eens een stukje posten met wat ik bedoel. Een stukje wannabee standaard noisecontrollers kick (ff de punch jatten van hun), en ik zal prberen die kick van yellow minute na te maken.

exiters, ja zoiets dergelijks. Het geeft meer warmte.

Kan goed kloppen ja, ouwe snippet.
Het is een leerproces :geslaagd:

Ik probeer soms ook wel eens wat. Laatste creatie van moi.

Bass is gemaakt met 3xOsc. De kick/punch met Hydra. Daarnaast Ohmicide, Izotope Trash en Camelphat gebruikt als FX

Attachments

• kicks.mp3
    78,4 KB · Bekeken: 92
klinkt aardig, alleen ik zou die cheesy synth op de achtergrond weghalen:P die zweep die de boventoon voert is vet.

ff over de kick, ik zou de punch iets harder maken en misschien de bas wat lager zetten. dus even transeren naar een F of Fis, zo is hij veel zwaarder:P kijk maar, over algemeen best netjes!

Ben benieuwd hoe dat is. Even proberen als ik weer op mijn eigen kamertje ben. In de tussentijd ben ik benieuwd of jij al een contract hebt.

Back