Varierende Hardstyle Bassdrum

Ah noordhove 20 min fietse vanaf hier :P
Ey maar ik ga uit eten in el pueblo da tapas restaurant naast et CKC, dus mazzol ;)
ik lees je reply morgen wel

Is 't iemand overigens al gelukt een frontliner kick te maken?

Dat lage is nog wel easy, standaard sinusje + eq + distortion, etc.

Echter lukt het me niet om ook maar enigszins in de buurt van deze kicks te komen:

Rond 2:35

Rond 2:35

Allebei rond 2:35 hehe, prachtige nummers overigens...

Bass hoger pitchen krijg ik niet voor elkaar, dan verliest 'ie kracht.

Dit is mijn beste try tot dusver.

Ik vind de punch het best gelukt, standaard claps/snares + noise + hydra. Flinke boost rond 500~600Hz om de harde tok te krijgen in plaats van de snares en claps zelf.

Attachments

• kick_158_edit2.mp3
    389,9 KB · Bekeken: 76
Dit is mijn beste try tot dusver.

Ik vind de punch het best gelukt, standaard claps/snares + noise + hydra. Flinke boost rond 500~600Hz om de harde tok te krijgen in plaats van de snares en claps zelf.

klinkt nie verkeerd.
maar ik zou er veel meer distortion overheen doen.

Kheb weer een betere. Veel voller dan die andere kick hierboven vind ik zelf. Commentaar?

Attachments

• Kick 1350.mp3
    400,9 KB · Bekeken: 94
nrtje waar ik mee bezig ben.
punch mag wat beter en de kraak wat zuiverder al zeg ik het zelf.

iemand comments

Attachments

• QlidDickassag.mp3
    4,4 MB · Bekeken: 73
nrtje waar ik mee bezig ben.
punch mag wat beter en de kraak wat zuiverder al zeg ik het zelf.

iemand comments

Ik meen dat ik deze kraak al eens ergens gehoord heb. Volgens mij in 1 van jouw stukjes?

De kick mag voller, vrij laag bereik, punch mag harder en dikker. Kick mag in zijn algeheel wat meer aanwezig zijn. Maar dat is persoonlijke smaak, ik vind 't zelf namelijk vet als de kick erg aanwezig is (denk aan frontliner).

Ik vind je synth wel vet. Melo ook erg leuk, ik vind 't alleen jammer dat 't zo goed hoorbaar is wanneer de melo weer opnieuw begint.
Zeker wel goed op weg hoor, ik was ook vrij kritisch bij jouw stukje ;)

Ik meen dat ik deze kraak al eens ergens gehoord heb. Volgens mij in 1 van jouw stukjes?

De kick mag voller, vrij laag bereik, punch mag harder en dikker. Kick mag in zijn algeheel wat meer aanwezig zijn. Maar dat is persoonlijke smaak, ik vind 't zelf namelijk vet als de kick erg aanwezig is (denk aan frontliner).

Ik vind je synth wel vet. Melo ook erg leuk, ik vind 't alleen jammer dat 't zo goed hoorbaar is wanneer de melo weer opnieuw begint.
Zeker wel goed op weg hoor, ik was ook vrij kritisch bij jouw stukje ;)

idd je haalt de punten aan die ik zelf ook zei.
kritische zijn is goed.
purno pm me ik herken mn eigen fouten in je werk. de kennis is er alleen de uitvoering is niet altijd zoals jij hem uitlegt. terwij je theoretische volgens mij er 1 van het dichtste bij zit.

Klinkt goed en heb je nog tips om de kraak zuiverder te krijgen?

Punch mag iets harder

kraak harder en zuiverder kan op verschillende manieren.
ten eerste zou ik me richten op de EQ omdat er vaak meer in zit als je hoort.
als je voor je gevoel het maximale eruit hebt gehaald, dan richt je je op de mid.1x maal camelphat voor body dan ohmicide om de gaten op de vullen. dan de juiste plaats geven in de mix door middel van een EQ broadband. bijv. daarna eventueel een klein beetje reverb erop om het meer in de misx te leggen. reverb doe ik als laatste want dat is finishing touch.
ff ontopic. als je je mid iets meer aanwezig wilt hebben. maak dan een group channel aan. zet daar een tonebooster op (filter). route je kanalen van je kicks daarheen. zo kan je je gehele kick veranderen kwa toon.
ik houd altijd deze volgorde aan. body, distortioncompressor
. reverb

Back