Varierende Hardstyle Bassdrum

Jep, jullie hebben gelijk. Niet genoeg tijd genomen ervoor. Zal het wel eens fixen als meer tijd heb. Dinsdag examen van, je raadt het nooit, 'quantum'mechanica:D

Dubstyle...:z
Sounds klinken wel goed eigenlijk, maar mis nog net een tandje power in de tock/punch van de kick,

@ Basiq: In de climax lijkt er toch een en ander mis te lopen. Het lijkt of de punch van je kick niet altijd samenvalt met het ritme. Ik weet niet echt wat het is... Goeie opbouw en sounds wel.
Ik dus ook niet ;) Zal een ff in mn punch sequence kijken, misschien dat er iets misloopt daar. Of bedoel je dat ie gewoon langer moet?
Maar thnx anyway :)

Het is weer festivalseizoen, dus de anthems vliegen ons om de oren.
Synthforum kan dan niet achterblijven natuurlijk .....

Vocalen door MC P-tor a.k.a. Da Pope

attachment.php

Attachments

• sf_anthem_2011.mp3
    6,6 MB · Bekeken: 64
  • sf_anthem_2011.JPG
    sf_anthem_2011.JPG
    26,5 KB · Bekeken: 66
@ Niel:
Die leadsound is wel erg cool!

--
Heb zelf ook wat liggen sleutelen (was ff geleden helaas...)
Ben er zelf nog niet helemaal tevreden over, maar goed...feedback gewenst:

Attachments

• UnvLngsnip02.mp3
    2,9 MB · Bekeken: 72

attachment.php

Punch niet meepitchen, verder klinkt het best leuk, vind de kick niet helemaal mooi afgewerkt. Een filter/amp controller zou nice zijn (ik vind de kraak persoonlijk te lang)

Verder lijkt het alsof je de stem veel lager hebt gezet waardoor het tempo gigantisch laag is.

Hmmm maar vaak hoor je het veschil niet egt als je er een sub onder plakt

en hoe kan ik zeg maar voor zorgen dat je die staart goed te hooren krijg en maakt?

jij heb een mooie staartje:p

@fanjus

Om te beginnen zit er totaal geen goede sub in de kick, maak eens een stevige sub en plak die eronder.
Daarna jou tok, die klinkt totaal niet, probeer die eens goed te tweaken / eqen om de irritante frequenties eruit te halen of als het echt liet lukt, gebruit een sample tok en kom er later nog eens op terug. Ook de Tail heeft veel eqing nodig, probeer maar eens wat uit en kijk hoe het dan klinkt.

@Quantum

Kan je die kick eens posten, maar dan als je hem pitcht?

@Kevv

Ik denk dat je al veel kunt verbeteren door zwaar te oversturen en dat dan op te vangen door een eq, probeer met camelphat eens de tube en de mech distortion op iets van 75 %

@Niel

Ik weet niet of dit eigenlijk onder hardstyle valt, ik vind t best vet, maar tis niet echt mijn smaak zegmaar.

----------------------

Ik heb ook weer iets geknutseld, eigenlijk is het al een tijdje af, het is de kick van mijn nieuwste track, maar ik dacht van ik deel hem ook even met jullie :D

Melo is Wasted Penguinz - Crea Diem

chille kick

Ik, persoonlijk, ben geen voorstander van layeren. Ik zie dat meer als het plakken van een poreuze band. Je kunt mijns inziens beter de band vervangen (ander bron geluid). Uiteraard kun je eens rond testen met layers, om te luisteren hoe het klinkt. Bij mij klinkt vaak de pitch niet mooi. Dat is echter mijn persoonlijke mening.

Ik heb hier een voorbeeldje van hoe ik vaak te werk ga, ik probeer zo min mogelijk effecten te gebruiken en probeer per effect, het resultaat echt te sturen in wat ik als eindresultaat wil horen.
Iedereen werkt anders, maar wie weet help ik er iemand mee.

Punch niet meepitchen, verder klinkt het best leuk, vind de kick niet helemaal mooi afgewerkt. Een filter/amp controller zou nice zijn (ik vind de kraak persoonlijk te lang)

Verder lijkt het alsof je de stem veel lager hebt gezet waardoor het tempo gigantisch laag is.

:halleluja nog een serieuze reactie ook, hulde. Je hoeft het nr niet zo serieus te nemen.
Die stem is 3 noten omlaag gezet maar de tijdsduur is hetzelfde gehouden, hij is express zo ingesproken 8o) Of terwijl, een ideaal k#.

@fanjus

Als je het goed doet hoor je de sub wel hoor, wat voor geluidsopstelling gebruik je?
Om de staart harder te krijgen, gewoon goed equalizen en de balans met de andere instrumenten goed houden.

Het gaat ook om het algehele arrangement/sound van je track. Als je daardoor wat minder sub (of juist meer) door moet gebruiken, een kraak langer/korter moet houden dan is dat zo. Zolang het geheel maar lekker klinkt.
Ik hoor vaak genoeg kicks hier die solo echt vet klinken, maar plaats je er een melo/screech bij valt ie helemaal in het niet.

Wat helpt, is je lead veel dikker maken, gewoon een supersaw eronder ofzo

Check :okdan:

Attachments

• bioweapon2.mp3
    1 MB · Bekeken: 60
  • Intro.wav
    4,2 MB · Bekeken: 63
  • 01_efteling_-_indische_waterlelies_(the_goldfish_remix).mp3
    5 MB · Bekeken: 71

attachment.php

Ik zeg remix contest :P

Back